Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد شفافیت آرا برای مردم گفت: با شفافیت مشکلی ندارم و نهایتا ٥ میلیون تومان هزینه تبلیغ داشتم. مردم مرا می‌شناسند و نیاز به تبلیغ ندارم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست پرسش و پاسخ با دانشحویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی گفت: معتقدیم که تمرکز قدرت در یک نقطه منجر به استبداد می‌شود؛ از همین رو لازم دیده شد که مجلس تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ایران نهاد‌های دیگری نیز وجود دارد که ممکن است استبداد بورزند و مجلس حق ورود به نحوه فعالیت آن‌ها را دارد.   دموکراسی مطلق را قبول نداریم مطهری افزود: معتقد به نوعی دموکراسی مقید هستیم و دموکراسی مطلق را قبول نداریم. دموکراسی در چارچوب قوانین و احکام نظام باید باشد و در مجلس در این راستا حرکت می‌کنیم. در کشورمان مجلس یکی از ارکان دموکراسی است و این دموکراسی چهار رکن قوه مجریه و قضائیه و مقفنه و مطبوعات را داراست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس قدرت بسیاری دارد و حتی می‌تواند ریاست جمهوری را استیضاح کند و تغییر دهد. تنها نهاد قانونگذار مجلس است و طبق قانون اساسی، شورا‌ها از این حق برخوردار نیستند. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مصوبات مجلس را بررسی می‌کند؛ ولی در چند ماه اخیر دو مجمع تشخیص پیدا کرده ایم و بر امور مجلس نظارت دارند و به بررسی مصوبات آن می‌پردازند. مجمع تشخیص نظر خود را به شورای نگهبان ارسال می‌کند و در شورا نیز بررسی می‌شود و این مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده و برخی طرح‌ها و لوایح متوقف شدند. مجمع حق دارد در حین بررسی یک طرح یا لایحه در مجلس یا کمیسیون مربوط نظرش را اعلام کند و تصمیم در نهایت با نمایندگان است.   به نحوه نظارت استصوابی انتقاد داریم وی ادامه داد: به نحوه نظارت استصوابی انتقاد داریم؛ چرا که باعث می‌شود مجلس ضعیفی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویان در مورد شفافیت آرا گفت: گروه‌های فشار روشن است چه گروه‌هایی هستند. در شفافیت آرا مشکلی وجود ندارد و به امثال بنده هر چقدر فشار وارد شود و توهین بشنویم، حرفمان را میزنیم. گا‌هی دیده شده نماینده‌ای وقتی موضوعی را مطرح می‌کند، به او حمله می‌شود و تحت فشار قرار می‌گیرد و این مسئله وجود دارد. در مورد لوایح مرتبط با fatf همانطور که رهبری گفته اند، ایشان با تصویب این لایحه مخالف هستند و زمانی که نوبت به مطرح شدن این مصوبه رسید، نمایندگان آن را تایید کردند و این نمایندگان بعد از مدتی مورد حمله واقع شدند و با مشکل مواجه شدند و از همین رو شفافیت آرا در حال حاضر به صلاح نیست.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص گروه‌های فشار گفت: محیط آماده باشد، هر نماینده‌ای آماده است دلایل خود را مطرح کند.   نهایتا ٥ میلیون تومان هزینه تبلیغ داشتم وی در مورد شفافیت آرا برای مردم بیان کرد: با این شفافیت مشکلی ندارم و هزینه‌ای نداشتم و نهایتا ٥ میلیون تومان هزینه تبلیغ داشتم. مردم مرا می شناسند و نیاز به تبلیغ ندارم. یک خانه در کوچه‌ای پایین‌تر از حسینیه ارشاد دارم و یک پژو پارس و یک واحد آپارتمان و سهامی در انتشارات صدرا دارم. از قبل از نمایندگی این‌ها را داشتم و از قبل انقلاب بوده است.   نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد سیاست کمیسیون فرهنگی ابراز کرد: این کمیسیون بعضی قوانین خوبی مثل تسهیل ازدواج را تصویب و پیگیری کرده که نقایصی در آن بوده و در حال مرتفع شدن است و قانون نظام جامع رسانه در حال آماده شدن است و قانون حقوق معنوی مالکیت آثار هنری و قلمی نیز در حال بررسی است و به طور روزمره حوادث حوزه مربوط به کمیسیون بررسی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد حقوق حمایت از زنان گفت: این مسئله مربوط به کمیسیون اجتماعی است و در حال بررسی است و هنوز به صحن نیامده است.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری درباره گرانی بنزین و حواشی آن در خصوص کسری بودجه، ابراز کرد: ریشه مسئله بنزین این بوده که این افزایش قیمت کاری ضروری بوده و باید صورت می‌گرفت و مجلس در بودجه ٩٦ این اجازه را به دولت داده بود که درصدی افزایش دهد، اما دولت به دلایلی تعلل می‌کرد تا اینکه مجلس وارد شد و طرح‌هایی در صحن و کمیسیون مربوط مطرح شد تا به اشکال مختلف این مشکل حل شود؛ چرا که در شرایط تحریم بودیم و نگران تامین بنزین بودیم تا اینکه دولت طرح را در شورای هماهنگی سران قوا مورد بررسی قرار داد و به نحو بدی اجرا کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسئله باید انجام می‌شد ولی نه به این صورت. خود تصمیم و نحوه اجرای آن مشکلات بسیاری ایجاد کرد. پیشنهاد افزایش قیمت را به صحن دادم پیش از این تا به صورت معقولی اجرا شود، اما اینکار صورت نگرفت و به یکباره این افزایش صورت گرفت.   یادم نمی‌آید که شریعتمداری استیضاح شد یا نه وی در خصوص استیضاح شریعتمداری گفت: یادم نمی‌آید که ایشان استیضاح شد یا نه. 
مطهری در خصوص اظهار نظری که قبل‌ها در مورد تحریم زده بود، ادامه داد: تحریم‌هایی که اکنون وجود دارد متفاوت با تحریم‌های زمان احمدی نژاد است. در سال ٩٠ که اوج تحریم‌های دوره احمدی نژاد بود به راحتی می‌شد تحریم‌ها را دور زد ولی امروز اینطور نیست و شدت تحریم بیشتر شده و هیچ کشوری جرات نمی‌کند با ایران همکاری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایتش از برجام گفت: همه از برجام و مذاکرات حمایت می‌کنند و بخشی از نظام مایل بود در ابتدا برجام اجرا نشود، اما مایل به اجرای آن بودیم. ترامپ فردی تاجر است و گفته بود وقتی برجام برای ما سودی ندارد، از آن خارج می‌شویم. ما خودمان خوب عمل نکردیم و همین مسئله باعث شده بود برجام سوددهی نداشته باشد و وقتی درست عمل نکنیم نهایتا همین می‌شود و برجام به وضعیت کنونی دچار می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مطهری کواکبیان دانشگاه خواجه نصیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: ساسی مانکن از همه دفاتر پرورشی موثرتره!

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «فیلم؛ این پسر زرنگ تونست داماد آقامعلم بشه»، «مادران استرسی چه نقشی در چاقی فرزندان خود دارند؟»، «اگه ادعات میشه هوش بصری بالایی داری، تفاوت‌ها رو زود و سریع پیدا کن»، «تاریخچه‌ی جالب این ضرب‌المثل را مطمئناً نشنیدین»، «آرزوی بسیار کوچک دختربچه‌ی بلوچ که باورتان نمیشود + فیلم»، «دریافت هزینه هنگام ثبتنام در مدارس دولتی؛ آری یا خیر؟»، «نماینده مجلس؛ ساسی مانکن از همه دفاتر پرورشی موثرتره!»   را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برای دیدن مطلب روی تیتر کلیک کنید

نماینده مجلس؛ ساسی مانکن از همه دفاتر پرورشی شما موثرتره!

حمله خنده‌دار دانش آموز قطری به موز در ورزشگاه جهانی شد

فیلم؛ این پسر زرنگ تونست داماد آقامعلم بشه

مادران استرسی چه نقشی در چاقی فرزندان خود دارند؟

اگه ادعات میشه هوش بصری بالایی داری، تفاوت‌ها رو زود و سریع پیدا کن

تاریخچه‌ی جالب این ضرب‌المثل را مطمئناً نشنیدین

آرزوی بسیار کوچک دختربچه‌ی بلوچ که باورتان نمیشود + فیلم

دریافت هزینه هنگام ثبتنام در مدارس دولتی؛ آری یا خیر؟

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: ساسی مانکن از همه دفاتر پرورشی موثرتره!
  • حضور مردم در دور دوم انتخابات «امنیت‌آفرین» است
  • مرحله دوم انتخابات روی «شاکله سیاسی مجلس دوازدهم» اثر دارد
  • آخرین نماینده مشهد و کلات روز جمعه انتخاب می‌شود
  • مشارکت بالا موجب انتخاب اصلح می‌شود/ آئین نامه داخلی مجلس اصلاح می‌شود
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • مظفری‌زاده: نتایج ما بهتر شده است ولی با خمس مشکلی نداشتیم
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است