Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@06:26:05 GMT

درآمد بسیاری از کارهای فرهنگی کم است

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۰۵۴۲

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر مخالفت دولت با لغو معافیت مالیاتی حوزه فرهنگ، گفت: این اقدام دولت قطعاً در جهت تقویت مؤسسات فرهنگی است چرا که اکثر مؤسسات فرهنگی و همچنین هنرمندان از حقوق و درآمد بالایی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: در کل این اقدام خوب است اما نباید هنرمندانی که درآمد بسیار بالایی دارند، از پرداخت مالیات معاف شوند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کمی از هنرمندان پردرآمد هستند، ادامه داد: درآمد حاصل از بسیاری از کارهای فرهنگی کم است و بر این اساس ۹۵ درصد از هنرمندان وضعیت مالی خوبی ندارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تاکید بر اینکه هنرمندانی که درآمد بالایی دارند باید مالیات بپردازند، افزود: لازم است تبصره‌ای به این قانون اضافه شود تا هنرمندان پردرآمد مالیات خود را پرداخت کنند و مشمول معافیت‌های مالیاتی نشوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که هنرمندان پردرآمد مشمول معافیت مالیاتی نشوند که این اقدام قطعا در راستای تحقق عدالت است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آنفولانزا روز جهانی معلولین انتخابات مجلس یازدهم علی اصغر پیوندی کارن همایونفر سعید ملایی توپ طلا لیونل مسی ذوالقدر هنرمندان معافیت آنفولانزا روز جهانی معلولین انتخابات مجلس یازدهم علی اصغر پیوندی کارن همایونفر سعید ملایی توپ طلا لیونل مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد