Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مادرید، پایتخت اسپانیا در حالی از روز دوشنبه دوم دسامبر ۲۰۱۹ میزبان کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل موسوم به «کوپ ۲۵» است که تلاش برای کاهش انتشار آلاینده‌ها از سوی کشورهای صنعتی و امتناع برخی قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا در تن دادن به قواعد و دستورالعمل‌های تدوین شده در این خصوص از جمله مهمترین دغدغه‌های جهان در عصر حاضر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش نگرانی‌های زیست محیطی که با تغییرات بی‌سابقه آب و هوایی در جهان همراه شده، به قدری جدی است که دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست افتتاحیه کنفرانس مادرید از آن به عنوان «تسلیم» یاد کرده و آنرا در مقابل «امید» به آینده‌ای بهتر قرار داده است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه طی سخنانی در کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوایی تاکید کرد که بشریت باید در تقابل با تغییرات آب و هوایی میان تلاش برای دستیابی به «امید» به دنیایی بهتر و یا «تسلیم» یکی را انتخاب کند. دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص تصریح کرد که جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته که باید تا پایان دهه آینده یکی از دو گزینه تسلیم و رسیدن به نقطه‌ای بی بازگشت و یا امید به جهانی بهتر با مبارزه و تلاش را انتخاب کند.

به گفته دبیر کل سازمان ملل متحد راه نخست یعنی تسلیم و تن دادن به وضع کنونی، جهان را به نقطه‌ای رهنمون می‌کند که ضمن «مسدود کردن راه بازگشت سلامت و امنیت» کلیه ساکنان کره زمین را با «خطر جدی» مواجه خواهد کرد.

آقای گوترش که در حضور نمایندگان دویست کشور امضاء کننده توافق آب و هوایی پاریس از جمله حدود رئیس کشور و دولت سخن می‌گفت هشدار در باره تغییرات اقلیمی و تبعات سنگین آن را با این سوال برجسته‌تر کرد: «آیا واقعا می‌خواهیم که در تاریخ از ما به عنوان نسلی یاد شود که همچون شترمرغ برای نادیده گرفتن حقایق سر در سوراخ کرده و نسبت به سوختن و از بین رفتن جهان بی تفاوت بوده است؟»

آنتونیو گوترش در ادامه «امید» را دیگر گزینه پیش رو برای مقابله با بحران موجود معرفی کرد و یادآور شد: «برای آنکه به این گزینه متوسل شویم باید از سوخت‌های فسیلی دست بکشیم و به انرژی‌های تجدیدپذیر رو آوریم.»

وی همچنین با یاد کردن از توافق پاریس به عنوان «قول و وعده‌ای رسمی» به ساکنان جهان برای تلاش در جهت کاهش گرمایش زمین یادآور شد که راه «امید» به ما کمک خواهد کرد که تا سال ۲۰۲۵ به خنثی سازی کامل کربن دست پیدا کنیم.

دبیر کل سازمان ملل متحد در پایان خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس اقلیمی مادرید تاکید کرد: «به صدای مردمی که خواهان تغییر هستند گوش کنیم. چشمان خود را به روی تهدیدهای قریب الوقوعی که در کمین ما هستند،‌ بگشاییم. دستاوردهای علمی را با تواضع و ذهن باز بپذیریم. عزم سیاسی خود را برای عمل کردن به انتظاراتی که مردم از ما دارند نشان دهیم. اگر در این زمینه کاهلی کنیم به خاندان بشر در کل و نسلی که بعد از ما می آیند خیانت کرده‌ایم.»

پلوسی: مردم آمریکا حامی توافق پاریس هستند

نانسی پلوسی،‌ رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که به‌رغم سیاست‌های متفاوت کاخ سفید نسبت به تغییرات آب و هوایی در نشست مادرید حضور پیدا کرده است، در سخنانی با اشاره به توافق اقلیمی پاریس تاکید کرد که مردم کشورش همچنان «حامی» این توافق هستند.

تحلیلگران از حضور خانم پلوسی، رئیس پرنفوذ مجلس نمایندگان و حدود پانزده نماینده کنگره آمریکا در کنفرانس آب و هوایی مادرید به عنوان یک حرکت قوی سیاسی از سوی دموکرات‌ها یاد می‌کنند که یک ماه پس از اعلام رسمی دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر نهایی شدن خروج کشورش از توافقنامه پاریس در سال آینده صورت گرفته است.

نانسی پلوسی که سخنانش با تشویق حاضران در نشست افتتاحیه مادرید همراه بود در بخشی از نطق خود یادآور شد: «ما به نمایندگی از مجلس نمایندگان و کنگره آمریکا به شما،‌ به همه شما می‌گوییم که ما همچنان آنجا هستیم (حامی توافق پاریس هستیم).»

خانم پلوسی با تاکید بر تعهد و دغدغه نمایندگانی که وی را در این نشست همراهی می‌کنند یادآور شد: «این افراد مسائل اقلیمی را از جمله اولویت‌های اصلی خود قرار داده و نسبت به نقش ایالات متحده در نجات کره زمین و سپردن آن به دست نسل‌های آینده بسیار آگاه و متعهدند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه از دغدغه یادشده به عنوان «ماموریت، اشتیاق و رویکردی مبتنی بر دانش و دستاوردهای علمی» یاد کرد.

امضاء کنندگان توافق پاریس که تا روز سیزدهم دسامبر در مادرید گردهم آمده‌اند در تلاشند تا با تکمیل راهکارهای قانونی ضمن فراهم کردن زمنیه کاهش سریع انتشار گازهای گلخانه‌ای به محدود کردن افزایش دمای کره زمین به ۲ و حتی ۱.۵ درجه امیدوار شوند.

منبع: یورونیوز

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما همیشه آماده تحقق آتش‌بس برای آزادی اسرایمان بوده و هستیم. ما به هیئت مذاکره کننده اختیارات بسیار زیادی برای پیشرفت در معامله تبادل اسرا دادیم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: ما شروطی را که به معنای تسلیم شدن ما باشد، نمی‌پذیریم و به جنگ تا زمان تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم. تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس یک شکست فاجعه بار برای اسرائیل است.

نتانیاهو گفت: نمی‌توانیم خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ، عقب نشینی نیروهایمان از غزه و ماندن حماس در قدرت را بپذیریم.

پیش از این شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن روز یکشنبه برگزار می‌شود.

سی ان ان نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست گزارش داد که هرگونه توافق احتمالی بر سر چارچوبی کاری به آتش‌بس موقت و آزادی اسیران صهیونیست در غزه نزدیک خواهد شد و احتمالاً مذاکرات مداوم درباره جزئیات دقیق توافق دنبال خواهد شد.

این شبکه اشاره کرد: انتظار می‌رود که دستیابی به توافق نهایی بین ۲ طرف چندین روز دیگر طول بکشد و مذاکرات ادامه داشته باشد و و مذاکره‌کنندگان در جنبه‌های فنی توافق احتمالی پیشرفت کرده‌اند، اما ۲ منبع اسرائیلی گفتند که ممکن است تکمیل خود معامله یک هفته طول بکشد.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و صریح رژیم صهیونیستی از غزه و پایان کامل جنگ تأکید دارد.
مذاکرات قاهره به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مانع‌تراشی‌های نتانیاهو و مخالفتش با شروط حماس بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 849509 منبع: ایسنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • حماس: مقاومت تسلیم فشارها در مذاکرات نمی‌شود
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • خبر وحشتناک از وضع آب و هوایی زمین در سالی که گذشت
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح