Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ یوسف وند رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ساعت یک بامداد ۲۲ اردیبهشت ماه امسال طی تماس تلفنی فردی جوان از تبعه افغانستان با مرکز فرویت‌های پلیسی ۱۱۰ از بسرقت رفتن اموالش توسط دو نفر مرد جوان به کلانتری ۱۷۳ امین آباد اعلام شکایت کرد.

پرونده با موضوع سرقت بعنف (جعل عناوین دولتی) تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای شهرری در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ یوسف وند در ادامه بیان داشت: شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: من جهت خرید گوشی تلفن همراه از شهرستان سمنان به تهران آمدم و پس از خرید و گشت گذار چند ساعته، ساعت ۱۲ شب بود برای رفتن به سمنان، در مسیر سه راه افسریه سوار یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ اس دی سفید رنگ با دو نفر سرنشین شدم.


پس از گذشت حدود نیم ساعت سرنشین جلو رو به من کرد و گفت، ما پلیس اردوگاه هستیم و باید شما را بازرسی بدنی کنیم و از آنجایی که مدارکم (پاسپورت) پیشم بود پذیرفتم که پس از بازرسی به لافاصله سوار ماشین شدند و رفتند و متوجه شدم اموالم از قبیل سه دستگاه گوشی موبایل، وجه نقد و مدارک را بسرقت بردند.

این مقام انتظامی اذعان داشت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات مالباخته با بررسی‌های سیستمی صورت گرفته موفق به شناسایی ۳ نفر دیگر از شکاتی شدند که بدین شیوه از آنان سرقت شده است.

بیشتر بخوانید: اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی در کرج بازداشت شدند

کارآگاهان با دعوت از شکات طی انجام اقدامات پلیسی و رویت تصاویر مجرمین سابقه دار، یکی از سارقان بنام سیاوش ۲۹ ساله مورد شناسایی مالباختگان قرار گرفت که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد نامبرده دارای چندین سوابق کیفری در زمینه‌های سرقت بعنف، مواد مخدر، شرارت و ... بوده است.

با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری سیاوش صادر شد.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه سیاوش در محدوده قرچک شده که طی هماهنگی قضایی در مورخه یکم آذر ماه سال جاری وی دستگیر و خودروی مورد استفاده برای سرقت نیز کشف و توقیف می‌گردد.

در تحقیقات مقدماتی صورت گرفته از سیاوش صراحتاً به سرقت از تبعه افغانستانی به همدستی دوستش به نام فرهاد معترف می‌شود.

به دنبال اعتراف سارق جوان همدستش در همان محدوده قرچک شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر که در بازرسی صورت گرفته تعداد ۳ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف می‌گردد.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی در ادامه گفت: در تحقیقات صورت گرفته از سارقان اظهار داشتند، از اوایل سال شروع به سرقت از تبعه افغان کردیم و به بهانه‌های مختلف، ما مأمور پلیس یا اردوگاه هستیم با نشان دادن بی سیم اقدام به سرقت اموال با ارزش آنان می‌کردیم و بیشترین سوژه‌ها را در محدوده‌های خیابان فدائیان اسلام، شوش، شهرری انتخاب می‌کردیم و اموال مسروقه را به افراد ناشناس در محدوده قرچک به قیمت ناچیزی می‌فروختیم و پول حاصله را صرف مواد مخدر و زندگیمان می‌کردیم.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: هردو متهم ضمن اعتراف صریح بزه انتسابی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ششم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر شمیرانات درحین سرقت و در جریان یک تعقیب و گریز پلیسی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ صادق ضرونی با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر گفـت: به دنبال افزایش سرقت به صورت زورگیری و موبایل قاپی در محدوده، خیابان فرشته و محله الهیه، رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در همین راستا نیز گشت‌های هدفمند پلیس آغاز شد و مدتی بعد تیم گشتی، سارقان موتورسیکلت سوار را در حین سرقت مشاهده کرده و برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. در ادامه دو سارق نیز به محض مشاهده پلیس پا به فرار گذاشته و عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران آغاز شد.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان بدون توجه به فرمان ایست پلیس همچنان به فرار خود ادامه دادند، گفـت: در ادامه ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند اما سارقان همچنان بدون توجه به پلیس به فرار خود ادامه دادند، تا اینکه ماموران اقدام به شلیک به لاستیک موتورسیکلت کرده و با توجه موتورسیکلت هر دو سارق را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

ضرونی با اشاره به انجام بازرسی از دو سارق دستگیر شده، گفت: ماموران در بررسی اولیه از متهمان سه دستگاه گوشی آیفون سرقتی ویک قبضه قمه را کشف و ضبط کردند. همچنین متهمان نیز تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه در محدوده فرشته و الهیه اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند، گفت: تحقیقات در این خصوص برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد. تاکنون چهار شاکی به مقر انتظامی مراجعه و دو سارق را شناسایی کرده‌اند.

به گفته سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و با دستور مقام قضایی برای ادامه روند تحقیقات و رسیدگی به جرم به پایگاه یکم آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شدند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • دستگیری سارقان زورگیر خیابان فرشته+ فیلم
  • دستگیری سارقان زورگیر باهوشیاری پلیس +فیلم
  • تیراندازی در الهیه برای دستگیری ۲ زورگیر قمه‌به‌دست
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند