Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:25:12 GMT

۹۱۰ میلیارد ریال مطالبات بیمه سلامت قم پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۱۱۷۷

۹۱۰ میلیارد ریال مطالبات بیمه سلامت قم پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۱۰ میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و طرف قرارداد با این بیمه استان پرداخته‌شده که از این مبلغ ۴۵۰ میلیارد به مراکز دولتی دانشگاهی بوده است. ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا فخاریان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت برگزار شد، با اشاره به پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد این بیمه در استان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 910 میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی و طرف قرارداد با بیمه سلامت استان پرداخته‌شده است که از این مبلغ 450 میلیارد به مراکز دولتی دانشگاهی و 460 میلیارد و 271 میلیون ریال به مراکز درمانی غیردانشگاهی اختصاص‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر پرداخت 221 میلیارد و 764 میلیون ریال به داروخانه‌های خصوصی استان ابراز کرد: در ماه جاری بیش از 162 میلیارد ریال به مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی پرداخت‌شده که بیش از 71 میلیارد به مراکز دولتی و حدود 90 میلیارد ریال به مراکز غیردولتی اختصاص‌یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه مطالبات بیمارستان‌های غیردولتی استان تا پایان مردادماه و شهریور پرداخت‌شده است، یادآور شد: مطالبات داروخانه‌های استان به‌صورت علی‌الحساب تا مهرماه پرداخت‌شده است و مراکز پاراکلینیک نیز تا مردادماه و بیمه روستاییان تا شهریورماه پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از 13 آبان ماه سال جاری از برگزاری آزمون وسع برای این پوشش خبر داد و افزود: از ابتدای تشکیل بیمه سلامت 11 میلیون نفر در قالب صندوق همگانی این بیمه قرار گرفتند که بسیاری از آنان توان پرداخت حق بیمه داشتند و آزمون وسع آنان صورت نگرفت که امسال بر اساس تکلیف باید آزمون وسع مردم صورت پذیرد.

بدهی 56 میلیارد تومانی بیمه سلامت گلستان به مراکز درمانی دولتی و خصوصی760 میلیارد ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر پرداخت شدکرمان| دهک‌بندی بیمه‌شدگان بیمه سلامت با پیامک به آنها اعلام می‌شود

فخاریان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 10 درصد افراد جامعه تحت هیچ بیمه‌ای نباشند، اضافه کرد: آزمون وسع شامل افراد فاقد بیمه بوده و بیمه سلامت همگانی است و صندوق‌های کارمندی، سایر اقشار و بیمه روستایی استثنا هستند.

وی با تأکید بر اینکه افراد متقاضی برای آزمون وسع باید به دفاتر طرف قرارداد مراجعه و ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: تمامی اطلاعات به وزارت تعاون ارسال می‌شود و این وزارتخانه بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده دهک بندی کرده که دهک‌های یک، دو و سه رایگان، دهه چهار 50 درصد حق بیمه با 290 هزار تومان به ازای یک نفر برای یک سال و دهک‌های پنجم و بالاتر نیز کل حق بیمه و 580 هزار تومان به ازای یک نفر برای یک سال پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به اینکه دفترچه‌های رایگان درمانی محدود به مراکز دولتی است، ادامه داد: طرح ملی بیمه سلامت به‌منظور تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه انجام می‌شود.

وی آمار بیمه‌شده‌ها در قم را موردتوجه قرارداد و گفت: بر اساس آمارها 750 هزار قمی تحت بیمه تأمین اجتماعی و 325 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، هرچند آمار دقیقی از جمیعت بیمه‌شده استان به علت عدم ارائه آمار توسط نیروهای مسلح و بانک‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام/450/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به تازگی ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال را خریداری کرده است، امروز (سه‌شنبه) ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان تیم فوتبال استقلال را پرداخت کرد.

این شرکت همچنین ۱۰ درصد از مطالبات کادر فنی و اعضای تیم را پرداخت کرد.

تیم استقلال از ساعت ۱۷ فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف تراکتور می‌رود.

 

 

دیگر خبرها

  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد