Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی هادی‌زاده دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران درباره کشفیات موادمخدر در 7 ماهه امسال نسبت به سال گذشته اظهار داشت:‌کشفیات 47 درصد رشد داشته است و 39 هزار و 221 کیلوگرم کشفیات موادمخدر داشته‌ایم.

اخبار اجتماعی- وی خاطرنشان کرد: تعداد دستگیرشدگان هم در این مدت 10 درصد رشد داشته و 70 هزار و 714 نفر دستگیر شده‌اند و در 7 ماهه امسال تعداد دستگیرشدگان توسط پلیس 87 درصد رشد داشته است و در مجموع 19 هزار و 549 نفر توسط پلیس در 7 ماهه امسال دستگیر شده‌اند و اقدامات پلیس در استان تهران در این مدت ویژه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطرنشان کرد:‌در مراکز اقامتی معتادین متجاهر 70 درصد رشد پذیرش داشته‌ایم و این ظرفیت را افزایش داده است.

وی گفت: در خصوص اتباع خارجی نیز 914 نفر دستگیر شده‌اند که در این حوزه 188 درصد رشد داشته‌ایم.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران یادآور شد: در حوزه کشفیات هم استان تهران در 7 ماهه 9 درصد کشفیات کل کشور است. 

وی یادآور شد: بیشترین کشفیات استان تهران تریاک 26 هزار و 630 کیلوگرم است و کراک 3791 کیلوگرم و بعد از آن حشیش با بیش از 3 هزار کیلوگرم و مورفین با 3355 کیلوگرم بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی دستگیرشدگان مربوط به معتادان که 4257 نفر است و 17 هزار و 227 نفر هم توزیع‌کنندگان موادمخدر بوده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دغدغه ما موضوع موادمخدر محرک است و در حال حاضر 25 درصد مصرف‌کنندگان کشور موادمخدر صنعتی و محرک مصرف می‌کنند که موجب جرم‌ها و جنایت‌هایی نیز می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر موادمخدر تنوع زیادی دارد و با اسامی مختلفی جوانان را برای مصرف این موادمخدر تشویق می‌کنند.

در ادامه هادی‌زاده در مورد طرح یاریگران زندگی اظهار داشت: در جلسه سی‌و ششم ستاد مبارزه با موادمخدر طرح یاریگران زندگی به تصویب رسید و در سه حوزه پیشگیری، درمان و صیانت اقدامات لازم و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد و مقرر گردید طرح یاریگران زندگی با رویکرد اجتماعی اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: از بهترین رویکرد ما در حوزه یاریگران زندگی محیط خانواده و محیط‌های کاری و آموزشی است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ 50 درصد از منابع طرح یاریگران زندگی توسط ستاد مبارزه با موادمخدر، 25 درصد شورای اجتماعی وزارت کشور و 25 درصد دیگر توسط آموزش و پرورش باید تأمین شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران خاطرنشان کرد: در طرح یاریگران زندگی مهمترین و اصلی‌ترین رویکرد ما آموزش و پرورش است و در سال تحصیلی جاری 20 درصد مدارس استان در طرح یاریگران زندگی وارد عمل شده‌اند چرا که در این حوزه نیاز به اقدامات پیشگیرانه هستیم. 

وی خاطرنشان کرد:‌تا پایان سال 1400، 100 درصد مدارس طرح یاریگران زندگی پوشش می‌دهد و در این حوزه امیدواریم همه مدیران کل آموزش و پرورش کمک کنند تا این طرح به ثمر برسد.

وی گفت: هنرمندان یاریگر هم طرح آن در دست اجرا است و از آنها نیز کمک خواهیم گرفت.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران گفت: اقداماتی که در 7 ماهه امسال برای مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است نسبت به مدت مشابه سال قبل در تمامی حوزه‌ها بیشتر بوده و امیدواریم که این اقدامات منجر به کاهش مصرف موادمخدر در بین جوانان شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معتادان موادمخدر وزارت کشور ستاد مبارزه با موادمخدر آموزش و پرورش درمان مواد مخدر موادمخدر صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند

تردد بیش از ۱۳ میلیون خودروی فرسوده در کشور که در روز بیش از ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند یکی از چالش‌های بزرگ حوزه انرژی است که در شرایط ناترازی بنزین، خسارات شدیدی به بدنه اقتصاد کشور وارد می‌کند.

به گزارش برنا، فرسودگی خودرو به تنهایی می‌تواند مصرف سوخت آن را بالا ببرد و البته که خودرو‌های تولید داخل در صورتی که فرسوده هم نباشند، ۲ برابر استاندارد جهانی سوخت مصرف می‌کنند.

در حال حاضر که مسأله ناترازی بنزین به یک معضل بزرگ تبدیل شده و ایران را در جایگاه کشور واردکننده بنزین قرار داده، بد نیست نگاهی به آمار و ارقام خودرو‌های فرسوده بیندازیم:

براساس تازه‌ترین آمار، ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌ها، ۴۸ درصد تاکسی‌ها، ۸۶ درصد مینی‌بوس‌ها، ۸۲ درصد اتوبوس‌های درون شهری و بیش از ۵۲ درصد از خودرو‌های برون شهری کشور فرسوده هستند.

در حالی که کشور با چالش ناترازی بنزین دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان شاهد تردد خودرو‌های فرسوده‌ای هستیم که عملاً بنزین را هدر و هوا را آلوده می‌کنند؛ بر اساس محاسبات سازمان نوسازی ناوگان حمل و نقل، خودرو‌های فرسوده اعم از سواری، تاکسی، کامیون و کامیونت به ترتیب روزانه، ۱۲.۵، ۲۱، ۱۵ لیتر بنزین و تجاری سنگین ۱۷۵ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند. همچنین موتورسیکلت‌های فرسوده ۲ برابر سایر موتورسیکلت‌ها بنزین مصرف می‌کنند.

همچنین مصرف سوخت در خودرو‌های تجاری سنگین که فرسوده شده اند سرسام آور است؛ تازه‌ترین آمار ستاد نوسازی حمل و نقل نشان می‌دهد که خودرو‌های تجاری سنگین که فرسوده شده اند در روز بیش از ۱۷۵ لیتر گازوییل مصرف می‌کنند و این در حالی است که خودرو‌های استاندارد ۹۰ لیتر در روز مصرف گازوییل دارند.

فرسودگی خودرو‌ها تنها به اقتصاد ضربه نمی‌زند بلکه نقشی اساسی در آلودگی هوا نیز ایفا می‌کنند به گونه‌ای که ۶۰ درصد آلودگی در تهران ناشی از ذرات معلق که حاصل سوخت غیراستاندارد و خودرو‌های فرسوده است. سهم خودرو‌ها در آلودگی هوا بین ۴۰ تا ۷۳ درصد است که در کنار آن، انتشار گاز‌های آلاینده را هم باید در نظر گرفت که سهمی ۸۲ تا ۸۳ درصدی در آلودگی هوا دارد.

از سوی دیگر نقش خودرو‌های فرسوده در تصادفات رانندگی را نیز نباید نادیده گرفت. همه این موضوعات نشان می‌دهد که اسقاط خودرو‌های فرسوده تا چه حد و از هر لحاظ می‌تواند به نفع کشور باشد.

خودرو‌های فرسوده به تنهایی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زنند و این خسارت به اندازه‌ای بالاست که نمیتوان آن را نادیده گرفت؛ اگر هر لیتر بنزین و گازوییل را با مبلغ ۷۰ سنت حساب کنیم، می‌بینیم که خودرو‌های فرسوده، به طور سالیانه، ۹ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می‌کنند و بیش از ۱۳ میلیارد لیتر بنزینی را هدر می‌دهند که میتواند در شرایط مطلوب، برای کشور ارزآوری داشته باشد.

با یک نگاه کلی به این آمار و ارقام و صدمات خودرو‌های فرسوده، هیچ گونه توجیه منطقی برای عدم اسقاط خودرو‌های فرسوده وجود ندارد و این مسأله نیازمند یک اقدام جدی و ضربتی است تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند که این اتفاق می‌تواند تا حد بسیار بالایی در رفع ناترازی بنزین موثر باشد.

دیگر خبرها

  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • افتتاحیه مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج