Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:10:33 GMT

امامان جماعت روستاها سطح‌بندی و توانمند می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۱۳۹۰

امامان جماعت روستاها سطح‌بندی و توانمند می‌شوند

حجت‌الاسلام علی امیری‌ آتشانی روز سه‌شنبه در نشست بررسی وضعیت روحانیون مستقر استان سمنان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان، بیان کرد: ارزیابی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای توانمندسازی و ارزیابی امامان جماعت اعزامی و مستقر روستاها تحت عنوان طرح شهید قاسمی انجام ‌شده و به استان‌ها نیز ابلاغ‌شد.

وی ادامه داد: روحانیان مستقر در استان سمنان نیز مورد ارزیابی قرار گرفته‌ و در قالب طرح موسوم به شهید قاسمی در پنج سطح تقسیم‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری‌آتشان افزود: این امامان جماعت علاوه بر برگزاری مراسم عبادی و دینی مردم و مسجد خودشان باید به مسائل و معضلات محله و روستا نیز اشراف داشته باشند تا از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده بهینه شود و در نتیجه توانمندسازی این روحانیان در دستور کار قرار دارد.

بررسی فعالیت امامان جماعت در مناطق شهری و روستایی

نماینده معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه 6  کشور بابیان اینکه نقش‌آفرینی ویژه ائمه جماعت نیازمند توانمندسازی آن‌ها است، گفت: قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعت در مناطق شهری و روستایی را از لحاظ توانمندی و نه فعالیت‌ آنها مورد ارزیابی قرار داده است.

امیری آتشانی، درباره علت این دسته‌بندی و ارزیابی‌ها، توضیح داد: مسائلی که برای جوانان منطقه و محله استقرار روحانی و امام جماعت شامل اعتیاد و مسایل اجتماعی رخ می‌دهد در کنار مسائل مثبت مانند کارآفرینی و اشتغال جوانان، فرهنگ کار و تلاش و جلوگیری از مهاجرت از روستاها، از جمله اقدام های امامان جمعه در این طرح است.

وی آموزش را دیگر حوزه فعالیت و ارزیابی طرح قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: از بیست و پنجم آبان ۹۸ اولین دوره آموزش و توانمندسازی امامان جمعه و مبلغان با هدف آشنایی با طرح تحول اجتماعی، ماموریت‌های جدید این نهاد، تحولات حوزه اجتماعی و فرهنگی قرارگاه تحولات اجتماعی مسجد محور برگزار ‌شد.

فعالیت ۱۰۰ روحانی در قرارگاه تحول اجتماعی تبلیغات اسلامی

نماینده معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه 6 کشور گفت: قرارگاه تحول اجتماعی در ۱۸ استان با استقرار ۱۰۰ روحانی کار خود را آغاز کرده است.

نماینده معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در منطقه 6 کشور با اشاره به  برخی برنامه‌های این نهاد در راستای تحقق نظر و مطالبه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابراز کرد: ایجاد قرارگاه تحول اجتماعی با موضوع مساجد، تحول ویژه‌ای در سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

قرارگاه تحول اجتماعی دارای سه حوزه فعالیتی شامل امامان جماعت روستا، محله‌های کشور و کیفیت‌بخشی و توسعه پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی است و هم‌اکنون ۱۰۰ روحانی در ۱۸ استان کشور مشغول به فعالیت هستند که به‌زودی پنج استان دیگر نیز مجری این طرح می‌شود.

برچسب‌ها اجتماعی سمنان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی سمنان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اجتماعی سمنان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک