Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، آلودگی هوای تهران انگار قرار نیست از تب و تاب بیفتد. چه باد بیاید و چه باران، آلودگی هوا ادامه دارد؛ درست است که 14 نهاد در این حوزه مسؤولیت دارند اما انگار به جای آنکه به وظایف‌ خودشان بپردازند کاری ندارند جز برچسب زنی و مقصرکردن دستگاه‌های دیگر.

یکی از مهمترین نهادها در خصوص برخورد با آلودگی هوای تهران، شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد برای مدیریت ترافیک و اجرای طرحهای مختلف ترافیکی و محدودیت‌های تردد در معابر مرکزی تهران همواره از یک کلید واژه به نام «کاهش آلودگی هوا» بهره برده است؛ اما انگار ادعای شهرداری برای توجیه طرح‌بندی‌های جدیدش به بن بست رسیده است چرا که در آخرین پروژه مقصرسازی آلودگی هوای تهران، انگشت اشاره را به سمت پلیس گرفته و پلیس را یکی از مقصران اصلی آلودگی هوای تهران معرفی کرده است!

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشتر بخشی از آلودگی هوای تهران را به دلیل نداشتن کد جریمه برخی از دوربین‌ها دانست و گفت:‌ پلیس کد جریمه را برای برخی دوربین‌ها تعریف نکرده؛ در نتیجه خودروهای فاقد معاینه فنی در تهران به راحتی تردد کرده و آلودگی تولید می‌کنند.

پورسیدآقایی گفت: ما یک سال است به دنبال تعامل و رفع این مشکلات هستیم اما دوربین‌های رینگ تهران و برخی دوربین‌های محدوده خروجی طرح کاهش آلودگی هوا هنوز کد جریمه ندارند.

پلیس نظر دیگری در این باره دارد .سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت با اعلام اینکه پلیس حاضر نیست به هیچ عنوان کسی را به اشتباه جریمه کند به استاندارهای پلیس درخصوص دوربین‌ها پرداخت و گفت: معاونت فنی ناجا برای دوربین‌های نصب شده یکسری استاندارد تعریف کرده است که بر اساس آن کارایی و میزان خطای دوربین‌ها سنجیده می‌شود؛‌ بر اساس این استانداردها دوربین‌ها تست شده و اگر فاقد نقص باشند به کدهای جریمه مجهر می‌شوند.

سردار مهماندار به مهمترین نقص دوربین‌ها اشاره و اعلام کرد:‌ تمام دوربین‌هایی را که شهرداری به پلیس تحویل داده به دقت تست کردیم. حتی برخی را دو سه بار مورد بررسی قرار دادیم؛ پلاک خوانی و میزان تشخیص دوربین‌ها باید برابر استانداردهای مورد نظر ناجا باشد؛ دوربین‌هایی که حد استاندارد پلیس را در پلاک خوانی و تشخیص خودروها نداشته باشند به کارگیری نشده و ایرادات آنها به صورت کتبی به شهرداری اعلام شده است؛ پلیس هم اعلام کرده که منتظر برطرف شدن نقص دوربین‌هاست تا بدون اینکه حقی از شهروندی ضایع شود کدهای جریمه برای دوربین‌ها لحاظ شده و بکارگیری شوند چراکه دستور اکید فرمانده ناجاست که اگر شک و شبهه‌ای وجود دارد جریمه‌ای صورت نگیرد و حقی از شهروندی ضایع نشود.

یکی از وظایف پلیس برخوردبا خودروهای دود زاست. شهرداری تهران معتقد است به دلیل عدم داشتن کد در برخی دوربین ها ، خودروهای دودزا به راحتی در شهر جولان داده و آلودگی تولید می کنند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت  در این باره  گفت: پلیس برخورد با خودروهای دودزا، آلاینده و فاقدمعاینه فنی را به طور جد در دستور کار دارد؛ آمار اعمال قانون و جریمه‌هایی که برای این دست از خودروها اعمال شده، مؤید این مطلب است.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت:‌ از ابتدای سال تا کنون 29 هزار خودروی دودزا جریمه شده‌اند؛ 1200 خودروی دودزا فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شدند؛ همچنین  بالغ بر سه میلیون خودروی فاقد معاینه فنی را که متشکل از خودروهای تهرانی و شهرستانی بودند اعمال قانون و جریمه کرده‌ایم.

سردار رحیمی با تاکید بر این مطلب که پلیس در خصوص کاهش آلودگی هوا با تمام توان پای کار است، از سایر دستگاه‌هایی که در این زمینه مسؤولیت دارند درخواست کرد که پای کار آمده و به وظیفه خود عمل کنند.

***

حال با توجه به اظهارات رؤسای پلیس پایتخت در خصوص اینکه پلیس هیچ تعللی در برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی نداشته، باید منتظر ماند و دید که پروژه مقصرسازی  این بار دامن کدام سازمان و نهاد را می‌گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلودگی هوا شهرداری تهران پلیس سردار رحیمی سردار مهماندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در عرصه خودروسازی با بیان اینکه امروزه تمام جهان به سمت استفاده از خودروهای برقی و هوشمند سوق داده شده است، گفت: آلودگی‌هوا، آلودگی صوتی، مسائل زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در سوخت از عمده‌ترین دلایل ما برای تولید و بهره‌برداری خودروهای برقی است.

سیدمحمد روح‌الامین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اولین شهرک تخصصی خودروهای برقی با هدف سرمایه‌گذاری در خودروهای هوشمند، سواری، اسجیلی، سدان و تجمیع توانمندی‌های علمی و دانشگاهی تشکیل شده است.

وی افزود: این مجتمع شامل چند بخش می‌شود که بخش اول آن مرتبط با پلتفرم‌هایی است که در حالت اولیه به صورت CBU و در مراحل بعدی به ترتیب به صورت SKV و CKV خواهد آمد؛ توانمندی‌هایی که در ایران وجود دارد، موجب شده است انگیزه فراوانی برای تأسیس اولین مرکز تحقیقات و نوآوری را از طریق برنامه‌ریزی‌های بلند مدت داشته باشیم تا بتوانیم از توانمندی مجموعه‌های دانشگاهی و انتقال تکنولوژی که از طریق قراردادهای بین‌المللی بسته شده است، در شهرک مورد استفاده قرار دهیم.

مدیرعامل مجتمع خودروسازی آرین با بیان اینکه امروزه تمام جهان به سمت استفاده از خودروهای برقی و هوشمند سوق داده شده است، گفت: آلودگی‌هوا، آلودگی صوتی، مسائل زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در سوخت از عمده‌ترین دلایل ما برای تولید و بهره‌برداری خودروهای برقی است.

وی ادامه داد: محصولات ما به‌صورت اقتصادی و بهینه عرضه می‌شود و از سوی دیگر در حمل‌ونقل عمومی همچون شرکت‌های تاکسیرانی قابل استفاده است تا در واقع از یارانه دولت نیز در این بخش بهره برده باشیم؛ قصد داریم جامعه را به سمت خودروهای برقی سوق دهیم تا مردم، دولت و حاکمیت درک جامعی از آینده کشور و خودروها داشته باشند.

روح‌الامین خاطر نشان کرد: چالشی که در زمینه تغییر اکوسیستم خودروی کشور وجود دارد، نظر جمعی و حمایتی نیست و سازوکارها موجب می‌شود بخش‌های مختلف با همکاری یکدیگر این چالش‌ها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این نوع خودرو از این جهت که تکنولوژی جدید به شمار می‌رود و سرمایه بسیاری را می‌طلبد، کمتر فردی را ترغیب می‌کند، بنابراین از طریق سرمایه‌گذاری خارجی و جذب جوانان با انگیزه سعی داریم خروجی دانشگاهی را متمرکز کنیم تا فاصله خود را با سایر کشورها کاهش دهیم.

کد خبر 750066

دیگر خبرها

  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • بانکی‌پور: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • تولید خودروهای برقی گامی برای کاهش آلودگی‌هوا است
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم