Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مصطفی رضایی، بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری فراگیری آنفولانزا در استان اصفهان با اشاره به شیوع این بیماری ویروسی در سطح جامعه اظهار داشت: در سال ۸۸ و ۹۴ هم بیماری آنفولانزا در فصل پاییز فراگیر شد. براوردهای وزارت بهداشت با توجه به میزان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی حاکی از اپیدمی نوعی آنفولانزا در استان اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر وی با اشاره به تغییر ماهیت ژنتیک ویروس آنفولانزا ادامه داد: با سرد شدن هوا این ویروس فعال می شود که آلودگی هوا عوارض این بیماری را تشدید می کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با نقد شایعه ها و دلنگرانی ها درباره این بیماری ابراز داشت: رعایت نکات بسیار ساده بهداشتی اعم از شستن مرتب دست ها، رعایت فاصله با افراد، استراحت و رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک معالج می تواند در عدم فراگیر شدن این بیماری کمک کند.

وی با اطمینان خاطر به مردم درباره تامین به اندازه کافی دارو در بیمارستانها و مراکز درمانی گفت: اگر فراگیری آنفولانزا در شهرستانی گزارش شود تامین دارو از مرکز بهداشت انجام خواهد شد و بیماران با عوارض شدید که در بیمارستان ها بستری هستند در اولویت درمانی قرار خواهند داشت.

در ادامه مسئول بیماری های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه بیماری آنفولانزا از گذشته جوامع بشری را درگیر می کرده است اظهار داشت: دستگاه تنفس انسان به دلیل تماس مستقیم با فضای خارج از بدن در معرض ابتلا به انواع بیماری های عفونی است.

رضا فدایی با توضیح اینکه ساختار آر.ای.ان(RAN ) ویروس از ۸ قطعه تشکیل شده است و که هر بار تغییر شکل جدیدی از ویروس تعریف می شود ادامه داد: اگرچه تمام انواع ویروس در قرابت هستند اما هر سال نوع خاصی از آن در انسان، بیماری ایجاد می کند که در سه تیپA،B،Cتعریف می شود.

وی افزود: برخی از انواع ترکیب های این ویروس در انتقال بیماری بین پرندگان و انسان مشابه است.

مسئول بیماری های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد جامعه دچار آنفولانزا از نوع ساده و بی عارضه خواهند شد و تنها ۵ درصد نیاز به مراقبت های ویژه دارند گفت: علایم این بیماری  شامل تب بالا، بدن درد و سردرد ناگهانی  است که با علایم سرماخوردگی متفاوت است.

وی با تاکید بر علامت بدن درد و تب به عنوان علایم شاخص آنفولانزا ادامه داد: آنفولانزا در مرحله ابتدایی بدون عارضه است و سپس به نوع عارضه دار تبدیل می شود.

فدایی با اشاره به علایم هشدار دهنده آنفولانزا عارضه دار اعم از تنگی نفس، تنفس سریع، کاهش سطح هوشیاری، عدم توانایی در بلع تصریح کرد: افراد با این علامت ها باید بستری شوند و تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند.

وی افزود: زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال، بیماران قلبی و عروقی، افراد دارای مشکلات نقص سیستم ایمنی حتما باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

فدایی گفت: هیچ تفاوتی در نوع واکسن وجود ندارد و تا آخر فصل اردیبهشت که میزان شیوع این بیماری فراهم است افراد می توانند از واکسن استفاده کنند که فعلا با کمبود واکسن مواجه هستیم و به زودی در داروخانه ها در اختیار افراد آسیب پذیر قرار خواهدگرفت.

وی گفت: تولید واکسن آنفولانزا در کشور ما امکان پذیر نیست و در دنیا ۵ اعم از چند کشور اروپایی، روسیه و هند نیاز واکسن دنیا را به بیماری آنفولانزا تامین می کنند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: پیشگیری از آنفولانزا بیماری مرگبار مصطفی رضایی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۲۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی مدیریت بحران با موضوع:«آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا» با حضور مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی، دهیاران و کارشناسان شرکتهای خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی شهرستان میاندوآب و با مشارکت کارشناسان شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

در این دوره آموزشی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اهمیت پیشگیری و مقابله با بیماری هاری در راستای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه، هاری را یکی از مهلک‌ترین بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان دانست.
رضا مقدم با قدردانی از تعامل سازنده و مشارکت دهیاری ها، کارشناسان دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای پیشگیری و کنترل این بیماری، بر ضرورت واکسینه کردن سگهای دارای صاحب و نگهبان گله در سطح روستاها تاکید کرد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی علائم بیماری هاری در حیوانات و انسان، نحوه سرایت و انتقال بیماری، راه های پیشگیری و کنترل بیماری، انجام اقدامات لازم و مراقبت‌های بهداشتی از فردی که توسط حیوان هار دچار گاز گرفتگی شده است، تشریح شد.

در ادامه کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب به بیان مطالبی درخصوص علائم بیماری وبا، راه های انتقال، پیشگیری و درمان این بیماری پرداخت.

دیگر خبرها

  • با دوری از این ۱۵ عامل به زوال عقل زودرس در جوانی دچار نمی‌شوید
  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • ۵۰ درصد ایرانی‌ها از بیماری‌های دهان و دندان رنج می‌برند
  • خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در این افراد کمتر است
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بروز بیماری‌های قلبی
  • بهترین راه تشخیص کبد چرب | راه‌های پیشگیری از ابتلا به کبد چرب را بشناسید
  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته