Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@17:24:01 GMT

هند از آمریکا بالگرد می‌خرد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۲۶۱۵

هند از آمریکا بالگرد می‌خرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، پس از چند دهه انتظار هند برای خرید بالگرد‌های «رومئو هلیکوپتر» آمریکا، معامله بیش از دو میلیارد دلاری خرید این بالگرد طی هفته‌های آینده بین دهلی و واشنگتن منعقد می‌شود.

«کارامبیر سینگ» فرمانده نیروی دریایی هند امروز (سه‌شنبه) با اعلام اینکه قرارداد نهایی خرید این بالگرد‌ها آماده است، گفت: ۲۴ بالگرد چند منظوره MH-۶۰R به زودی وارد ناوگان هوایی هند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مذاکرات دهلی و واشنگتن از آوریل سال جاری آغاز شد و انتظار می‌رود قرارداد خرید این بالگردها تا ۱۸ دسامبر نهایی شود.

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا گواهینامه لازم برای فروش این تجهیزات جنگی به هند را امضا کرده و ارزش آن را ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده است.

«رومئو هلیکوپتر» مجهز به رادار‌های چند حالته (APS-۱۵۳ V) است که به نیروی دریایی هند در مقابله با زیردریایی، جنگ‌های غیرسطحی، اطلاعاتی، عملیات‌های نظارت و شناسایی کمک می‌کند.

دهلی در حالی به دنبال نهایی کردن توافق خرید بالگرد با آمریکاست که پیشتر سفارش خرید سامانه اس- ۴۰۰ را به روسیه داده است. همچنین، رسانه‌های هندی روز شنبه از آزمایش موشک بالستیک آگنی ۳ که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است توسط ارتش این کشور خبر دادند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هند آمریکا تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان

در نخستین ساعات برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد بزودی دو فروند بالگرد هوایی به استان همدان اضافه شود. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از همدان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، در راستای مذاکرات دو سویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

گفتنی است در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیوز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است، ولی برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات افزوده شدن این دو فروند می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • فیلم| انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • فیلم/ انتقال بقایای موشک ایران توسط بالگرد اسرائیلی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • خلبان نامداری که درخواستِ کم کردن درجه‌اش را داشت! + فیلم
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد