Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-08@18:37:08 GMT

سازمان بهزیستی و خدمات حمایتی از معلولان

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۳۲۰۶

سازمان بهزیستی و خدمات حمایتی از معلولان

رئیس سازمان بهزیستی از حمایت همه جانبه معلولان و ساکنان مراکز نگهداری بر اساس بودجه در نظر گرفته شده قانونی خبر داد. رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولین محمودنژاد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، قبادی‌دانا در گفتگو با ۱۸:۳۰ با بیان اینکه امروز (سه شنبه ۱۲ آذر) روز جهانی روز معلول است، گفت:حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در کشور معلول وجود دارد که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان بهزیستی از مشکلات مختلف و قانون مصوب حمایت از افراد معلولیت در سال ۹۶ گفت و افزود: نخستین بودجه حمایت از معلولان برای مهر و آبان به حساب سازمان بهزیستی واریز شده است.

دکتر دانا از حق پرستاری به افراد دارای معلولیت گفت و افزود: با دریافت این بودجه برای انجام ماده ۷ و ۲۷ قانون تخصیص یافت.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان افزایش ۲ و نیم برابری حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی گفت: این مبلغ از ۲۵۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان افزایش یافته است.

دانا با بیان اینکه ۴۷ هزار نفر در مراکز نگهداری، خدمات دریافت می‌کنند گفت: سازمان بهزیستی مبلغ حمایتی کسانیکه در مراکز نگهداری قرار دارند از ۷۷۰ هزار تومان به ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافته است که این مبلغ به حساب مراکز نگهداری امروز واریز شد.

او از شارژ شدن کارت بهزیستی ۱۹۱ هزار ۵۰۰ خانوار معلولان در هر سه ماه خبر داد و گفت: بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان برای بیکاری هر سه ماه شارژ می‌شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: معلول بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌دانند!
  • مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند | فعالان اقتصادی هم پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند!
  • سرپرست اداره کل دارو منصوب شد
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد