Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس از حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی به ۲۰ نفر رسید که بیشترین افراد در سومین روز را بانوان تشکیل می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مراکز سه‌گانه حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز آغاز و در ساعت ۱۸ به‌پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت‌نام ۵ خانم در حوزه های انتخابیه

ولی‌الله حیاتی در پایان این روز از ثبت‌نام داوطلبان با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام‌شدگان در استان اظهار کرد: در مرکز حوزه انتخابیه بجنورد، جاجرم، راز و جرگلان، گرمه و مانه و سملقان امروز ۵ نفر ثبت‌نام خود را انجام دادند.

وی به تفکیک این افراد را شامل ۴ نفر خانم و یک نفر آقا بیان کرد و افزود: درمجموع حوزه انتخابیه بجنورد طی این سه روز ۱۳ نفر ثبت‌نام خود را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان همچنین از ثبت‌نام یک خانم در شهرستان شیروان نیز خبر داد و گفت: در شهرستان اسفراین همچون روز گذشته هیچ‌کسی ثبت‌نام نکرد.

وی مجموع ثبت‌نام‌شدگان در شیروان را ۳ نفر و در اسفراین ۴ نفر طی این سه روز عنوان کرد و ادامه داد: ۲۰ نفر در خراسان شمالی طی این سه روز ثبت‌نام اقدام به اعلام آمادگی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی کردند.

حیاتی در انتها با تأکید بر اتمام مهلت ثبت‌نام در روز ۱۶ آذرماه خاطرنشان کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس هر چه زودتر و بدون تأخیر انداختن در ثبت‌نام خود، به ستاد انتخابات استان یا وزارت کشور مراجعه کنند تا در شلوغی‌ها و ازدحام روزهای پایانی قرار نگیرند.

با پایان یافتن سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس حاشیه‌های مختصری نیز در ستادهای انتخابات اتفاق افتاد.

اصلی‌ترین حاشیه و نکته جالب‌توجه در این روز ثبت‌نام پرشمار بانوان بود که در بجنورد ۴ خانم و در شیروان نیز ۱ خانم اقدام به ثبت‌نام کردند و می‌توان سومین روز از کاندیداتوری نمایندگی مجلس در استان را به نام بانوان ثبت کرد.

همچنین بازهم نقص مدارک و بازگشت ناموفق یک کاندیدای شناخته‌شده دیگر در حوزه انتخابیه بجنورد باعث شد تا این موضوع همچنان گریبان گیر این افراد باشد، به‌نحوی‌که امروز، اسماعیل مکرمی ازجمله مدیران مستعفی استان که سابقاً فرماندار شهرستان گرمه و مشاور استاندار بود، به علت عدم به همراه داشتن اصل مدرک تحصیلی خود امکان ثبت‌نام پیدا نکرد.

عدم حضور چهره‌های شناخته‌شده همچنان در حوزه‌های انتخابیه مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد حضور این افراد در روزهای آینده به شور و حرارت انتخابات بیفزاید.

اما همچنان روند طولانی و زمان‌بر ثبت‌نام نامزدهای که بیش از یک ساعت و حتی قریب به دو ساعت به طول می‌انجامد ازجمله نکات مهمی است که می‌تواند در روزهای ازدحام ثبت‌نام کنندگان مشکلاتی را برای افراد و اختلالاتی را در محل حوزه انتخابیه ایجاد کند.

خاموش ماندن چراغ ثبت نام‌ها در اسفراین برای دومین روز متوالی نکته دیگری بود که جالب‌توجه بود.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد طی سه روز نخست ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره گذشته ۲۳ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۲۲ نفر مرد و یک نفر زن بود. از مجموع این افراد ۱۷ نفر برای حوزه انتخابیه بجنورد، ۲ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین و ۴ نفر نیز برای حوزه انتخابیه شیروان اقدام به اعلام کاندیداتوری خود کرده بودند.

درحالی‌که پیش‌بینی‌ها از ثبت‌نام بیش از ۱۰۰ نفر در خراسان شمالی حکایت دارد اما این مقایسه نشان می‌دهد که از تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به دوره گذشته طی سه روز نخست ۳ نفر کاهش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی مجلس بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی

 حسین فرجی افزود: این آزمون در ۵ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و مانه و سملقان برگزار می‌شود.
وی گفت: سهمیه استان در این آزمون ۳۷۲ نفر است که بیش از سه برابر ظرفیت یعنی هفت هزارو ۸۳۰ نفر زن و هزارو ۹۶۲ نفر مرد متقاضی هستند.
کارت ورود به جلسه آزمون  در سایت جهاددانشگاهی کشور به آدرس hrtc.ir قابل مشاهده و دریافت است و فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز و درب‌های ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد، لذا همه متقاضیان باید قبل از بسته شدن درب‌های ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی