Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لیونل مسی» شب گذشته ششمین توپ طلای خود را به خانه برد و از این حیث رکورددار شد. سخنرانی وی در زمان دریافت جایزه به طور غیرمستقیم به این موضوع اشاره داشت که روزهای وی در سطح اول فوتبال جهان رو به اتمام است اما عملکرد وی در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید ثابت کرد که آرژانتینی زاده روساریو، هنوز چیزهای زیادی برای عرضه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمه کاره‌های مسی درست به اندازه توپ‌های طلای او است.

۱) عناوین لالیگا

«پاکو جنتو» اسطوره رئال مادرید در فاصله سال‌های ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۱ موفق شد ۱۲ بار لالیگا را فتح کند و مسی تا اینجای کار در پیراهن بارسا ۱۰ بار جام لالیگا را بالای سر برده است. در حال حاضر غول کاتالونیا به طور مشترک به همراه رئال با ۳۱ امتیاز صدرنشین بوده و ال‌کلاسیکو ۱۸ دسامبر نقشی تعیین کننده را در روشن شدن تکلیف قهرمان این دوره ایفا خواهد کرد.

۲) برترین گلزن

مسی تا اینجا ۶ بار جایزه پیچیچی را تصاحب کرده و سال گذشته از حیث بیشترین گل زده در لالیگا با «تلمو زارا» اسطوره باشگاه بیلبائو برابر شد. مرد آرژانتینی هفته‌های آغازین فصل جاری را به دلیل مصدومیت از دست داد و هم‌اکنون با ۹ گل و یکی کمتر از «کریم بنزما» دومین گلزن برتر فصل  ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ لالیگا است.

۳) رکورد پله

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقب به پله با پیراهن مشهور باشگاه سانتوس برزیل و در فاصله سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ موفق شد ۶۴۳ گل به ثمر برساند. در برهه‌ای تعداد کمی متقاعد شده بودند که این رکورد قابل تهدید شدن است اما فوق ستاره آرژانتینی در موقعیتی مناسب برای پایین کشیدن پله از تخت پادشاهی است. مسی با احتساب گل لحظه آخری که در واندا متروپولیتانو به ثمر رساند شمار گل‌های خود را برای بارسا به ۶۱۴ رساند و این یعنی مرد مینیاتوری آبی اناری‌ها تا رسیدن به رکورد پله تنها ۲۹ گل فاصله دارد.

۴) تعداد بازی در پیراهن آبی اناری

گل زدن محصول بازی کردن است و ستاره متولد روساریو تا اینجای دوران حرفه‌ای خود ۷۰۱ بار برای بارسا به میدان رفته و مصمم است تا رکورد بیشترین حضور در لباس بارسا را که هم‌اکنون با ۷۶۷ بازی در اختیار «ژاوی هرناندز» است، بشکند.

۵) فتح لیگ قهرمانان با بازوبند کاپیتانی

لئو تاکنون چهار بار فاتح لیگ قهرمانان شده اما یکی از رویاهای بزرگ او تکرار افتخارات بازیکنانی همچون «کارلوس پویول» و ژاوی در بالا بردن جام قهرمانی با بازوبند کاپیتانی است.

۶) آرژانتین، قطر و یک گام تا جام

اگرچه مسی به همراه آلبی سلسته جام جهانی تیم زیر ۲۰ ساله‌ها را بالای سر برده و مدال طلای المپیک را با آرژانتین در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن به گردن انداخته است اما جام جهانی همواره با واژه شکست برای وی گره خورده و بیشترین پیشروی وی به فینال ۲۰۱۴ ریو باز می‌گردد.

مسی حالا علاوه بر یک کوپا آمریکای دیگر در سال ۲۰۲۰، فرصت حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان را نیز دارد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصتی است برای مسی کوچک تا گمانه زنی‌ها را مبنی بر ناتوانی وی در تکرار موفقیت‌های خود با بارسا در پیراهن آبی آسمانی‌های آرژانتین، باطل کند.

در تقویم فوتبالی لیونل مسی هنوز برگ‌های سفید دیگر برای نوشتن باقی مانده است...

برچسب‌ها اتلتیکو مادرید لالیگا لیونل مسی رئال مادرید پله کریم بنزما آرژانتین توپ طلا ژاوی هرناندز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتلتیکو مادرید لالیگا لیونل مسی رئال مادرید پله کریم بنزما آرژانتین توپ طلا ژاوی هرناندز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اتلتیکو مادرید لالیگا لیونل مسی رئال مادرید پله کریم بنزما آرژانتین توپ طلا ژاوی هرناندز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند

حسن رنگرز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم ملی کشتی فرنگی بعد از قهرمانی در مسابقات آسیایی و کسب سهمیه کامل این تیم گفت: خدا را شکر برای دومین بار در مسابقات قهرمانی آسیا عنوان قهرمانی را به دست آوردیم و در مسابقات گزینشی هم به دو سهمیه باقی مانده رسیدیم تا کشتی فرنگی با ۶ سهمیه کامل به المپیک راه پیدا کند. حضور ۷ کشتی‌گیر در مرحله فینال و کسب مدال اتفاق ویژه‌ای برای کشتی فرنگی بود که خدا را شکر در این مسابقات محقق شد.

وی گفت: متأسفانه برخی کشتی‌گیران در مسابقات قهرمانی آسیا توقعات را برآورده نکردند و به همین خاطر به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشدند. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا رقابت‌های جام تختی برگزار شد و در این مسابقات برخی کشتی‌گیران را مورد ارزیابی قرار دادیم تا بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و تعدادی کشتی‌گیر از دل این مسابقات به اردو دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که در مسابقات جام تختی پدیده‌ای را هم کشف کردند، گفت: در دو مسابقه داخلی، قهرمانی کشور و رقابت‌های جام تختی عملکرد کشتی‌گیران را مورد ارزیابی قرار دادیم. البته تعدادی از کشتی‌گیران از حضور در مسابقات جام تختی بنا به شرایطی معاف بودند.تمامی سرمایه‌های کشتی فرنگی در این دو مسابقه حضور داشتند. عملکرد آن‌ها را در مسابقات داخلی بررسی کردیم و حالا باید در مسابقات بین‌المللی هم مورد ارزیابی قرار بگیرند.

رنگرز در مورد عدم دعوت برخی کشتی‌گیران به اردوی جدید تیم ملی عنوان کرد: امیر عبدی، محمدرضا رستمی، رسول گرمسیری و ایمان محمدی جز کشتی‌گیران خوب ما هستند اما متأسفانه این چند نفر در مسابقات قهرمانی آسیا توقعات ما را برآورده نکردند و به همین خاطر به اردوی جدید تیم ملی دعوت نشدند. ما باید کشتی‌گیران مختلف که در مسابقات داخلی شرکت کردند مورد ارزیابی قرار دهیم تا در نهایت به یک جمع بندی نهایی برسیم و آن‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنیم.

کد خبر 6093325 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • تاریخی: خیرونا به چمپیونزلیگ صعود کرد
  • بارسا ۴گل خورد و حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • بارسلونا، حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا
  • اجرا نشدن کامل طرح مسکن ملی و جوانی جمعیت در سبزوار
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • حسن رنگرز: دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو؟ انتظارات را برآورده نکردند
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • در انتظار شکست بارسا: رئال دو ساعت در برنابئو می‌ماند!