Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جشنواره استانی گردو که در کامیاران برگزار شد، گفت:کردستان در تولید گردو رتبه ششم کشوری دارد و امروز این استان به عنوان یکی از استان‌های تولید گردو در کشور شناخته شده است.

وی افزود: توسعه باغات گردو از محل پایاب سد‌ها از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان است و در کنار افزایش کمیت، ارتقای کیفیت را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری اذعان کرد: کردستان همچنین با بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغات گردو مقام هشتم کشور از نظر سطح به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع ۴۷ هزار هکتار سطح باغات استان کردستان نزدیک به ۷ هزار هکتار آن متعلق به محصول گردو است.

به گفته وی شهرستان سروآباد بیشترین میزان تولید و سطح کشت گردو با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار و سه هزار و ۶۰۴ تن تولید را به خود اختصاص داده است.

جعفری گفت: نیاز سالانه استان به کود شیمایی ۲۰۰ هزار تن و مصرفی استان کمتر از ۹۵ هزار تن به میزان کمتر از ۵۰ درصد نیاز است.

وی با بیان اینکه شهرستان کامیاران جز شهرستان‌های شاخص استان در زمینه تولید گندم است اظهار داشت: کردستان امسال و سال گذشته رتبه دوم کشوری در تولید گندم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۲۵ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شده است و تا الان بیش از ۹۰ درصد از پول آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اخبار کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه

گردنه تته واقع در مسیر سروآباد _ پاوه با تلاش راهداران شهرستان سروآباد پس از گذشت پنج ماه بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، با اعلام روابط عمومی راهداری شهرستان سروآباد، محور سروآباد _ پاوه محدوده گردنه تته، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ بازگشایی و ایمن‌سازی شد و تردد به آسانی در آن در حال انجام است.

ارتفاع برف در این گردنه به بیشتر از پنج متر رسیده بود که امروز پس از گذشت پنج ماه بازگشایی شد.

گردنه تته از جمله گردنه‌های برف‌گیر استان کردستان است که معمولاً با اولین بارش برف در پاییز هر سال بسته می‌شود و تا فصل بهار سال آینده امکان بازگشایی آن وجود ندارد.

کد خبر 747587

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از ۵ ماه
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند