Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:27:42 GMT

پروژه‌های حوزه شهری باید علمی و پژوهشی باشد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۴۰۴۷

پروژه‌های حوزه شهری باید علمی و پژوهشی باشد

به گزارش عصر سه‌شنبه روابط عمومی یازدهمین جشنواره جایزه تهران، محمدجواد حق شناس در این جشنواره افزود: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران رسالت بزرگی در راستای مبنا قرار دادن علم در پروژه ها برعهده دارد و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جایزه تهران می‌تواند زمینه را برای رویارویی بخش محقق و مدیران اجرایی برای بهبود کیفیت مدیریت شهری و زندگی در شهر تهران ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهر تهران بستر بسیار مناسبی برای توسعه خلاقیت، نوآوری، پژوهش و رونق صنایع خلاق دارد، ادامه داد: منابع فرهنگی عظیم در کنار جمعیت پرشمار، سطح درآمد، سطح فرهنگ ساکنان، سطح فناوری، انبوه استعدادهای انسانی در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق و سطح بالای تسامح و تنوع فرهنگی شهر تهران فضای مناسبی برای فعالیت صنایع خلاق در این شهر را فراهم کرده است. 

حق‌شناس ادامه داد: تمام زمینه‌های صنایع مورد نظر شبکه شهرهای خلاق در شهر تهران فعال است و پتانسیل‌های قابل توجهی دارد اما به نظر می‌رسد همراهی برخی از حوزه‌های فرهنگ و هنر مانند صنعت فیلم بتواند جایگاه متفاوتی داشته باشد. 

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران گفت: صنعت فیلم در شهر تهران با سابقه‌ای یکصد ساله یک صنعت کاملا فعال است و برگزاری جشنواره‌های فیلم شناخته شده و مطرح همچون فیلم فجر و فیلم کوتاه تهران با حضور نمایندگان و فیلم سازان در جشنواره‌های بین‌ المللی فیلم‌های کوتاه و بلند جهان تجارب و کارنامه موفقی را نشان می‌دهد .

حق‌شناس با بیان اینکه برنامه سوم توسعه شهر تهران، در حوزه فرهنگی و اجتماعی، رویکرد پایداری فرهنگی و اجتماعی را اتخاذ کرده و در قالب احکام برنامه به تصویب رسانده است، تصریح کرد: پایداری فرهنگی و اجتماعی تداوم تفکر پیشرویی است، در روند توسعه حفظ منابع طبیعی امری حیاتیست نباید فقط منابع زیست محیطی و اقتصادی بلکه منابع فرهنگی و اجتماعی را نیز باید به درستی و با در نظرداشت نیازها و حقوق نسل‌های آینده مصرف شود. 

وی با بیان اینکه مدیریت شهری مکلف است در فرایند توسعه شهر در مسیر حفظ ارزش‌ها، منابع فرهنگی و اجتماعی گام بردارد، اضافه کرد: به این ترتیب پایداری فرهنگی و اجتماعی به مثابه مساله اصلی و شاخص ردیف اول در اسناد پشتیبان برنامه سوم توسعه شهر تهران جای گرفت. 

حق شناس با اشاره به اینکه در مرحله بعد و در تدوین شاخص های سطح دوم چهارچوب مفهومی این رویکرد در قالب10 شاخص تعریف و به تصویب شورای شهر رسید، تاکید کرد: این شاخص‌ها شامل مدیریت دانش، حس مکان، عدالت اجتماعی، مشارکت اجتماعی، سرمایه اجتماعی، کیفیت زندگی، سلامت شهری، فعالیت‌ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی، دیپلماسی شهری و در نهایت طبقه خلاق اقتصاد فرهنگ و هنر و گردشگری است.

برچسب‌ها كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شهرداری تهران جشنواره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شهرداری تهران جشنواره كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران شهرداری تهران جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۷ اثر به جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج ارسال شد

دبیر دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج استان مرکزی گفت: تعداد ۱۶۷ اثر فناورانه از سطح استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی رحیمی ظهر امروز در دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به هدف از برگزاری جشنواره، اظهار داشت: تربیت روحیه جشنواره جهادگران با هدف خودباوری علمی و کمک به بازدارندگی در مقابل فشار دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشور و نمایش قدرت و اقتدار بسیج در جهت تداوم ارزش‌ها و گسترش دستاوردهای انقلاب و ترویج جهاد علمی و امید و نشاط در بین جوانان استان برگزار شده است.

وی افزود: جشنواره در قالب 5 کمیته علمی و ارزیابی، برنامه‌ریزی و پشتیبانی، اجلاسیه و نمایشگاه، نظارت و بازرسی و روابط عمومی کار خود را از آذرماه سال 1402 آغاز کرده است. محور جشنواره در زمینه اختراعات، طرح‌های فناورانه، پایگاه‌های علمی و پژوهشی و شناسایی افراد دانشور است.

دبیر دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج استان مرکزی تصریح کرد: تعداد 167 اثر فناورانه از سطح استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، کمیته علمی و ارزیابی با برگزاری 300 جلسه آثار را ارزیابی و در نهایت 68 اثر را شایسته داوری دانست، آثار توسط 39 داور از دانشگاه‌های استان مورد داوری قرار گرفتند و در مجموع تعداد یک اختراع شایسته تقدیر، 6 طرح به عنوان طرح فناورانه شایسته تقدیر، 7 اثر شایسته برای شرکت در جشنواره، دو پایگاه علمی و پژوهشی نمونه و 6 اقشار نمونه انتخاب شدند و در نهایت از سه نفر از اساتید برتر در حوزه علم و فناوری تجلیل خواهد شد.

رحیمی بیان کرد: مجموعه سپاه در هر زمینه ورود داشته حماسه‌آفرینی و افزایش اقتدار را به همراه داشته است، ما به عنوان سربازان ولایت سعی داشتیم در دو سال اخیر در بحث توسعه و امیدبخشی به حوزه علم و فناوری توجه داشته باشیم در این راستا در حوزه فناوری 13 واحد مرکز رشد مشترک با مراکز دانشگاهی راه اندازی شده است، همچنین خانه نخبگان استان راه‌اندازی شده است و حدود 270 نفر از اساتید نخبه در خانه نخبگان سازماندهی شدند، با تمام مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی تفاهم‌نامه دوجانبه امضاء کردیم و سعی شد تمام ظرفیت‌ها را در قالب یک پروژه مشترک به سرانجام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 210 جلسه با حوزه فناوری و مراکز دانش بنیان و هسته های فناوری برگزار شد که خروجی آن منجر به احصای بیش از 146 نیاز فناورانه استان شد، بیش از 50 تیم دانشجویی در استان ساماندهی شدند و بیش از 320 نفر ساعت آموزش ارائه گردید.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم از با حضور مسئولان کشوری و استانی از آثار برتر در حوزه علم و فناوری با اهدایی لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ۱۶۷ اثر به جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج ارسال شد
  • «نقشه راه اجرای سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم» رونمایی شد
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود
  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود