Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@00:19:21 GMT

وجود 1500 معلول در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۴۳۵۹

وجود 1500 معلول در آستارا

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا از وجود یک‌هزار و 500 معلول در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فریبرز خورشیدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته معلولین در محل اداره بهزیستی اظهار کرد: از دوهزار و 500 مددجویی تحت‌پوشش این نهاد یک‌هزار و 800 نفر آن معلول هستند که یک‌هزار و 500 نفر به‌صورت ماهیانه مستمری و یارانه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد مراکز نگهداری معلولین در سطح شهر آستارا را دو مرکز سامان و سارا و سعادت دانست و افزود: مرکز سامان و سارا به معلولین زیر 14 سال و مرکز سعادت به معلولین بالای 14 سال خدمات ارائه می‌دهد که تعداد معلولین تحت‌پوشش مرکز سعادت 30 معلول جسمی و حرکتی است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه سرویس ویزیت در منزل برای معلولیت ذهنی و جسمی و حرکتی به مرکز سامان و سارا واگذار است خاطرنشان کرد: 30 نفر از معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی ماهی یک‌بار توسط مرکز سامان و سارا به‌صورت رایگان تحت‌ویزیت قرار می‌گیرند.

خورشیدی به برگزاری منظم جلسات مناسب‌سازی شهرستان آستارا در محل اداره بهزیستی این شهرستان اشاره کرد و افزود: از شهرداری آستارا و لوندویل انتظار داریم جهت تردد معلولیت با ویلچر پیاده‌روهای شهر را اصلاح کنند و این مهم بارها در جلسات مناسب‌سازی مورد تأکید اعضا قرارگرفته است.

وی تعداد دانش‌آموزان معلول مدارس شهرستان را 148 نفر دانست و بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مدارسی که دانش‌آموز معلول دارند فاقد رمپ و توالت فرنگی هستند که از آموزش‌وپرورش این شهرستان انتظار داریم در مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس به نیازهای دانش‌آموزان معلول نیز توجه داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آستارا با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران به بیماران ضایعه نخاعی کمک می‌کند افزود: 50 بیمار ضایعه نخاعی ماهانه بین 180 تا 230 تومان کمک‌هزینه درمان دریافت می‌کردند که امسال با کمک دولت این رقم به 750 هزار تومان افزایش پیداکرده است.

خورشیدی با اشاره به اینکه از 50 سهمیه مسکن استان گیلان، 9 سهمیه به خانواده‌های بالای دو معلول شهرستان آستارا تعلق پیداکرده است افزود: در قالب این طرح، 40 میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با سه ضامن به هر یک از مددجویان پرداخت می‌شود که فرماندار قول داده‌اند مشکل ضامن افراد وام‌گیرنده را برطرف کنند.

وی میزان وام قابل پرداخت به افراد تحت‌پوشش در حوزه‌های امور اجتماعی، پیش‌گیری و توان‌بخشی را یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد برای 50 نفر دانست و گفت: از این تعداد، تاکنون 12 نفر با مراجعه به بانک‌های عامل، وام مذکور را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فارس، 12 آذر مصادف با سه دسامبر تحت عنوان روز جهانی معلول نام‌گذاری شده است. بازدید از مرکز نگهداری معلولین سعادت، افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی معلولین، حضور در خانه معلولین، حضور معلولین در نماز جمعه و تجلیل از معلولین ازجمله برنامه‌های امسال اداره بهزیستی شهرستان آستارا است.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید حسینیه لنگرود شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد

دریافت 60 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6098670

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۵۰۰ ناظر در برگزاری انتخابات شیراز و زرقان + فیلم
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک