Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:46:54 GMT

سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج تاسیس می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۴۹۸۳

سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یاسوج تاسیس می شود

مقدم از در دست اقدام بودن تاسیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری توسط کارشناسان خبر داد و گفت: امروز باید این موضوع نه در یک مدیریت بلکه به یک سازمان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «نستهن مقدم» امروز دومین نشست هم اندیشی شهردار یاسوج با هنرمندان و معماران، گفت: هیچ گونه سد ارتباطی بین هنرمندان و مدیریت شهری وجود ندارد و در مورد کارهایی که باید برای شهر انجام شود، صحبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار یاسوج اظهار داشت: هدف ما این بود که نظرات شما در قالب یک هم اندیشی صورت گیرد تا دغدغه های فرهنگی بیان شود.

 

وی ادامه داد: نگاه ما ترحم آمیز نیست، بلکه متناسب با دغدغه های فرهنگی شهروندان و متناسب با ظرفیت های شهر و همچنین توانایی شما هنرمندان است.

 

مقدم یادآور شد: در این نشست پدران و  مادرانی را داریم که زندگی آنها از کپر و بهون به زندگی شهری نشینی تبدیل شده و باید بستر برای آنها فراهم شود.

 

شهردار یاسوج با بیان اینکه امروز آموزش شهروندان در مقوله شهروندی برای شهرنشینی باید مطرح شود، اضافه کرد: تاسیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری توسط کارشناسان را در برنامه داریم، امروز باید این موضوع نه در یک مدیریت بلکه به یک سازمان تبدیل شود.

 

وی با اشاره به اینکه در مقوله مدیریت شهری نباید یافته ها را با دیگر نقاط دنیا مقایسه کرد، ابراز داشت: زیرا ظرفیت ها و‌ پتانسیل ها تفاوت دارد، اما شهر یاسوج با برنامه ریزی می تواند با مشارکت شهروندان به عنوان پایلوت حوزه گردشگری در استان و در بعد بین المللی مطرح باشد.

 

مقدم گفت: در شرایط حاضر «پایتخت طبیعت» متناسب با این شهر نیست، زیرا جنگل ها قطع می شود و ساختمان هایی بی روح و با کالبد نامناسب احداث می شوند.

 

شهردار یاسوج تاکید کرد: چرا شهرداری باید بخشی از هزینه ها را به نیروهای اجرائیات بدهد تا این موضوعات کنترل شود؟ نقش آموزش در این خصوص چیست و دیگر دستگاه های خدمات رسان چه وظیفه ای دارند؟

 

وی عنوان کرد: در کنار  وظیفه متنوع شهرداری در حوزه شهر، شهردار به عنوان کلیددار شهر در حوزه های مختلف شهری باید ورود کند و از طرفی اطلاعات مشکلات مختلف شهری به مجموعه مدیریت و معاونت شهرداری اطلاع رسانی شود.

 

مقدم‌ اظهار داشت: اگر هنرمند قصد دارد وارد استان شود باید با بررسی مشخص کرد، کدام ظرفیت های هنری را می توان در اختیار او گذاشت، این موضوع در حیطه وظیفه هنرمندان است.

 

شهردار یاسوج با بیان اینکه باید به شهروندان فرصت داد تا نیازهای خود را مطرح کنند، گفت: به عنوان مثال شهروند در یک محله شب شعر، جشنواره یا مقوله ای دیگر می خواهد که باید از طریق نماینده های خود در شورای شهر مورد بررسی و از طریق شهرداری انجام شود.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه اتفاقات کوچک به مثابه جرقه ای برای کارهای بزرگ است، اضافه کرد: به عنوان مثال دیوارنگاری نمونه این موضوع است تا آغازی برای کارهای بزرگ باشد.

 

مقدم خاطرنشان کرد: در جلسه ای با حضور «سردار انصاری» مطرح شد که میدان شهدای نیروی انتظامی به همان نام سابق یعنی «میدان ساعت» تغییر نام پیدا کند.

 

شهردار یاسوج گفت: شهر در حال رشد است اما طرح تفضیلی در شهر وجود ندارد و نباید مردم را محکوم و مدام جریمه کرد.

 

وی در ادامه، اضافه کرد: جلسات خوبی با معاونت سینمایی داشتیم که ترمینال قدیم را برای سینما اختصاص دادیم و درصدد هستیم با اعتبارات ناچیز آن را احیاء کنیم.

 

مقدم خاطرنشان کرد کرد: کارخانه بازیافت در آینده نزدیک افتتاح می شود، اما باید با فرهنگ سازی سرانه افزایش زباله کمتر شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس مسجد انتخابات کانون های مساجد مجلس شورای اسلامی شیراز خبرگزاری شبستان انتخابات خبرگان رهبری و مجلس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری یاسوج مدیریت شهری حوزه هنری هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد