Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه تجدید نظر آمریکا در پی اعلام حکمی، شکایت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از دو نماینده مجلس را رد و اعلام کرد ممنوعیتی برای استعلام حساب ترامپ از دو بانک خارجی وجود ندارد.

اخبار بین الملل -ترامپ قصد داشت با این شکایت جزئیات حساب خود در دو بانک خارجی، از جمله بانک دویچه را مخفی نگه دارد، که البته موفق نبود و به زودی جزئیات این حساب‌ها به دست کمیته‌های ذی‌ربط مجلس نمایندگان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد، ترامپ  در دادگاه عالی آمریکا درخواست تجدید نظر دهد.

گفتنی است، درخواست دو نماینده برای دریافت جزئیات بانکی در ماه سپتامبر و پیش از شروع روند استیضاح صادر شد. اوکراین گیت پرونده‌ای است که ترامپ در آن متهم به سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری است. حامیان استیضاح بر این باورند ترامپ زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برای تحقیق درباره فساد پسر بایدن در این کشور تحت فشار قرار داده است، بر اساس گفته مخالفان ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زلنسکی هشدار داده در صورت امتناع از دستور وی، کمک‌های نظامی به اوکراین را تعلیق خواهد کرد.

مجلس نمایندگان اعلام کرده است  ترامپ در صورت تمایل می‌تواند در جلسات استماع شرکت و از خود دفاع کند. وی، اما این درخواست را رد کرده و در عین حال گفته است وزیر خارجه‌اش می‌تواند در این جلسات شرکت کند. زلنسکی روز دوشنبه و در مصاحبه با نشریه تایم، تمام اتهامات مرتبط با ترامپ را رد کرده  و مدعی شد «بده و بستانی» با ترامپ در کار نبوده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار بین الملل استیضاح رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • کاخ سفید مدعی شد: پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • ترکیب جدید هیئت مدیره پرسپولیس: صددرصد بانکی