Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:55:02 GMT

پیام کتبی دکتر روحانی تقدیم نخست وزیر ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۵۳۱۵

پیام کتبی دکتر روحانی تقدیم نخست وزیر ژاپن شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون وزیر خارجه ایران که به توکیو سفر کرده است امروز (سه شنبه) با مسئولان عالیرتبه ژاپنی در توکیو دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و جهانی گفت و گو کرد.

موضوع برجام و ابلاغ پیام روحانی به آبه شینزو از محورهای اصلی سفر عراقچی به ژاپن بود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار وزیر خارجه ژاپن با اشاره به طرح «صلح هرمز» که از سوی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شد، گفت: ایران به منظور حفظ امنیت و صلح و  ثبات در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، همه کشورهایی را که از تحولات خلیج فارس و تنگه هرمز متأثر می‌شوند به حمایت از ائتلاف امید یعنی ابتکار صلح هرمز دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«توشی میتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن نیز در دیدار با عراقچی به شرایط ویژه منطقه اشاره کرد و گفت: ما نگران شرایط در خاورمیانه هستیم و باید با تلاش های دیپلماتیک تنش ها را کاهش دهیم.

برچسب‌ها ژاپن سید عباس عراقچی خاورمیانه روحاني

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن سید عباس عراقچی خاورمیانه روحاني ژاپن سید عباس عراقچی خاورمیانه روحاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • ورود وزیر خارجه ایران به گامبیا