Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ وزیر کشور گفت: هر کسی خود را در تراز و معیارهای مجلس شورای اسلامی می بیند حتما برای داوطلبی نمایندگی مجلس ثبت نام کند.

"عبدالرضا رحمانی فضلی" سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، افزود: مراجعه داوطلبان برای نام نویسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه روز نخست خوب بود.

وی اضافه کرد: ثبت نام داوطلبان در این سه روز نسبت به مدت مشابه دوره قبل در سال ۹۴ ، افزایش خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور تصریح کرد: خواهش و تقاضایم این است هر کسی خود را در تراز و معیارهای مجلس شورای اسلامی برای مردم می بیند و علم، تجربه و توان را طبق فرموده مقام معظم رهبری دارد، حتما بیاید ثبت نام کند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: این افراد حتما ثبت نام کنند تا مردم هم از توان، تجربه و علم آنان در بهبود وضع کشور، تدوین قوانین درست و انجام نظارت های صحیح قانون استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، فعالیت ستاد انتخاباتی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه دهم آذر همزمان با دستور وزیر کشور به فرمانداری های سراسر کشور ، آغاز و نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از آن لحظه شروع شد. داوطلبان تا شنبه شانزدهم آذر برای ثبت نام فرصت دارند.

براساس این گزارش، سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات تعداد داوطلبانی که ثبت نام شان نهایی شده را ۳ هزار و ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۸۹ تن از این داوطلبان مرد و بقیه زن هستند.

وی با بیان افزایش ۱۳درصدی ثبت نام داوطلبان نسبت به مدت مشابه دوره قبل در سال ۹۴، ادامه داد که تعداد ثبت نامی های داوطلبان زن هم ۵۳ درصد نسبت به همین زمان اشاره شده، افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، یازدهمین دوره انتخابات مجبس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان روز جمعه دوم اسفند برگزار می شود. برچسب ها: وزیرکشور ، انتخابات مجلس

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیرکشور انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تا ۲۱ اردیبهشت ماه و زمان برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلام کمتر از یک هفته زمان باقی مانده است. دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه سال گذشته برگزار شد و از آنجایی که در آن زمان برخی از دواطلبان نتوانستند تعداد آرای مورد نیاز را کسب کنند به دور دوم انتخابات راه یافتند و قرار است یک بار دیگر شانس خود را برای رسیدن به ساختمان مجلس در بهارستان امتحان کنند.

چند داوطلب در دور دوم انتخابات مجلس به رقابت خواهند پرداخت؟

براساس ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هر داوطلبی باید یک پنجم آرای صحیح را کسب کند تا در مرحله اول منتخب آرای ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی باشد که بر همین اساس در دور اول انتخابات مجلس، داوطلبان  در ۲۲ حوزه انتخابی نتوانستند حدنصاب آرای مأخوذه را کسب کنند، ۹۰ نفر از آنان برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی و بنا بر قانون در مرحله دوم به رقابت خواهند پرداخت و براساس قانون، مرحله اول و دوم انتخابات تفاوتی در ساعات برگزاری ندارد و اخذ رای راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری شروع می‌شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی با این تفاوت برگزار می‌شود که در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی با توجه به اینکه در برخی حوزه‌های انتخابیه برای اولین بار است نیازمند آموزش و آگاه سازی مردم دارد.

در ویدئو زیر می‌توانید رای گیری به صورت الکترونیک را مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • البرز آماده مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز