Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلامی «نمی توانیم، نیست و نمی شود» را یک فرهنگ غلط در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: این افعال منفی جلوی حرکت و رشد را گرفته و به این خاطر شهر و استان ما با داشتن این همه منابع خدادادی، هنوز در خم کوچه نخست توسعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «شریف اسلامی» امروز در دومین نشست هنرمندان و شهردار یاسوج، گفت: دغدغه هنرمندان نسبت به شهر یاسوج به عنوان شهری که متعلق به همه استان است ما را در این مکان جمع کرد و این دغدغه را همه ما باید نسبت به شهرمان، شهروندان و آینده آن داشته باشیم، چرا که آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد و خواهند گفت با شهری که همزمان کوه، جنگل و رودخانه دارد و در زیباترین طبیعت کشور بنا شده، چه کرده ایم.

 

وی توسعه انسانی را مقدم بر همه توسعه ها دانست و گفت: توسعه و رشد شهری بدون در نظر گرفتن و توجه به عنصر شهروند، عقیم خواهد ماند.

 

اسلامی تصریح کرد: تبیین حقوق شهروندی، شهروند مداری و شهروندسازی از جمله وظایف جامعه هنری و مسئولیت مهم اجتماعی آنها در قبال شهر است.

 

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر موجودی زنده است که معماران کالبد آن را می سازند و هنرمندان روح آن و هر دو اینها باید در کنار هم باشد تا شهر بستر رشد و تعالی شهروندانش شود.

 

وی نمی توانیم، نیست و نمی شود را یک فرهنگ غلط در استان دانست و گفت: این افعال منفی جلوی حرکت و رشد را گرفته و به این خاطر شهر و استان ما با داشتن این همه منابع خدادادی، هنوز در خم کوچه نخست توسعه است.

 

اسلامی تاکید کرد: برای توسعه و تعالی شهر ابتدا باید توسعه انسانی را محقق کنیم، چرا که توسعه جامعه با توسعه انسان شکل می گیرد و اگر شهری با انبوه ساخت و سازها، بلوارها و فضاهای فیزیکی باشد اما فرهنگ شهرنشینی و شهروند مسئول نباشد، آن شهر ماندگار و پایدار نخواهد ماند.

 

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد نگاه شخصی، سیاسی و طایفه ای به توسعه شهری را یک آسیب دانست و اظهار داشت: تا زمانی که کسانی چنین خط کشی هایی را در شهر و بین شهروندان می کنند، شهر رنگ آبادانی نخواهد دید.

 

وی با بیان اینکه شهروندی می تواند برای شهرش موثر و مفید باشد که تکریم و احترام شود، ادامه داد: زیباسازی و طراوت بخشی به شهر، تکریم و احترام به شهروندان حق طبیعی آنان است، چرا که در شهر ناهنجار و نازیبا، ناهنجاری ها و زشتی ها رشد خواهد کرد.

 

اسلامی با اشاره به برگزاری نشست هنرمندان با شهردار، بر توجه به نقش هنر در رشد فرهنگی و اجتماعی و ارتقای جلوه های بصری شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی هنرمندان ایجاب می کند که نسبت به آینده شهری که در آن زیست می کنند و فردا باید آن را به نسل بعدی بسپارند، حساس و مسئولیت پذیر باشند.

 

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد دیوارنگاری اجرا شده در شهر یاسوج را یک اقدام موثر و گام اولیه دانست و عنوان کرد: برگزاری این جشنواره در سطح ملی یک حرکت امید بخش و قابل تحسین بود که اثرات روانشناختی، جامعه شناختی و فرهنگی خوبی در شهر داشته است.

 

وی اظهار داشت: تاثیر مثبت این اتفاق می تواند در بخش های دیگر تکثیر شود و به شهرمان و شهروندانش که به امید، نشاط و طراوت نیاز دارند، روح تازه ای دمیده شود و هنر و هنرمندان هستند که می تواند این بار را به منزل ببرند.

 

اسلامی گفت: تمدنها با جلوه های هنری خود را پایدار و ماندگار کرده اند و شهر یاسوج نیز اگر می خواهد ماندگار شود، باید بر پایه هویت بومی خویش، با هنر چه در شکل و چه در محتوا پیوند خورده و مامنی برای شهروندانش باشد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد انتخابات مجلس انتخابات کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مجلس شورای اسلامی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس اصفهان شهردار یاسوج هویت بومی دیوارنگاری حوزه هنری شهروندان هنر هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.

وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد