Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@00:57:58 GMT

انواع سینوزیت و راه‌های درمان آن

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۵۸۱۰

یک متخصص گوش حلق و بینی گفت: افرادی که عارضه سینوزیت دارند باید مدت طولانی زیر نظر پزشک باشند. ناطقان: محمد پورحاجی غلامی متخصص گوش و حلق و بینی اظهار کرد: سینوس‌ها حفره‌های بسته‌ای هستند که یک مجرای کوچک به سوی بینی دارند.

او در ادامه افزود: هوایی که روزانه از آن نفس می‌کشیم، ابتدا توسط بینی قبل از اینکه وارد مجرا‌ها شوند تصفیه و سپس گرم و مرطوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورحاجی بیان کرد: زمانی که مخاط بینی احتقان می‌کنند، هوا دیگری داخل سینوس‌ها وارد نمی‌شود و به همین علت سینوس‌ها محل مناسبی برای رشد عفونت‌های گوناگون و باکتری‌ها به خصوص در فصول سرد سال می‌شود.

او یادآوری کرد: سینوزیت‌ها در ۳ نوع، حاد، مزمن و تحت حاد هستند.

این متخصص گوش درباره سینوزیت حاد گفت: سینوزیت حاد معمولاً در بزرگسالان و جوانان بر اثر آلرژی و عفونت‌ها و در کودکان بر اثر ویروس‌ها و باکتری‌ها ایجاد می‌شوند و علائمی همچون تب، درد و اشک چشم را به همراه دارند.
 
پورحاجی غلامی اظهار کرد: معمولاً طول درمان سینوزیت حاد از ۳ روز تا ۳ هفته است.
 
او در ادامه افزود: سینوزیت مزمن معمولاً در افراد مبتلا به آلرژی دیده می‌شود و این افراد بیشتر در معرض خطر هستند.
 
حاجی غلامی تصریح کرد: سینوزیت مزمن با علائمی همچون ترشحات و خلط پشت حلق تشخیص داده می‌شود، طول درمان این نوع سینوزیت طولانی و به مدت ۳ ماه و در بعضی موارد بیش از ۳ ماه است و به همین علت باید به مدت طولانی مانند افرادی که بیماری قلبی دارند زیر نظر پزشک باشند.
 
محمد پورحاجی غلامی در آخر گفت: سینوزیت تحت حاد در افراد کمتری رخ می‌دهد، در این نوع سینوزیت افراد حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و در صورت تشخیص او در بیمارستان بستری و در صورت نیاز عمل شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: سینوزیت ، درمان ، عارضه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سینوزیت درمان عارضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد

به گزارش Livescience و براساس مقاله منتشرشده در Science Advances، محققان می‌گویند با آزمایش خون می‌توان آرتروز زانو را در افرادی که هنوز علائمی در آنها ایجاد نشده است و تا هشت سال قبل از اینکه اشعه ایکس قادر به تشخیص تغییرات در استخوان‌های آنها باشد، شناسایی کرد. در این پژوهش، محققان خون ۲۰۰ فرد را که در اولین نمونه‌گیری از خونشان هیچ علامتی از آرتروز نداشتند، تجزیه‌وتحلیل کردند.

تشخیص زودهنگام آرتروز با استفاده از آزمایش خون‌

استئوآرتریت (Osteoarthritis) یا آرتروز شایع‌ترین شکل آرتریت است و بیش از ۳۲.۵ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده به آن مبتلا هستند. این بیماری در ابتدا به‌عنوان یک بیماری «ساییدگی» شناخته می‌شد؛ زیرا زمانی رخ می‌دهد که غضروف داخل یک مفصل (معمولاً در دست‌ها و زانوها) از بین می‌رود. این امر باعث می‌شود استخوان زیرین در طول زمان تغییر کند و منجر به درد، سفتی و تورم شود.

بااین‌حال، اکنون شواهد نشان می‌دهد که نوعی التهاب می‌تواند محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز باشد. این بدان معناست که نوعی «بیومارکر» (زیست‌نشانگر) یا علامت قابل اندازه‌گیری در بدن وجود دارد که می‌تواند نشان دهد که این بیماری مدت‌ها قبل از اینکه آسیب ساختاری قابل تشخیص باشد، شروع می‌شود.

محققان در این پژوهش از مجموعه خون ۲۰۰ فرد استفاده کردند؛ این افراد درواقع از سال ۱۹۸۹ به‌صورت سالانه از نظر استئوآرتریت مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند. حدوداً ده سال بعد، نیمی از این افراد به آرتروز مبتلا شدند. به همین دلیل می‌توان بیومارکر‌های این افراد را طی سال‌های مختلف سنجید.

محققان با استفاده از هوش مصنوعی، شش پروتئین را در نمونه‌های خون افراد شناسایی کردند که نشان می‌دهد فرد به استئوآرتریت مبتلا می‌شود یا خیر. این پروتئین‌ها هشت یا چهار سال قبل از تشخیص با پرتو ایکس، در خون آنها مشاهده شده بود.

با تشخیص این پروتئین‌ها، می‌توان با دقت ۷۷ درصد تشخیص داد که آیا فرد در آینده به آرتروز مبتلا می‌شود یا خیر. این روش در مقایسه با دقت حدود ۵۰ درصدی روش‌های مبتنی بر وزن و سن و همچنین دقت ۵۷ درصدی روش‌های مبتنی بر درد زانو، رقم خوبی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس