Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوان مدنی، با اشاره به حمایت مسئولان و خیرین برای تأمین مسکن مددجویان، گفت: تلاش می کنیم هیچ خانواده ای که دارای دو معلول و بالاتر است، بدون مسکن نباشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، دکتر« فاطمه رضوان مدنی» در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که (سه شنبه، ۱۲ آذر) در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، گفت: ۱۵۳ هزار  و ۸۲۶ نفر تحت پوشش بهزیستی استان کرمانشاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، افزود: ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر از افراد تحت حمایت دارای معلولیت های بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، ذهنی و روانی هستند و مابقی نیز از حمایت های اجتماعی بهزیستی برخوردارند.

 

وی با اشاره به اینکه سال جاری علی رغم تحریم ها میزان پرداختی به مددجویان را افزایش داده ایم،اظهار کرد: ۳۵ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت استان کرمانشاه مستمری دریافت می کنند. 

 

رضوان مدنی، در ادامه از افزایش ۲/۵ برابری حق پرستاری مددجویان ضایعه قطع نخاعی  خبر داد و ابراز کرد: این مبلغ از ۲۲۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان در ماه رسیده است.

 

وی همچنین به ابلاغ آئین نامه مربوط به قانون حمایت از معلولان از امروز ۱۲ آذرماه از سوی رئیس جمهور، بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای این آئین نامه شدند.

 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در ادامه به معافیت ۵۰ درصدی و خانواده هایی که از معلولین نگهداری می‌کنند، اشاره و خاطرنشان کرد: بحث استخدام ۳ درصدی معلولین نیز با پیگیریهایی انجام گرفته در استان اجرایی می شود.

 

وی بیان کرد: معلولین می توانند به این منظور در آزمونهای استخدامی شرکت کنند و از این ۳ درصد سهمیه استفاده کنند.

 

رضوان مدنی، در ادامه گفت:  بحث مسکن، جهیزیه و اشتغال معلولین با دلسوزی مسئولین استان خصوصا استاندار پرتلاش مهندس بازوند و معاونین ایشان با جدیت در حال پیگیری است و اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده است.

 

وی اضافه کرد: تلاش می کنیم هیچ خانواده ای که دارای  ۲ معلول و بالاتر هستند،بدون مسکن نباشند و در این خصوص از خیرین هم کمک گرفتیم.

 

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اشتغال معلولان تحت پوشش، خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ تعهد اشتغال ما ۱۵۰۰ مورد بود که موفق شدیم ۱۵۹۰ شغل ایجاد کنیم و در سال ۹۸ تعداد ۲۲۰۰ نفر در تعهد ماست که تا الان ۱۶۲۲ مورد اشتغال ایجاد کردیم. امیدواریم و تلاش میکنیم تا پایان سال بیشتر از آنچه تعهد کرده ایم، اشتغال ایجاد کنیم.

 

وی در خصوص تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان گفت: با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۱۰۰ دستگاه ویلچر برای معلولان تهیه شده است.

 

‍ 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات مجلس انتخابات کانون های مساجد فعالیت های مسجدی اصفهان مجلس شورای اسلامی شیراز خبرگزاری شبستان روز معلولین استخدامی تامین جهیزیه مسکن مددجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۵۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی