Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@04:30:15 GMT

آژانس فضایی اروپا ماموریت نجات بشر را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۶۸۱۹

آژانس فضایی اروپا ماموریت نجات بشر را تایید کرد

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، وزرای کشورهای اروپایی مسئول آژانس فضایی اروپا(ESA) ماموریت "هرا"(Hera) را تأیید کردند، مأموریتی که آزمایش می‌کند آیا منحرف کردن یک سیارک یا شهاب سنگ در حال برخورد با زمین می‌تواند بشریت را نجات دهد؟

طی این مأموریت ۳۲۰ میلیون دلاری، آژانس فضایی اروپا و ناسا یک جفت فضاپیما را به یک سیستم دو سیارکی به نام "دیدیموس"(Didymos) خواهند فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناسا برای نخستین بار کاوشگر خود موسوم به "دارت"(DART) را با سرعتی در حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت به سیارک کوچک‌تر به نام "دیدیمون"(Didymoon) پرتاب خواهد کرد. یک تاسواره ایتالیایی به نام "LICIACube" این واقعه را ثبت خواهد کرد.

سپس "هرا" وارد عمل می‌شود تا از دهانه ایجاد شده توسط این برخورد نقشه برداری کند و جرم سیارک را اندازه گیری کند.

"هرا" دو تاسواره را حمل می‌کند که می‌توانند قبل از سقوط به سطح، بسیار نزدیک به سطح سیارک‌ها پرواز کنند. این فضاپیماها که به اندازه یک کیف دستی هستند، مانند پهپادها عمل می‌کنند و اطلاعات حیاتی در مورد دهانه ضربه را ثبت می‌کنند و به دانشمندان داده‌های مختلفی از جمله جرم سیارک را ارائه می‌دهند که به آنها کمک می‌کند ترکیب آن را دریابند.

آژانس فضایی اروپا می‌گوید هدف این است که سیارک‌ها را به شکل یک روش دفاعی سیاره‌ای منحرف کند.

از آنجا که "دیدیمون" به دور شریک بزرگ‌تر خود می‌چرخد، دانشمندان باید بتوانند تأثیر "دارت" را در مسیر و مدار آن اندازه گیری کنند، حتی اگر بسیار اندک باشد.

سیارک کوچک‌تر در این سیستم به اندازه هرم بزرگ مصر است، بنابراین در صورت برخورد با زمین می‌تواند یک شهر را کاملا ویران کند. با این حال، این یک ماموریت بسیار مشکل است، زیرا هر دو سیارک در مقیاس کلی نسبتاً کوچک هستند و هیچ فضاپیمایی تاکنون به چنین اجرام فضایی کوچکی نرفته است.

در حالی که برخورد یک سیارک با این اندازه‌ها به زمین یک اتفاق تقریبا بعید است، بر خلاف زلزله یا فوران آتشفشانی قابل پیشگیری است.

"هولگر سیرکس" محقق موسسه ماکس پلانک می‌گوید: ما واقعاً باید به دقت حدود ۲۰۰۰ اشیاء نزدیک زمین را دنبال کنیم تا نسل ما هم مانند دایناسورها منقرض نشود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ساعت ۷ صبح امروز گزارشی مبنی بر برخورد ۳ دستگاه خودروی پژو ۲۰۶، کامیون بنز و پراید در کیلومتر ۳۵ آزاد راه قزوین - تهران بعد از آمادگاه به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه شهدا آبیک همراه با ست نجات و آمبولانس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در این حادثه راننده خودروی پراید بر اثر شدت جراحات فوت کرد.

علت حادثه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • شش مصدوم در برخورد رخ به رخ پژو ۴۰۵ با ساینا در محور چلیچه به جونقان
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • «کامیون زباله فضایی» به یک موشک پیر نزدیک شد