Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@12:54:41 GMT

آموزش اصول ایمنی به ۶۸۰۰ نفر از شهروندان کاشانی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۶۸۷۵

آموزش اصول ایمنی به ۶۸۰۰ نفر از شهروندان کاشانی

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در آبان ۹۸ بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان اعم از دانش‌آموزان و کارمندان اداری  آموزش‌های لازم را به شکل عملی و تئوری فرا گرفتند.

محمدمسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان اینکه کمیته کارشناسی و علت‌یابی  حوادث و حریق در آبان‌ماه سه نقشه ساختمانی در این شهر را بررسی و ارزیابی کرده است، اظهار کرد: در این مدت ۱۰ گزارش علت‌یابی و پنج تاییدیه حریق تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی، اصل مهم و اساسی در پیشگیری از حوادث است، خاطرنشان کرد: در آبان‌ماه امسال، ۱۶ دستورالعمل ایمنی کاربری‌های مسکونی، تجاری، مذهبی و سنتی تایید شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از انجام ۷۳ بازرسی از اماکن مهم با اولویت مراکز عمومی این شهر در آبان‌ماه خبر داد و افزود: نتایج گزارش کاربری‌های نا ایمن  در اماکن و ساختمان‌ها و مستحدثات شهری به مقامات اجرایی و قضایی شهرستان ارسال می‌شود.

چایچی گفت: در ماه گذشته ۴۰ گزارش توسط کارشناسان واحد پیشگیری شامل  شش باب از اماکن مسکونی، ۲۰ باب از اماکن تفریحی، دو باب از اماکن مذهبی، پنج اقامت‌گاه‌ سنتی، سه مجتمع مسکونی تجاری و رستوران، هتل و مراکز درمانی هر کدام یک مورد صادر شده است.

وی از حضور آتش‌نشانان این سازمان در ۲۰۲ حادثه و حریق در آبان‌ماه خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۴۵ آتش‌سوزی و ۱۵۷ حادثه به وقوع پیوسته که مهم‌ترین علل آن اتصالی برق و گسترش حریق‌های کوچک به سایر مناطق به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های ایمنی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه میانگین زمان حضور تیم‌های عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق در محل حوادث چهار دقیقه و ۲۰ ثانیه است، اظهار کرد: در یک ماه گذشته جان ۵۴ نفر از شهروندان نجات یافته و ۱۲ مصدوم حوادث نیز پس از رهاسازی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

چایچی خاطرنشان کرد: در آبان ۹۸ بیش از شش هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان اعم از دانش‌آموزان و کارمندان اداری  آموزش‌های لازم را به شکل عملی و تئوری فرا گرفتند.

کد خبر 399408

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کاشان شهرداری کاشان کلانشهر شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری آتش نشاني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در مراسمی که بمناسبت ۷ اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل ونقل و آموزش نکات ایمنی ترافیک وعبور و مرور بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌های ارومیه برگزار شد، افزود: در مراسم امروز ۱۳مدرسه و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر حضور دارند که از آموزش‌های لازم ایمنی و ترافیکی بهره مند می‌شوند.   وی با اشاره به اینکه هدف از همایش ایمنیِ ترافیک دانش آموزان را افزایش حساسیت‌ها به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقا فرهنگ ترافیکی است، تصریح کرد: در مجموع ۲۸مدرسه در سطح استان آذربایجان غربی زیر پوشش طرح آموزش و ایمنی سازی مدارس حاشیه راه‌ها قرار گرفتند چراکه یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار برای کاهش میزان تلفات و آمار تصادفات رانندگی، نهادینه کردن موضوع ایمنی و فرهنگ ترافیکی و آموزش دانش آموزان حاشیه راه‌ها است.   مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی یاد آور شد: در قالب اجرای این طرح اقلام کمک آموزشی از جمله کیف، دفتر و لوازم التحریر، تجهیزات ایمنی، کتابچه‌های آموزشی در بین دانش آموزان توزیع و در کنار ان با بهره مندی از شیوه‌هایی همچون نمایش کودک و با بهره مندی از ابزار‌های کودک پسند مفاهیم مربوطه اموزش داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام