Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پلاک کوبی و هویت دار کردن دامها در راستای تطبیق آمار و ارقام بوده و تکلیف قانونی است.

به گزارش خبرنگار ما؛ مهندس اکبر فتحی در جلسه شورای مدیران که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به این که 3 میلیون و 500 هزار راس دام سبک و 500 هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد، هویت دار کردن دامها و پلاک کوبی بهترین روش برای تطبیق آمار و ارائه خدمات در این زمینه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: تطبیق آمار و ارقام سامانه پهنه بندی اراضی زراعی و سایر سامانه ها نسبت به آمار و سنوات گذشته و رسیدن به آمار مورد نظر و دقیق و ارائه تمامی خدمات مشروط به پلاک کوبی و هویت دار کردن دامها، یک ضرورت است.

مهندس فتحی با اشاره به این که هویت دار کردن دامها تاثیر بسزایی در دستیابی به آمار واقعی جهت برنامه ریزی و خدمات اولویت دار به دامداران ایفاء می کند، ادامه داد: مدیریت عالی وزارتخانه، مدیران ارشد استان و نهادهای نظارتی اهتمام ویژه ای نسبت به پلاک کوبی و هویت دار کردن دامها  دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در خصوص پروژه های آبیاری تحت فشار، گفت: طرحهای در دست اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار باید در اسرع وقت با پیگیری های مکرر از پیمانکاران و ارائه بازه زمانی به پروژه های اجرا شده تبدیل شوند.

وی اظهار کرد: توسعه مجتمع های گلخانه ای جزو اولویت های اساسی سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد و برخی از شهرستانها ضمن تعامل با سرمایه گذاران اقدامات مطلوبی را در این راستا انجام داده اند.

مهندس فتحی با تاکید بر ادامه روند رفع تداخلات پلاکات ثبتی در مدیریت امور اراضی استان، گفت: یکپارچه سازی اراضی زراعی از اولویت های همیشگی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است و به هیچ وجه از اولویت کاری ما حذف نخواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد: اگر می خواهیم از زمین های کشاورزی به صورت بهینه بهره برداری نمائیم و بهره وری در این اراضی ارتقاء یابد، باید یکپارچه سازی اراضی از اولویت خاصی برخوردار باشد.

وی عنوان نمود: چهاردهم آذرماه به عنوان روز بسیج همگانی برای نهال کاری تعیین شده است، سازمان جهادکشاورزی استان در این روز با حضور استاندار، امام جمعه کلانشهر تبریز و مسئولین استانی اقدام به نهال کاری در 15 هکتار در اراضی پایگاه هوایی تبریز و 800 هکتار در سطح استان خواهد نمود.

مهندس فتحی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران و روسای اداره سازمان، گفت: ایجاد و حفظ سلامت اداری از وظایف اصلی مدیران و روسای اداره است، لازم است مدیران در نظارت و کنترل عملکرد تک تک نیروهای زیردست خود منتظر ورود مدیریت حراست و یا مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان نباشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تعامل و همکاری با فرمانداری ها، عدم استفاده از امکانات دولتی در راستای تبلیغ یا تخریب کاندیداها جزو موارد قانونی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

 مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود با خاطرنشان ساختن این موضوع که ساخت 2000 واحد اماکن دامی در مناطق زلزله زده شهرستانهای میانه و سراب در دست اجرا می باشد که لازم است همکاریهای همه جانبه در تحویل به موقع آنها به دامداران توسط کلیه واحدهای سازمانی به عمل آید در خصوص سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی گفت: بایستی دامداران و مرغداران را ترغیب و هدایت کنیم تا در این سامانه ثبت نام نمایند زیرا منبعد تامین نهاده های مورد نیاز فقط از طریق سامانه مذکور خواهد بود.

                                                                 





                                                                                                                                                                                               




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهادکشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دقیق دستگاه قضایی البرز بر عملکرد مدیران شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی ظهر چهارشنبه در نشست با شهردار و مدیران شهری کرج ضمن تشریح ویژگی‌های «سند تحول و تعالی قوه قضائیه» و نسخه به روز شده آن، با اشاره به محورهای برنامه عملیاتی دادگستری کل البرز در راستای اجرای این سند، پیگیری اجرای حقوق عامه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها با توجه به «دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن» را از جمله محورهای محول شده به دادستانی‌ها برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری بر اساس قانون، موظف به نظارت بر مجموعه خود است، تصریح کرد: دستگاه قضائی البرز با توجه به مأموریت‌های محوله سند تحول و تعالی و دستورات رئیس کل دادگستری استان، نظارت دقیق و کافی بر عملکرد همه مدیران به ویژه مدیریت شهری دارد. صیانت از کارکنان و مدیران یکی از مسوولیت‌های مهم دستگاه‌های مختلف است که در انجام این وظیفه، مدیران شهرداری و شهری به ویژه حراست و بازرسی نقش مهمی دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه دستگاه قضائی در قبال تخلفات و اعمال غیرقانونی مدیران شهری و کارکنان منفعل نیست، تاکید کرد: دادستانی با تخصیص شعب ویژه برای رسیدگی به این نوع جرایم نشان داده است که با جرایم وقوع یافته به سرعت و با دقت برخورد قانونی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های «دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن»، «تکالیف مقرر در اصل ۱۵۶ قانون اساسی»، «سیاست‌های کلی نظام و ابلاغی مقام معظم رهبری»، «مواد ۵۹۸، ۶۰۳ و ۶۰۶ قانون مجازات اسلامی» و «قانون مجازات اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی» در برخورد با بزه‌های وقوع یافته در حوزه شهری گفت: همه مدیران، عواقب قانونی فعل یا ترک فعل را در نظر بگیرند، در غیر این صورت دادستانی به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

مددی با بیان اینکه معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز البرز آمادگی دارد در حوزه تخلفات و جرایم حوزه شهری گزارش‌های مردمی را دریافت و در مواردی که حقوق عمومی تضییع شده ورود کند، از انجام اقدامات مشترک شهرداری کرج در راستای احیای حقوق عامه با دستگاه قضائی تقدیر و اعلام کرد که دادستانی آمادگی دارد از ظرفیت‌های قانونی خود در حوزه‌هایی که موجب تسهیل در امور مردم و برطرف کردن مشکلات شهری می‌شود، استفاده کند.

مهرداد کیانی، شهردار کرج نیز با اشاره به اقدامات شهرداری در خصوص پروژه‌هایی نظیر مترو، مصلی، زائرسرا، فاز دوم پارکرود، خطوط اتوبوس تندرو و همچنین افزایش بودجه این مجموعه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، از کمک و مساعدت‌های دستگاه قضائی در پروژه‌های متعدد شهری تقدیر کرد و افزود: اجرای بسیاری از این پروژه‌ها بدون ورود و حمایت دستگاه قضائی استان امکان پذیر نبود.

کد خبر 6100751

دیگر خبرها

  • تاکید عتباتی به سرعت بخشیدن به روند تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی 
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۹۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان میاندوآب
  • نظارت دقیق دستگاه قضایی البرز بر عملکرد مدیران شهری
  • مدیران شهری استان البرز مراقب ترک‌فعل‌ها باشند
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۴۵ هزار پلاک آبی هوشمند بر منازل اصفهانی‌ها نصب شده است
  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز