Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دستور اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر مخالفت با لغو معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی و هنری، اظهار داشت: از آنجایی که بحث معافیت‌های مالیاتی باید در قالب لایحه بودجه در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، قطعاً نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نظرات و دیدگاه‌های مختلفی راجع به معافیت‌های مالیاتی بخش فرهنگی در مجلس وجود دارد، تصریح کرد: قطعا در مجلس نسبت به این موضوع اصلاحاتی صورت خواهد گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید عدالت فرهنگی در این مسئله مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: برخی از افراد در حوزه فرهنگ درآمد چندانی ندارند که ضرورت دارد از آنان حمایت ویژه‌تری شود اما برخی از چهره‌های هنری و فرهنگی دارای منابع مالی و دریافتی بسیار  زیادی هستند که طبعاً عدالت حکم می‌کند آنان مالیات بپردازند و معافیت مالیاتی مشمول آنان نشود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه منابع درآمدی حاصل از دریافت مالیات از بخش فرهنگی بهتر است که صرف حوزه فرهنگ شود،  بیان کرد: ما باید سازوکار عادلانه‌ای برای تأمین و توزیع مالیات در حوزه فرهنگ ایجاد کنیم، به گونه‌ای که کسانی که دارای منابع مالی قوی‌تری در حوزه فرهنگ هستند، باید کمک‌رسان سایر بخش‌های فرهنگی باشند که کمبودهایی را به ویژه از نظر مالی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشنهادات زیادی برای تعیین ساز و کار معافیت مالیاتی بخش فرهنگی وجود دارد که قطعا همه این موارد در مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کد خبر 4787369 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حسن روحانی ستاد انتخابات کشور انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران وزارت کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هیئت دولت ایران لایحه تجارت شورای نگهبان نیروی دریایی ارتش بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود

 سید هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در راستای خدمت رسانی به اصناف و کسبه و بازاریان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۰ برابر میز‌های خدمت ما افزایش یافته است گفت:  مسئله اصلی ما  استفاده از ظرفیت تبصره ماده ۱۰۰ برای انجام تکالیف و رویکرد در امور وصول مالیات از اصناف بوده که تمام سعی خود را انجام داده ایم که عدالت مالیاتی در بین اصناف برقرار شود و به سادگی و سهولت و سرعت تکالیف مربوط به اخذ مالیات صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به این رویکرد موفق شدیم احکام خوبی نسبت به گسترش ظرفیت تبصره ۱۰۰ اخذ کنیم به طوری که  سقف فروش در تبصره ماده ۱۰۰ را تا سقف ۱۸ میلیارد تومان رساندیم، بیش از ۳ برابر نسبت به سال گذشته  افزایش پیدا کرده است.

سبحانیان بیان کرد:  در راستای توسعه مشوق‌ها  تقسیط‌های بلند مدت  برای کسبه و فعالین اقتصادی که از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده می‌کنند  در نظر گرفته شده که این از موضوعات اصلی مطرح شده در جلسه با اصناف بوده و مقرر شده بخش نامه‌های تبصره ماده ۱۰۰ با نظر و مشارکت اصناف ارائه شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با توجه رویکرد‌های جدید مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن مالیات در حرکت هستیم و در مراحل دادرسی به سمت استفاده از ضرایب کاهشی رفته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد