Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@23:01:01 GMT

شمال ۱۰درجه سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۷۲۳۰

شمال ۱۰درجه سردتر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور امروز در برخی مناطق واقع در شرق و شمالشرق کشور بارش پراکنده روی می‌دهد. از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر و ورود سامانه بارشی جدید، بارش باران در سواحل غربی خزر شروع می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمالغرب و شمالشرق و ارتفاعات البرز بارش باران، وزش باد و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف روی خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه در استان‌های واقع در شمالغرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، برف و وزش باد و در مناطق جنوبی رعد و برق پیش بینی می‌شود. روز شنبه ۱۶ آذرماه بارش‌ها در نیمه غربی کشور تشدید خواهد شد و برای برخی مناطق هرمزگان و سواحل دریای عمان در این روز رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده روز یکشنبه هفته آینده برای اکثر مناطق کشور بارش بینی می‌شود و دمای هوا از امروز در سواحل دریای خزر ۴ تا ۶ درجه افزایش یافته و فردا و روز جمعه ۵ تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت.

از بعدازظهر امروز تا روز جمعه دریای خزر و روز‌های جمعه و شنبه شمال و مرکز خلیج‌فارس مواج پیش بینی می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: شمال هواشناسی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب اعلام کرد: در هفته جاری بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پیش‌بینی شده است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، شمال‌غرب، شمال و شمال‌شرق کشور پرخ خواهد داد که در این مناطق مقادیر تجمعی بارش ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۲۹.۳ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۱۰۰ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز مرزی شرق با مقدار میانگین ۰.۴ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹ میلیمتر کم‌باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

بر اساس این گزارش، از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه تالش، مرداب انزلی با متوسط بارش ۵۳.۴ میلیمتر و بیشینه بارش ۱۰۰ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۲۷.۲ میلیمتر و بیشینه نقطه‌ای ۹۵.۷ میلیمتر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو هستند.

استان‌های شمال‌غربی و حاشیه دریای خزر با بارش تجمعی معادل ۷۵ تا ۱۰۰ میلیمتر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

دیگر خبرها

  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟