Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@17:10:54 GMT

همزمانی تحصیل و سربازی

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۷۲۹۴

سردار کمالی: از امکان تحصیل سربازان در دو دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردارموسی کمالی، مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: از بهمن امسال بر اساس توافق‌هایی که میان این قرارگاه و دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضاء رسید، به سربازان این اجازه داده شد که در دوره‌های پودمان و تک‌درس این دو دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: طبق قانون ادامه تحصیل در حین خدمت ممنوع است؛ اما به جهت اهمیتی که موضوع مهارت آموزی برای ما دارد، بنا داریم اجازه دهیم سربازان در رشته‌های پودمانی ادامه تحصیل دهند.
سردار کمالی گفت: ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم و محل تحصیل در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای است و مسئول اجرای این طرح موسسه عالی آموزشی علمی و کاربردی نیروی انتظامی است.
سردار کمالی افزود: سربازان در زمان اوقات فراغت در این دوره پودمانی شرکت می‌کنند؛ البته شرکت سربازان داوطلبانه است و الزامی در آن نیست. همچنین سربازانی که در این کلا‌س‌ها شرکت کنند از ۵۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.
مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با اشاره به اینکه فعلا این طرح به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد، گفت: این طرح در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و گیلان برگزار می‌شود و در صورتی که موفقیت آمیز بود، گسترش پیدا می‌کند.
سردار کمالی درباره محتوای پودمان‌ها و رشته‌ها افزود: هزار و ۵۰۰ پودمان در ۸۰۰ گرایش و رشته است که بر اساس نیاز بازار کار، نیاز نیرو‌های مسلح و علاقه سربازان انتخاب شده است و بنا داریم از بهمن سال جاری اولین دوره شروع شود.
مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: سربازانی که در طول تحصیل چند پودمان را بگذرانند، تلاش می‌کنیم در تخصصی که دارند آن‌ها را به‌کارگیری کنیم و این امکان را فراهم کردیم که فردی که در چند پودمان تحصیل کرد، تکمیلی آن را بتواند بعد از خدمت سربازی در این دو دانشگاه به اتمام برساند و مدرک آن را دریافت کند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سردار کمالی نیروهای مسلح سربازان دانشگاه جامع علمی و کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،بر اساس اعلام بنیاد خیرین دانشگاه دولتی تربت حیدریه همه رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ در تمامی رشته‌های کنکور سراسری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر) ۱۴۰۳ شهرستان تربت حیدریه (زاوه، مه ولات، جلگه رخ، کدکن و بایگ) توسط نیک اندیش مهندس مروج تربتی برای پنجمین سال متوالی بورسیه تحصیلی می‌شوند. 
داوطلبان با رتبه زیر ۱۰۰۰ کشوری که دانشگاه‌های شهرستان تربت حیدریه (دانشگاه دولتی، علوم پزشکی، فرهنگیان) را برای تحصیل انتخاب کنند به مدت ۴ سال تحصیلی (۳۶ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) و داوطلبانی که سایر دانشگاه‌های کشور را انتخاب نمایند به مدت یک سال تحصیلی (۹ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) مشمول بورسیه تحصیلی می شوند. 

دیگر خبرها

  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • ۹ معلم مازندرانی نمونه کشوری شدند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد