Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که امروز جا دارد وزیر کشور خود در مجلس حاضر شود و توضیحاتی در خصوص تعداد افرادی که مجروح، کشته و یا بازداشت شده‌اند به نمایندگان ارائه دهد.

جلال میرزایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاثیر شفاف سازی در برقراری آرامش و امنیت در کشور، بیان کرد: در همه جای دنیا مرسوم است که در شرایط حساس برای جلوگیری از تشدید التهاب‌ها برخی از مسائل و جزئیات را در حالت ابهام نگه می‌دارند و در عین حال دستگاه های مسئول نباید به گونه‌ای موضع بگیرند تا منجر به تشدید التهابات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: اما اکنون جا دارد وزیر کشور خود در مجلس حاضر شود و توضیحاتی در خصوص تعداد افرادی که مجروح، کشته و یا بازداشت شده‌اند به نمایندگان ارائه دهد. وزرا نباید همواره منتظر جلسه استیضاح باشند تا به مجلس آمده و برخی مسائل را مطرح کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: تاکنون جلسه‌ای با نمایندگان برای اعلام آمار رسمی مجروحان و بازداشت های اخیر برگزار نشده است اما آمارهایی از تعداد بازداشت شدگان به گوش می‌رسد. باید در این زمینه دقت لازم به عمل آید.

وی در ادامه تاکید کرد: ما نیاز جدی به آسیب شناسی حوادث اخیر در کشور داریم. باید بررسی کرد چرا در برخی از شهرها که حتی تعداد قشر ضعیف در آنجا بالاتر است نا آرامی‌ها به سمت اغتشاش نرفت اما در برخی نقاط دیگر شاهد تخریب بودیم. باید بررسی شود چرا در برخی از شهرها در بین نیروی انتظامی و معترضان تلفات داشتیم.

وی افزود: باید این مسئله مطرح شود که وزارت کشور و مقامات مسئول چه تدبیری دارند تا در آینده اعتراضات مسالمت‌آمیز به اغتشاشات کشیده نشود. اکنون این سوال مطرح است که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به معترضان و به حداقل رساندن تلفات چه برنامه ای در دستورکار است. آسیب وارد شدن به افراد حتی گروهی که اشرار نامیده می‌شوند در اعتراضات زیبنده جامعه ما نیست. ما باید با آسیب شناسی دقیق حوادث اخیر به دنبال جلوگیری از تکرار وقایع خشونت آمیز باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی جلال میرزایی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید