Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سرکاراتی معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد بخش دانش‌‌آموزی در باشگاه و میزان برخورداری دانش‌‌آموزان مدارس سما از امکانات موجود گفت: طرح ایجاد بخش دانش‌‌‌آموزی با پیشنهاد دکتر طهرانچی در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود مدارس سما به دلیل وابستگی که به دانشگاه آزاد دارند در ایجاد این بخش اثرگذار بوده است.

وی درباره اثرگذاری دانشگاه در مدارس سما تشریح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری مسابقات در سطح دانش‌‌‌آموزی دانشگاه به دنبال برقراری ارتباط مدارس با دانشگاه بوده و اولین جایی که این ارتباط شکل می‌‌‌گیرد در بخش مسابقات است. در قسمت دانش‌‌‌آموزی مدارس تابستانه را داریم که در واحدهای دانشگاهی تشکیل شده و دانش‌‌آموزان شاخص در این مدارس شرکت می‌‌‌‌کنند.

معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسابقات روبوکاپ را هم در بخش دانش‌‌آموزی دانشگاه آزاد داریم؛ که جزو مهم‌‌ترین مسابقات ما در این بخش محسوب می‌‌شود. دانشگاه آزاد در چندین دوره متوالی مجری برگزاری این مسابقات مهم بوده است.

سرکاراتی خاطرنشان کرد: دانشگاه و مدرسه، ارتباط متقابلی با هم دارند و بسیاری از دانشجویان ما که در رشته‌‌‌‌‌های مختلف علوم تربیتی و آموزش ابتدایی فارغ‌‌‌التحصیل شده‌‌اند در مدارس سما مشغول به کار می‌‌شوند. این امر نشان‌‌‌‌دهنده ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه آزاد و مدارس سما است.

وی درباره بهره‌‌‌مندی دانش‌‌‌آموزان سما از امکانات آزمایشگاهی موجود در واحدهای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همکاری لازم واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد با بخش دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامیخصوصا در بخش مدارس تابستانه برای دانش‌‌آموزان نخبه در جهت استفاده از امکانات آزمایشگاهی در سطح مناسبی قرار دارد.

معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای استفاده دانش‌‌‌‌‌آموزان نخبه مدارس سما که در باشگاه‌‌‌‌ پژوهشگران دانشگاه آزاد عضویت دارند، آزمایشگاه‌‌‌‌های مختلف زمین‌‌شناسی و زیست‌‌‌‌‌شناسی داریم. کلیه دانش‌‌‌‌‌آموزان مدارس هم از طریق پژوهسرای دانش‌‌‌آموزی می‌‌‌‌توانند از امکانات موجود بهره‌‌مند شوند. این پژوهسراها عمدتا در واحدهای دانشگاهی مستقر هستند که علاوه بر دانش‌‌آموزان مدارس سما به کلیه دانش‌‌آموزان سراسر کشور، خدمات علمی و پژوهشی ارائه می‌‌کنند.

سرکاراتی تاکید کرد: فعالیت پژوهشی ما در مدارس سما؛ بر محور علوم انسانی با هدف حل مسائل و چالش‌‌‌های موجود در این حوزه قرار گرفته است. حل مسائل در حوزه علوم انسانی برای دانش‌‌آموزان راحت‌‌تر از حوزه‌‌های فنی و مهندسی خواهد بود. با توجه به تجربه کمتر و نقاط ضعفی که در حوزه علوم انسانی در کشور وجود دارد، کار سخت تری پیش رو داریم که احتیاج به برنامه‌‌‌ریزی صحیح دارد.

انتهای پیام/

188 / 188 معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی سعید سرکاراتی مدارس سما مدارس تابستانه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس سما مدارس تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد محجوبی با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، اظهار کرد: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح مسابقات و نوآوری های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

رییس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد، هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست.

محجوبی بیان کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانش آموزی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد هستند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

کد خبر 6097629

دیگر خبرها

  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود