Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیأت علمی گروه حشره‌شناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس طی ۱۰ سال اخیر بیش از ۱۰۰ گونه جدید از بندپایان ایران را شناسایی و ثبت جهانی کردند.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات ۱۰ سال اخیر علی اصغر طالبی و دانش‌آموختگان این رشته (سمیرا فراهانی، علی عامری، عباس محمدی، احمد ندیمی، محمد خیراندیش، فرزانه کازرانی، پریسا عبدلی، ثنا دولتی، محمد زرگر) در زمینه حشره‌شناسی، منجر به شناسایی، نام گذاری و ثبت بیش از ۳۰ گونه جدید حشرات برای جهان و دنیای علم و بیش از ۲۰۰ گونه جدید برای تنوع زیستی ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تحقیقات بر شناسایی حشرات مفید (پارازیتوییدها) متمرکز بوده که در کنترل طبیعی و کاربردی آفات کشاورزی و منابع طبیعی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

*نتایج تحقیقات در ۵۰ مقاله و مجله معتبر بین‌المللی ثبت شد

تحقیقات انجام شده در زمینه کنه‌شناسی توسط حمیدرضا حاجی قنبر و دانش آموختگان این رشته (عبدالعظیم مرتضوی، وحید رحیمی‌نژاد، الهام ارجمندی، مریم درب امامیه، مریم مجیدی، علیحان کاتلاو، محمد صبحی، مهندس امین نوابی و امیر لقمانی) نیز منجر به شناسایی، نام‌گذاری و ثبت بیش از ۷۰ گونه جدید از کنه‌ها برای جهان و دنیای علم و حدود ۵۰ گونه جدید برای تنوع زیستی ایران شده است. تحقیقات وی عمدتاً بر کنه‌های پارازیت حشرات که نقش مهمی در کاهش جمعیت حشرات ایفا می‌کنند متمرکز بوده است.

نتایج این تحقیقات در بیش از ۵۰ مقاله و در مجلات معتبر بین‌المللی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شناسایی وزارت علوم علم دانشگاه بندپایان 100 گونه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در چهارمین روز از جام جهانی تیراندازی به میزبانی باکوی جمهوری آذربایجان و در تفنگ ۱۰ متر بانوان، فاطمه امینی با امتیاز ۶۲۹.۸ در جایگاه نوزدهم ایستاد. نجمه خدمتی نیز امتیاز ۶۲۹.۵ را ثبت کرد و در رده بیست و سوم قرار گرفت و شرمینه چهل‌امیرانی امتیاز ۶۲۸.۱ را کسب کرد.   برنامه روز پنجم این مسابقات به شرح زیر است:   دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت:   مقدماتی تپانچه ۲۵ متر بانوان (سرعت) ساعت ۸:۳۰ (هانیه رستمیان و گلنوش سبقت الهی) ­

دیگر خبرها

  • عکس ماکرو از حشره اجتماعی با سابقه‌ای 130 میلیون ساله
  • قاتل ۱۰۰ هزار دلاری دستگیر شد
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • سارقان مدرسه در دام پلیس
  • کارآگاه بازی برادر مقتول برای یافتن سر جسد و شناسایی قاتل | راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت ۱۰۳ گرملاجات