Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@18:00:57 GMT

هر ۸ دقیقه یک کودک انگلیسی بی‌خانمان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۸۲۲۵

هر ۸ دقیقه یک کودک انگلیسی بی‌خانمان می‌شود

موسسه خیریه «شلتر» اعلام کرد هر ۸ دقیقه یک کودک در انگلیس بی‌خانمان می‌شود که در ۱۳ سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز، نتایج مطالعات موسسه خیریه «شلتر» نشان می‌دهد هر 8 دقیقه یک کودک در انگلیس بی‌خانمان می‌شود که در 13 سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش موسسه خیریه شلتر تحت عنوان «نسل بی‌خانمان» نشان می‌دهد، روزانه 183 کودک انگلیسی خانه خود را از دست می‌دهند و آواره می‌شوند.

این موسسه همچنین در گزارش خود پیش‌بینی کرد، دستکم 135 هزار کودک روز کریسمس را در محل‌های اسکان‌ موقت سپری کنند. اماکن اسکان‌ موقت انگلیس که در حال حاضر، پنج هزار و 683 خانواده بی‌خانمان با فرزندان خود در آن مکان‌ها زندگی می‌کنند، استاندارد‌های کافی را ندارند. این اماکن فاقد امکانات و امنیت هستند.

طبق این گزارش از هر 107 کودک در انگلیس یک کودک بی خانمان است و در اسکان‌های موقت به سر می‌برد.

در این گزارش به داستان یک کودک به نام «ویل» اشاره شده است که پس از آنکه صاحبخانه بی‌دلیل خانه‌اش را از آن‌ها می‌گیرد، مجبور می‌شوند در یک اتاق کوچک در منطقه ایلفورد –شرق لندن--که فقط یک تخت دارد با خانواده‌اش زندگی کند.

این کودک 10 ساله در این باره می‌گوید: زندگی در این خانه وحشتناک است بدتر از آنکه یک فیلم ترسناک را در دنیای واقعی تجربه کنیم. جایی برای انجام کارهایم ندارم. گاهی اوقات برای یک صندلی با برادرم «هری» دعوا می‌کنیم. خیلی کار‌ها را نمی‌توان انجام داد من اغلب نمی‌توانم بازی کنم و معمولا به من گوشزد می‌شود که در راهروی این خانه دویدن ممنوع است. تکالیفم را به سختی انجام می‌دهم، واقعا کار سختی است و من اتاق دیگری ندارم.

طبق گزارش این موسسه، تعداد کودکان بی خانمان انگلیسی که در اسکان موقف به سر می‌برند طی پنج سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است.

«پولی نیت» رئیس اجرایی اسکان‌های موقت در این خصوص گفت: این واقعیت که 183 کودک هر روز بی خانمان می‌شوند، بحرانی بزرگ و یادآور این است که وعده‌های سیاسی در مورد مقابله با بی‌خانمانی باید به یک عمل واقعی تبدیل شود. 

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمان فر در توضیح جلسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی بر اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان گفت:کمیسیون اصل نود از ابتدای دوره فعالیت خود در مجلس یازدهم موضوع سامانه املاک و اسکان را پیگیری کرد. این حکم قانونی از سال ١٣٩٤ یعنی زمان تصویب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم اجرایی نشده بود، در مراحل اولیه و استقرار سامانه اجرا شد.

وی ادامه داد: پس از آن در مراحل مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مرتبط وظایف هر دستگاه در تعامل با سامانه املاک و اسکان پیگیری شد و احکام آئین نامه ها و مقررات اجرا شدند. به عنوان مثال در جلسات برگزار شده در سال های ١٤٠١ و ١٤٠٢ ، سازمان های ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های مصوب در خصوص سامانه را اجرا کرده و اقدامات اجرایی مشخص آنها از طریق سامانه املاک و اسکان صورت می پذیرد.

وی یادآور شد: در جلسه ۹ اردیبهشت که با حضور مدیران سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه املاک و اسکان گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند. مطابق این گزارش تابحال ٥٧٠ هزار واحد خانه خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطارهای لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

رییس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: همچنین بیش از ۷۰ درصد اطلاعات اسناد تک برگ ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد در سامانه وارد شده است که با اتصال سامانه خودنویس، اطلاعات مؤجران و مستأجران نیز به این سامانه متصل شده است.

وی توضیح داد: مدیران سامانه بیان کردند که در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی بصورت برخط به سامانه املاک و اسکان اتصال است و محل سکونت اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر مبنای کد پستی در سامانه مذکور احصاء شده است.

پژمان فر همچنین گفت: در بخش دوم جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد. سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ،ازدواج، طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک انجام دهد.

وی ادامه داد: با بررسی اقدامات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک مقرر شد اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شده و مصوبات کارگروه در خصوص سامانه مورد نظارت و تعقیب جدی قرار گیرد و در صورت استنکاف دستگاهها از انجام تکالیف قانونی خود، موارد ضمن ارجاع به مرجع قضایی مطابق قانون برای اقدامات نظارتی به کمیسیون اصل نودم ارسال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • محمد صلاح در فهرست فروش لیورپول قرار گرفت
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه