Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو متهم که به جرم سرقت دستگیر شده بودند در حاشیه سی و یکمین طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت اعترافات جالب ولی قابل تاملی داشتند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انگار که به یک دیدار دوستانه آمده باشند و انگار نه انگار که قرار است تا چند ساعت دیگر به زندان بروند کنار میز کشفیات ایستاده بودند تا سردار بیایید و چندکلامی با آن‌ها صحبت کند، اعتیاد داشتند، ولی به قول خودشان کنترل شده بود، آنقدر کنترل شده که می‌گفتند: «با یک لباس معمولی و دمپایی اینجا وایسادیم و چند روزی هم هست که مواد نزدیم، ولی عین خیالمان نیست و نمیلرزیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متهم راستی به متهم چپی می‌گفت: «وایسا وایسا سردار اومد، خوب وایسا داخل عکس قشنگ شویم»، گفتم: «مهم نیست دوستان و خانواده عکس شما را به عنوان متهم ببینند؟» با خنده گفتند: «نه» و خالکوبی روی دستش را روبروی دوربین گرفت تا هنرِ خالکوبش را به دوربین نشان دهد!

سردار رحیمی به این متهمان رسید و از افسر پرونده سوال که جرم این دو چه هست؟ افسر پرونده پاسخ داد: «یکی از این‌ها از کودکان و نوجوانان موبایل سرقت می‌کرده و دیگری هم از خودرو‌ها سرقت می‌کند، به بهانه اینکه یک لحظه موبایلت را بده تا یک تماس بگیرم گوشی را از بچه‌ها گرفته و پا به فرار می‌گذارند، آن یکی هم تا الان به ۷۰ مورد سرقت از خودرو اعتراف کرده که هنوز هم جای کار دارد و پرونده اش تکمیل نشده است»

سردار همان سوالات همیشگی را از این دو متهم هم می‌پرسد که متهمان می‌گویند: «۲۴ ساله هستم، از ۱۳ سالگی سرقت می‌کردم و سرقت هم از بچه محل هایمان یاد گرفتم، اصلا شما اگر در فلان محله سرقت و لات بازی بلد نباشی که کارت لنگ می‌ماند سردار؛ قبل از اینکه ۱۸ سالم شود وقتی دستگیر می‌شدم به کانون می‌رفتم، ۸ بار کانون رفته و سه یا چهار بار هم به زندان تهران بزرگ رفتم».

متهم دیگر هم خودش را معرفی کرد: «من هم ۳۰ سالم هست از نوجوانی سرقت می‌کردم و سعی می‌کردم یاد بگیرم که چگونه درب ماشین‌های مختلف را باز کنم تا پول بیشتری داشته باشم، انقدر دستگیر شدم که دیگر یادم نمیاد چندبار دستگیر شدم، تمام مامور‌ها را میشناسم و وقتی میبینم مامور به سمتم می‌آید دیگر فرار نمی‌کنم، پدر و مادرم از هم جدا شدند، ولی خب بنظرم اگر هم جدا نمی‌شدند من باز هم از خودرو‌ها سرقت می‌کردم، چون درآمد خوبی دارد.»

متهمان دیگری بودند که باید با آن‌ها صحبت می‌کردم، اما نکته قابل تامل این بود که برای جرایم خرد قوانین محکم و متنبهی نداریم و متهمان بعد از هر بار زندان یا کانون رفتن گستاخ‌تر و وقیح‌تر می‌شوند و از خلافی که انجام دادند پشیمان نیستند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار رحیمی سرقت پایتخت پلیس پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سرهنگ محمدسعید یاری گفت: با وقوع چندین فقره سرقت احشام در شهرکرد، موضوع با هماهنگی قضایی به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.
وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات پلیسی گسترده متهمان را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: متهمان در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و تعداد ۳۰ رأس دام مسروقه از آنها کشف شد.
یاری با اشاره به کشف ۱۴ فقره سرقت احشام و معرفی ۴ سارق به مراجع قضایی گفت: کارشناسان ارزش ریالی سرقت‌های انجام شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

دیگر خبرها

  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • انهدام باند سارقان احشام در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس