Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه عدالت کیفری با آراء قضات برتر تحقق می‌یابد، تأکید کرد: معرفی قضات نمونه در کنار برخورد جدی با متخلفین یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی صبح امروز در مراسم تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان هرمزگان اظهارداشت: اکثریت قاطع قضات و کارکنان دستگاه قضایی افرادی پاکدست، مستقل، شجاع، متدین و اهل فضل هستند و قاضی و کارمند خاطی و متخلف یک استثناء به شمار می‌آید که البته یک مورد آن هم برای دستگاه قضایی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معرفی قضات نمونه در کنار برخورد جدی با متخلفین یکی از سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه است که در دوره جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان داشت: ما باید خوبی‌ها را ترویج و تشویق کنیم و مردم باید الگوهای خوب را  بشناسند و این افراد باید هم درون دستگاه قضا شاخص شوند تا دیگران از آنان الگو بگیرند و هم بیرون از قوه مردم بدانند که این همه قضات و کارکنان شریف با زحمات طاقت فرسا و دقت نظر بالا برای احقاق حقوق آنها تلاش می کنند.

صالحی در ادامه با اعلام اینکه متخلفین در دستگاه قضایی جایی نخواهند داشت خاطر نشان کرد: قوه قضائیه همواره نظارت مستمر بر مجموعه قضات و کارکنان خود را در دستور کار دارد و برخورد قاطع و بدون اغماض با هر نوع تخلف درون سازمانی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.     

وی بیان کرد: ده‌ها برابر افراد متخلف، قضات و نیروهای خوب و سالم در دستگاه قضا مشغول به خدمت هستند که متأسفانه کمتر درباره آنها حرفی زده می‌شود و کمتر به جامعه معرفی می شوند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه با اعلام اینکه عدالت کیفری با آراء قضات برتر تحقق می‌یابد افزود: بسیاری از قضات با دقت نظر برای مجازات افراد به بررسی پرونده می پردازند و از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده می کنند که کاری زیبا و ارزشمند است. 

صالحی ابراز داشت: ما قضاتی داریم که به صلح و سازش می پردازند و به جای اینکه دعاوی زمان دار شود، از همان ابتدا و در حدود موازین شرعی و قانونی سازش می دهند و ضرورت دارد این افراد را در جامعه معرفی کنیم و سطح اطلاع مردم را از این اقدامات ارزشمند ارتقاء داد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌های تعدادی از قضات و کارکنان نمونه دستگاه قضایی استان هرمزگان تقدیر شد.

انتهای پیام/88037

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان قوه قضاییه دستگاه قضایی عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی مطرح کردند نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در زمان‌های مختلف برگزار شود اما تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و ادب دوره کم نظیری به لحاظ آمار، کمیت و کیفیت را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: خوشحال هستیم بخش مهمی از کار در اختیار تشکل‌های صنفی و فعالان با سابقه این حوزه قرار گرفته است؛ این کار متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما حمایت از این فرایند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ایران به لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا نیست، تقریباً روزی در وزارت فرهنگ نداریم که رویدادی را در حال برگزاری نداشته باشیم و جشنواره‌های مختلف محلی استانی ملی و منطقه‌ای رخ می‌دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صحنه پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگی کشور خواهد بود، گفت: در طول یک‌سال اخیر (از نمایشگاه قبلی تا الان) تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و به همه ضعف‌ها اذعان می‌کنم اما در عین حال دوستانمان تلاش کردند وضعیت را به شکلی قابل اتکا و افتخار درآورند.

وی با اشاره به تولید کاغذ در کشور افزود: در حوزه تولید کاغذ جشن خود کفایی کاغذ کتب درسی را داشتیم و در آستانه تکمیل کارخانه پیشرفته در حوزه کاغذ هستیم که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید کاغذ تحریر را به بیش از صد و ۳۰ هزار تن خواهیم رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حوزه کودک و نوجوان برای ما کلیدی است و بر همین اساس آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان هستیم و این کار را ادامه خواهیم داد.

اسماعیلی ادامه داد: ترجمه آثار فاخر فارسی به زبان‌های خارجی با استفاده از کسانی که به زبان اصلی تسلط دارند مورد تاکید رهبری قرار گرفته بود که برنامه ویژه‌ای برای این مهم تدارک دیده شده است.

تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم

وزیر فرهنگ گفت: امسال تلاش کردیم فضای حمایتی را افزایش دهیم؛ منتظر هستیم تأمین اعتبار لازم صورت گیرد تا حمایت‌ها علاوه بر اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان به سایر بخش‌های جامعه از جمله دانش آموزان دوره دوم دبیرستان نیز داده شود.

اسماعیلی عنوان کرد: امسال عدد قابل توجهی را به این کار اختصاص می‌دهیم و حمایت جدی اتفاق می‌افتد، دولت و مجلس کار بسیار مهمی را انجام دادند و برای اولین بار تبصره ۱۳ در حال عملی شدن است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد برای اصحاب کتاب، فرهنگ، ادب هر نوع گشایشی را که لازم باشد پیشنهاد دهند و ما نیز تلاش می‌کنیم بخش عمده آن را انجام دهیم، گفت: شبکه کتاب فروشی‌ها باید گسترش یابد. با وزیر صمت صحبت کردم و آقای علی آبادی تعدادی از شرکت‌های خودروسازی را مکلف کردند تا برای بهبود در امر کتابفروشی‌های سیار در این حوزه وارد شوند.

وزیر فرهنگ گفت: تقدیر از پیشکسوتان در برنامه امسال پیش بینی شده است؛ نمایشگاه کتاب صرفاً نباید برای فروش کتاب استفاده شود بلکه باید حال فرهنگی مردم را تغییر دهیم.

تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شود

وی افزود: برخی مطرح کردند نمایشگاه کتاب مجازی و حضوری در زمان‌های مختلف برگزار شود اما تحقق عدالت فرهنگی با هم‌زمان بودن نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب ملموس می‌شد.

اسماعیلی با تاکید بر مهم بودن تبلیغات در رسانه‌ها و سطح شهر گفت: مردم باید احساس شور و نشاط فرهنگی کنند؛ مردم ایران در مورد نمایشگاه کتاب خاطره بسیار مثبت و متعالی دارند و بر همین اساس به مسائلی از قبیل حمل و نقل و مشکلات اینچنینی باید پرداخته شود.

وی افزود: هر سه نظرسنجی در مورد عملیات وعده صادق نشان دهنده احساس غرور مردم از این اتفاق بود، چه کسی فکر می‌کند در بالاترین سطح برخورد نظامی اینگونه غرور ایجاد کند؟ بازارهای اقتصادی در حال رسیدن به ثبات هستند و دولت هم با اهتمام در صحنه قرار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: نمایشگاه سال گذشته الگویی در مدیریت فرهنگی مسئله پوشش بود. امسال نمایشگاه باید توانمندی حوزه فرهنگی برای حل مسائل پیش رو را نشان دهد.

وی ضمن اشاره به قدردانی رهبر انقلاب در مورد اقدامات انجام شده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پارسال، افزود: سال گذشته استقبال میلیونی مخاطبان را بدون کمترین حاشیه‌ای داشتیم؛ دشمن می‌خواهد مردم را در مقابل هم قرار دهد ولی بنا داریم در این فضا با روحیه جهادی و استفاده از ابزارهای اقناعی، تبلیغی و گفت‌وگو محور فضای مطلوبی را برای حوزه مسائل فرهنگی ایجاد کنیم و نسبت به این مسأله خیلی امیدوار هستیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برای مسئله فلسطین حتماً باید رویداد تعریف کرد، گفت: نظر سنجی‌ها از مراجعان به نمایشگاه اگر روزانه صورت گیرد مفیدتر است این رویکرد باعث می‌شود نواقص روز اول در روز سوم نباشد و فضای پذیرش انتقاد را باز کند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه در جشنواره‌های گذشته مسابقه نقد جشنواره‌ها را برگزار کردیم و به کسانی که دقیق‌تر اشکالات را بگویند جایزه می‌دهیم، گفت: آمادگی داریم جلسه کارگروه نشر و کاغذ با حضور معاون اول رئیس جمهور را اینجا برگزار کنیم.

کد خبر 750934

دیگر خبرها

  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند