Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: رییس قوه قضاییه اقدامات خوبی در امر مبارزه با فساد انجام داده است اما مشکلات ما مربوط به گذشته است و باید از ظرفیت نخبگان در حل این مشکلات استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی بهرامیان در  همایش "حقوقدان تراز انقلاب، نقش‌ها و رویکردها" که صبح امروز در مجلس قدیم برگزار شد، ضمن تبریک دهمین سالگرد بسیج حقوقدانان، گفت: سازمان بسیج حقوقدانان دو سال متوالی امر مهم کادرسازی  و حقوقدانان تراز را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از عزیزان تحت هیات اندیشه ورز هستند  که  آیت الله کعبی رئیس هیئت اندیشه ورز  بسیج حقوقدانان است.

وی افزود: ما  ۴۵ هزار نفر عضو در مراکز ملی داریم  و خدماتی مانند ارایه مشاوره های حقوقی  و طرح هر مسجد و  ایجاد قرارگاه ها و ... را داریم ولی فقط  ۵ درصد از این ظرفیت ها  در حال حاضر استفاده می شود و ۹۵ درصد استفاده نشده است؛   لذا ما به یک شبکه منسجم نیاز داریم و روش های سنتی برای شناسایی  ظرفیت نخبگانی کمک نمی کند. ما  تا سال ۹۹، پانزده هزار نفر نخبه حقوقی را شناسایی خواهیم کرد و باید بپذیریم جامعه نخبگان حقوقی و قضایی می توانند کمک موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

بهرامیان ادامه داد: ما برای شبکه نخبگان حقوقی و قضایی در سراسر کشور، ۳ هزار نفر را در ۲۵۶ انجمن تخصصی در سراسر استان ها شناسایی  و جذب کردیم. در نقش آفرینی بیرونی بسیجی طرح بزرگی مثل طرح آموزشی حقوق  را داشتیم که  بیش از یک میلیون نفر در ۱۲۰۰ مسجد به مردم خدمات قضایی ارائه داده و می دهند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: در هفته بسیج حقوقدانان که امروز آخرین روز آن است توانستیم قرارگاه معاضدت و رفع موانع حقوقی را تولید و راه اندازی کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه  مهمترین دغدغه رهبری مبارزه با فساد است ما توانستیم  قرارگاه مبارزه با فساد را راه اندازی و دبیرقرارگاه مبارزه با فساد و نیز قرارگاه معاضدت از قضات هستند که آمادگی خود را اعلام کردند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: برای عمق بخشی دستگاه حقوقی دبیرخانه کنگره حقوقدانان را به دست شما و مسولین حاضر افتتاح می کنیم. امیدواریم این دبیرخانه که با سخنان رهبری مزین خواهد شد، رویکرد جدیدی در حوزه قضایی باشد.

وی گفت: بهترین و موثرترین مساله ای که در این راستا معرفی می کنیم حقوقدانان نخبه بسیجی اند و بسیار کمک کننده هستند.  

بهرامیان افزود: نقش کنترل و نظارت و بازرسی و نقش بسیج حقوقدانان در مبارزه با قاچاق کالاو ارز به نتایجی دست یافته است که عدم توجه به هشدارهای معظم له و وجود مقررات دست و پاگیر و کم توجهی به ظرفیت های کشورهای همسایه و غیره بخشی از مشکلات را در کشور ایجاد کرده است. در حالی که امروز کشور نیازمند اجرای قوانین است و ان هم با یک مجلس پاکدست و ضدفساد و شجاع محقق می شود لذا نظارت حداقلی شورای نگهبان منجر به چنین مجلس نمی شود، بلکه نظارت مردم برعملکرد کاندیداهای مجلس می تواند چنین امری را فراهم کند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: در سالروز تصویب قانون اساسی که مهمترین میثاق ملی است هستیم لذا مطالبه مردم امروز بسیج و نخبگان ارزشی، شایسته گزینی و شایسته یابی است. انتظار نخبگان حقوقدانان بسیجی این است که در صلاحیت‌ها توجه بیشتری شود و از انجا که  بسیج حقوقدانان از جنس متخصصین است، می توانند مطالبه را از مجلس بخواهند و به عنوان حلقه وصلی بین مردم و مسولین باشند.

وی در پایان گفت: رییس قوه قضاییه  اقدامات خوبی در امر مبارزه با فساد انجام داده است اما  مشکلات ما مربوط به گذشته است و باید از نخبگان در حل این مشکلات استفاده کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو‌ها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردارحسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که انشالله با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً می‌بایستی اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را انشالله یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای