Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@19:31:24 GMT

اشتغال به تحصیل 11 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۸۸۴۵

اشتغال به تحصیل 11 هزار دانشجو در دانشگاه کردستان

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه کردستان گفت: هم‌اکنون 11 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هفت هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی در 56 رشته، سه هزار دانشجو در مقطع ارشد در 114 رشته و 500 دانشجو نیز در مقطع دکتری در 30 رشته تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان دیروز، 12 آذرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: طی امسال ۱۵ نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های خارج از کشور اعزام‌شده‌اند که هزینه رفت‌وآمد و اسکان و مقرری ماهیانه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ۱۲ نفر از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه کردستان برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه‌های خارج از کشور اعزام‌شده‌اند.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به رتبه‌های علمی این دانشگاه عنوان کرد: برای اولین بار دانشگاه کردستان برای رتبه‌بندی جهانی تایمز ورود پیداکرده است که فقط ۴۰ دانشگاه از کشور در این رتبه‌بندی حضورداشته‌اند.
وی ادامه داد: دانشگاه کردستان در حال حاضر دارای رتبه ۲۰ دانشگاه‌های کشور به لحاظ علمی و رتبه ۸ به تعداد دانشجو و رتبه ۶۰۱ فناوری در جهان است.
صادقی بیان کرد: در حال حاضر ۶۸ انجمن، ۲۱ کانون فرهنگی،۱۰۰ نشریه علمی و سه تشکل بسیج، جامعه اسلامی و فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی استان کردستان را دررسیدن به توسعه پایدار یاری دهد، عنوان کرد: در این راستا در تمام برنامه‌ها نیم‌نگاهی به توسعه استان داشته و برنامه‌هایی شامل ورزش، گردشگری و توسعه پایدار برگزار کرده است و نخبگان دانشگاهی در حوزه سیاست‌گذاری برای توسعه استان همواره مشارکت داشته است.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگاران مبنی بر اجرایی نشدن وعده وزیر علوم در ارتباط با راه‌اندازی مقطع ارشد ادبیات کُردی در دانشگاه کردستان تشریح کرد: برای راه‌اندازی مقطع ارشد ادبیات کردی شرایط به‌طورکلی فراهم نشده است.
رئیس دانشگاه کردستان اعلام کرد: برای تحقق این مهم نیازمند وجود استادیار، استاد تمام و دانشیار و سه دوره فارغ‌التحصیلی در این رشته هستیم که امید است برای مهرماه سال آینده بتوانیم اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع کنیم.
وی به تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه کردستان، اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۴۹۲ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴۰۱ نفر آقا و ۹۱ نفر نیز خانم هستند.
صادقی بیان کرد: از دانشجویان خارجی ۴۱۶ نفر فوق‌لیسانس، ۵۳ نفر کارشناس و ۲۳ نفر نیز پی اچ‌دی هستند.
وی افزود: خبرنگاران بخشی از بدن اجرایی این جامعه به‌حساب می‌آیند که بدون حضور آن‌ها بسیاری از کارها در سطح جامعه و دستگاه اجرایی اثربخشی و تأثیرگذاری نخواهد داشت.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان به‌عنوان دانشگاه مادر در کردستان وجود دارد، بیان کرد: این دانشگاه از سال 70 به‌صورت یک واحد مستقل فعالیت خود را شروع کرده و در حال حاضر هشت دانشکده دارد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 11 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد هفت هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی در 56 رشته، سه هزار دانشجو در مقطع ارشد در 114 رشته و 500 دانشجو نیز در مقطع دکتری در 30 رشته تحصیل می‌کنند.
صادقی با اشاره به اینکه در دانشگاه کردستان بیش از چهار هزار مقاله خارجی منتشر و در مجلات بین‌المللی به چاپ رسیده است، عنوان کرد: در دانشگاه کردستان 400 نفر هیأت علمی، 18 نفر استاد تمام، 100 نفر دانشیار و بیش از 600 نفر مدرس به‌صورت حق‌التدریس، تدریس می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان 30 درصد جمعیت دانشجویی استان را تحت پوشش قرار می‌دهد، یادآور شد: بومی گزینی لطمه بزرگی به توسعه علمی استان زده است، به ازای هر نفر جمعیت در سطح کشور 120 هزار تومان از وزارت علوم بودجه دریافت شده که در کردستان 80 هزار تومان بوده است، در این راستا در تلاش هستیم ردیف بودجه‌ای مستقلی را در برنامه بودجه برای دانشگاه کردستان به دست بیاوریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی دانشگاه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه

به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آکسیوس، بنا به گزارش‌های رسانه‌ای نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.
اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده‌است.
دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.
آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • بازداشت ۶۰۰ دانشجو آمریکایی معترض به نسل‌کشی در غزه
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش