Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به آلودگی هوای پایتخت در روزهای گذشته گفت: به طور میانگین روزانه نزدیک به ۸ هزار تماس با اورژانس تهران برقرار شده است که این موضوع نشان دهنده تاثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامت مردم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر صابریان با بیان اینکه آلودگی هوا طی روزهای گذشته منجر به افزایش مراجعه بیماران قلبی و تنفسی به مراکز درمانی شده است گفت: از تاریخ سوم تا دهم آذرماه و با توجه به افزایش آلودگی هوا به طور کلی ۸۳۹۸ نفر بر اثر ابتلا یا تشدید بیماری‌های تنفسی و قلبی به مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۳۳۹ مورد مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین مراجعه مردم بر اثر ابتلا یا تشدید بیماری‌های تنفسی و قلبی به اورژانس تهران در تاریخ دهم آذرماه با ۳۶۲ مورد و کمترین آن در تاریخ دوم آذرماه با ۲۸۶ مورد بوده است.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اعلام اینکه استان تهران در روزهای آلوده هوا بیشترین آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را به خود اختصاص داده است گفت: در این روزها اورژانس تهران با استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های ناوگان خود در نقاط پر تردد تمهیدات ویژه ای را برای شهروندان در نظر گرفته است.

براساس گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، دکتر صابریان در پایان گفت: مصرف شیر، میوه و سبزی‌های تازه و مصرف کمتر تنقلات از جمله چیپس و پفک و نوشابه‌های گازدار می‌تواند در شرایط آلودگی هوا از عوارض ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی پیشگیری کند و به عموم شهروندان توصیه می شود به اندازه کافی آب بنوشید تا با شست و شوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اورژانس تهران آلودگی هوا آب سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد