Web Analytics Made Easy - Statcounter

تئوری‌ها و نکات بسیاری وجود دارند که برای کمک به افراد طراحی شده‌اند، اما برخی از عوامل روان‌شناختی که می‌توانند انگیزه را تحت‌تاثیر قرار دهند ممکن است شما را غافلگیر کنند. آیا می‌دانید که تجسم موفقیت می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد؟ یا اینکه تشویق ممکن است باعث شود مردم انگیزه کمتری داشته باشند؟

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از پاداش، محتاطانه استفاده کنید

اگر کسی از قبل از انجام کاری لذت می‌برد، میتوان استدلال کرد که پاداش دادن به آن‌ها برای آن رفتار باعث ایجاد انگیزه و علاقه بیشتر می‌ شود، درست است؟ در بسیاری از موارد، پاسخ منفی است. دادن مشوق‌هایی برای فعالیت‌هایی که افراد پیش از این به آن علاقه دارند، گاهی اوقات انگیزه را کم می‌کند.

محققان دریافته اند که پاداش دادن به مردم برای انجام کارهایی که در حال حاضر با انگیزه ذاتی انجام می‌دهند، واقعا می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. به یاد داشته باشید، انگیزه درونی از درون فرد ایجاد می‌شود. این کار اساسا ً انجام کاری برای لذت خالص از آن است. انجام این کار خودش پاداش است.

پاداش دادن در مواردی که کودکان برای انجام کاری که در حال حاضر از آن لذت می‌برند، مانند بازی کردن با یک اسباب‌بازی خاص، انگیزه آن‌ها را برای مشارکت در فعالیت واقعا کاهش می‌دهد. روانشناسان به این پدیده به عنوان اثر overjustification اشاره می‌کنند.

پس با پاداش‌ها محتاطانه رفتار کنید. پاداش دادن می‌تواند به خوبی برای افزایش انگیزه و برای درگیر شدن در فعالیت‌هایی که چندان جذاب نیست کار کند، اما عدم تمایل به چنین پاداش‌هایی ممکن است در واقع کاهش انگیزه را به دنبال داشته باشد.

2. اگر فرد واقعا هیچ علاقه‌ای به فعالیت نداشته باشد، پاداش می‌تواند موثر باشد.

در طول دوره یادگیری اولیه، یک پاداش برونی را امتحان کنید، اما این پاداش را به تدریج که فرد به صورت درونی به انجام آن فعالیت علاقه مند می شود، حذف کنید.

زمانی که با یک کار روبرو می‌شوید، فکر می کنید چه چیزی انگیزه دهنده بهتری است: کاری که صد بار انجام داده‌اید و احتمالا ً می‌توانید در خواب هم انجامش دهید، یا کاری را انجام دهید که نیاز به یادگیری چیزی جدید یا به چالش کشیدن توانایی‌های موجودتان دارد؟ برای بسیاری از افراد، گزینه اول ممکن است راحت‌ترین کار باشد، اما گزینه دوم چالش برانگیزتر، احتمالا جالب‌تر و انگیزه‌بخش‌تر خواهد بود.

چطور می‌توانید بیشتر این روند را انجام دهید؟ خود را به چالش بکشید. برای یک ماراتن محلی ثبت‌نام کنید. بر روی بهبود زمان خود تمرکز کنید و یا کمی بیشتر از آنچه که معمولا انجام می‌دهید، ادامه دهید. مهم نیست که هدف شما چیست ؛اضافه کردن چالش‌های افزایشی می‌تواند به شما کمک کند توانایی‌های خود را بهبود بخشید، انگیزه بیشتری پیدا کنید، و یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

3. تجسم موفقیت یا مسیر موفقیت

یکی از نکات رایج برای انگیزه گرفتن، صرفا ً تجسم موفقیت است، با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که این کار ممکن است نتیجه‌ای معکوس داشته باشد. مشکل این است که مردم اغلب خود را در رسیدن به اهدافشان مجسم می‌کنند، اما از تجسم تمام تلاشی که برای تحقق این اهداف صرف می شود، چشم پوشی می‌کنند.

تحقیقات پیشین نشان داده است که رویاهای ایده‌آل در مورد آینده به طور معمول موفقیت ضعیف را پیش‌بینی می‌کنند، و تحقیقات اخیر نشان داده است که مشارکت ذهنی در چنین تصویرسازی انرژی موجود را تضعیف می‌کند.

به جای آن که خودتان را به طور ناگهانی موفق تصور کنید، تمام قدم‌هایی را که برای رسیدن به این موفقیت لازم است تصور کنید.

با چه چالش‌هایی رو به رو خواهید شد؟ دانستن اینکه با چه چیزی ممکن است روبرو شوید، می‌تواند زمانی که وقتش فرا برسد، کنار آمدن با آن را آسانتر کند.

چه استراتژی‌هایی برای غلبه بر این چالش‌ها استفاده می‌کنید؟ برنامه‌ریزی پیش از این می‌تواند شما را برای غلبه بر مشکلاتی که ممکن است با آن ها روبرو شوید، آماده کند.

4. انگیزه گروهی

مردم اغلب وقتی احساس می‌کنند که بر آنچه اتفاق می‌افتد کنترل دارند، احساس انگیزه بیشتری می‌کنند. آیا تا به حال بخشی از گروهی بوده‌اید که احساس می‌کنید واقعا هیچ کنترل شخصی بر روی نتیجه ندارید؟ آیا احساس کردید انگیزه‌ای برای کمک به این گروه دارید؟

یکی از دلایلی که افراد گاهی اوقات "کار گروهی" را دوست دارند این است که آن‌ها حس کنترل و مشارکت فردی را از دست می‌دهند.

اگر شما در یک گروه کار می‌کنید (یا سعی دارید به گروهی از پیروان انگیزه دهید)، پیدا کردن راهی برای ایجاد احساس قدرتمند و موثر بودن می‌تواند به شما کمک کند.

به افراد در چگونگی نحوه ارائه ایده‌ها و یا استفاده از آن‌ها اختیار عمل بدهید.

به اعضای گروه اجازه دهید تا مشخص کنند که می‌خواهند چه اهدافی را دنبال کنند.

5. تمرکز بر مسیر، نه نتایج

فکر کردن مداوم در مورد نتیجه، چه موفقیت و چه شکست، می‌تواند به طور جدی انگیزه را خراب کند. روانشناس کارول دوک در تحقیقات خود در مورد نگرش های مختلف دریافته است که تحسین کودکان برای صفات ثابت (مانند باهوش بودن یا جذاب بودن) می‌تواند در واقع انگیزه و پایداری را در آینده کاهش دهد.

او معتقد است که این نوع تحسین باعث می‌شود که مردم آنچه را که به عنوان یک طرز فکر ثابت می شناسیم، توسعه دهند. افراد با این طرز فکر بر این باورند که ویژگی‌های شخصی کاملا ً ذاتی و بی‌تغییر است. آن‌ها فکر می‌کنند که مردم یا باهوش، کودن، زیبا، ورزش‌کار یا غیر ورزشی و غیره هستند.

به جای تمرکز بر روی نتیجه، بر روی این که آیا موفق خواهید شد یا شکست می‌خورید، سعی کنید روی سفر به سمت رسیدن به هدفتان تمرکز کنید.

از این روند چه یاد گرفته‌اید؟ به یاد داشته باشید, سفر به اندازه نتیجه مهم است.

چه اقداماتی موثرتر و مفیدتر بوده‌اند؟ با ارزیابی تلاش‌های خود می‌توانید اقدامات آینده خود را تنظیم کنید تا به نتایج بهتری دست یابید.

چه می‌خواهید وزن خود را کم کنید، ماراتون کنید، مدرک بگیرید، یا نوع دیگری از هدف را کامل کنید، انگیزه نقشی حیاتی در موفقیت یا شکست کلی شما بازی می‌کند. برخی از یافته‌های این تحقیق ممکن است با ایده‌های موجود در مورد این که چه کارهایی و چه چیزی از نظر انگیزه انجام پذیر هستند و چه کارهایی نیستند، متناقض باشد. سعی کنید تعداد کمی از این استراتژی‌ها را در عادات روزانه خود ترکیب کنید تا اشتیاق و انگیزه خود را بهبود دهید.

2121

کد خبر 1327493

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ انتخابات مجلس یازدهم باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس حسن روحانی سهمیه بندی بنزین آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد

‌دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ‌به عنوان ستاد انتخابات کشور درخواستی از مجموعه ارکان اداری و اجرایی و فرهنگی و همه اقشاری که در باب انتخابات حضور دارند، تاکید کرده‌ایم که در مرحله دوم نیز تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نشست توجیهی نمایندگان فرماندار، کاربران و عوامل اجرایی حوزه انتخابیه کرج با حضور محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور، ‌یحیی رمضانی معاون استاندار و فرماندار کرج در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد.

در این نشست که بیش از 2 هزار نفر از عوامل اجرایی، کاربران و نمایندگان فرماندار حوزه انتخابیه کرج حضور داشتند، محسن اسلامی  دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری نشست توجیهی عوامل انتخابات اظهار داشت:آنچه که در ستاد انتخابات شهرستان کرج مورد توجه است، اهمیت دادن به آموزش و کیفیت برگزاری انتخابات است و اینکه فرمانداری به دنبال آموزش عوامل اجرایی است نشان از اهمیت دور دوم انتخابات دارد، که جای بسیار تحسین دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: برگزاری این حرکت آموزشی با حضور تعداد قابل توجهی از عوامل و همه عوامل شعبی که دراین حوزه انتخابیه فعالیت دارند، نشان از این دارد که به دور دوم انتخابات اهمیت داده شده است.

اسلامی ادامه داد: به همه حوزه‌های انتخابیه یادآوری کرده‌ایم که دور دوم انتخابات همانند انتخابات اصلی است و لذا باید همه موئلفه‌هایی که مقام معظم رهبری در انتخابات به آن توجه داشته و دارند، همچون امنیت، سلامت، مشارکت رقابت مو به مو اعمال شود.

‌دبیر ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات‌ اظهار داشت: به عنوان ستاد انتخابات کشور درخواستی از مجموعه ارکان اداری و اجرایی و فرهنگی و همه اقشاری که در باب انتخابات حضور دارند، تاکید کرده‌ایم که در مرحله دوم نیز تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از این نشست ضمن تاکید بر افزایش مشارکت در این دوره اظهار داشت: در این بازه مانده به انتخابات درخواست از شهرستان و شورای اداری این است که در بازه تبلیغات‌ از 13 اردیبهشت تا 20 اردیبهشت حس و حال شهر را نسبت به انتخابات مرحله دوم حساس کنند. 

وی درباره‌ آمادگی کامل استان و حوزه انتخابیه شهرستان کرج برای برگزاری انتخابات اظهار داشت در بخش‌های دیگر مثل امنیت برنامه‌ریزی برای اجرای انتخابات در امنیت کامل انجام شده  و در بخش زیرساخت ارتباطی شعب با مرکز نیز، تجهیزاتی که در این بخش نیاز داریم تامین شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • محدودیت؛ یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد