Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه کردستان گفت: ۴۰۰۰ مقاله خارجی در مجلات معتبر بین‌المللی و ۳۲۰۰ مقاله در مجلات داخلی در طول تاریخ فعالیت دانشگاه کردستان به چاپ رسیده است.

رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به موفقیت‌های این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی اشاره کرد و گفت: دانشگاه کردستان برای نخستین بار در سیستم رتبه‌بندی جهانی تایمز در بین یک‌هزار و ۳۹۶ دانشگاه جهان در رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ ایستاد و در بین ۴۰ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی جایگاه ۲۱ و جایگاه ۸ در بین دانشگاه‌های جامع کشور را به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقا وجهه بین‌المللی این مرکز آموزش عالی اضافه کرد: با ۳۰ دانشگاه جهان تفاهم نامه داریم که چهار دوره مشترک با این دانشگاه‌ها در سال‌جاری برگزار شده است.

رئیس دانشگاه کردستان به استقبال ویژه دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در دنشگاه کردستان اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون ۴۹۲ دانشجوی خارجی به ویژه از اقلیم کردستان عراق در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه کار تبادل استاد، دانشجو و کارمندان دانشگاه کردستان با دانشگاه‌های اروپایی در کشور‌های اتریش، فرانسه و اسپانیا آغاز شده است، اظهار کرد: امسال مجوز اعزام ۱۵ دانشجو، چهار استاد و سه کارمند را داریم و سال گذشته نیز ۱۶ استاد و دانشجو با این کشور‌ها تبادل شد.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: در کنار پژوهش‌های بنیادی برای توسعه مرز‌های دانش به پژوهش‌های کاربردی منطبق با نیاز‌های جامعه توجه ویژه‌ای می‌شود.
وی به فعالیت ۱۰ پژوهشکده و یک قطب علمی بازآفرینی و بهسازی شهری در دانشگاه کردستان اشاره کرد و افزود: ۱۳ مجله پژوهشی در دانشگاه کردستان منتشر و ۱۹ طرح پژوهشی را در گراند‌های بین‌المللی در دست اجرا داریم.
صادقی تاکید کرد: چهار هزار مقاله خارجی در مجلات معتبر بین‌المللی و سه‌هزار و ۲۰۰ مقاله در مجلات داخلی در طول تاریخ فعالیت دانشگاه کردستان به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: به دلیل کم بودن تعداد دانشگاه‌ها در استان و همچنین سهمیه بومی گزینی استان، داوطلبان کردستانی شانس کمتری برای قبولی در دانشگاه‌های مطرح دارند.
صادقی با بیان اینکه دانشگاه کردستان ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی استان را پوشش می‌دهد، گفت: بومی‌گزینی لطمه بزرگی به توسعه علمی استان زده که سهم بودجه‌ای دانشگاه را هم تحت تاثیر قرار داده که در تلاش هستیم ردیف بودجه‌ای مستقلی را در برنامه بودجه برای دانشگاه کردستان بدست بیاوریم.
وی گفت: سرانه دانشجویی در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، چهار هزار و ۵۳۰ دانشجوست که این تعداد در کردستان ۲ هزار و ۶۹۱ نفر است.
رئیس دانشگاه کردستان در خصوص سرانه بودجه تاکید کرد: این مبلغ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۰ هزار تومان در کشور و سرانه کردستان ۸۰ هزار تومان است.
صادقی با بیان اینکه هم اکنون در دانشگاه کردستان ۸ دانشکده وجود دارد، افزود: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند که نسبت تعداد دانشجویان در مجموع در مقایسه با سال گذشته ۶۰۰ نفر افزایش یافته است.
وی درباره رشته‌های تحصیلی این دانشگاه یادآور شد: ۵۶ رشته کارشناسی، ۳۰ رشته دکترا و ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه فعال است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه کردستان رشته های دانشگاه کردستان رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه های برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

رضا رنجبرکریمی، رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان امروز در جلسه‌ای که با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد، با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهایی که در این دانشگاه برگزار شده است، گفت: زیرساخت لازم برای برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه در کنفرانس‌های گذشته، شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، بیان داشت: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

 مالک نادری، رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه امسال به‌میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کنفرانس هر سال به همت انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود. 

نادری با اشاره به اینکه در این کنفرانس اتفاق‌های برجسته‌ای خواهد افتاد، تصریح کرد: از جمله آن ها حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس است.

 نادری ادامه داد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن محمد شفیعی‌دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش، دبیر انجمن‌های علمی ایران با اشاره به اینکه با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، بیان داشت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی به همت انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران، یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چند سال است که در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، تصریح کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و این فرصت خوبی است که طی امسال به دانشگاه ولیعصر(عج) در میزبانی این کنفرانس داده شده است واین دانشگاه نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

 در پایان تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برای برگزاری این کنفرانس امضا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی