Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوایز زنده یاد «نعمت حقیقی» از فیلمبرداران با سابقه سینمای ایران به موزه سینما اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی موزه سینما، جوایز زنده یاد «نعمت حقیقی» فیلمبردارسینمای ایران توسط «لیلی گلستان» جهت تکمیل گنجینه به موزه سینما اهدا شد.



جایزه دوره چهارم جشنواره سینمایی سپاس تهران در سال 1350 برای بهترین فیلمبرداری فیلم داش آکل، جایزه دوره ششم جشنواره سینمایی سپاس تهران در سال 1352 برای بهترین فیلمبرداری فیلم نفرین، جایزه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوان (مرغک کانون) در سال 1356 برای ساخت فیلم سکه، تندیس انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر اصفهان، تندیس سومین شب‌های سینمای ایران (تجلیل از چهره‌های ماندگار سینمای ایران) در شیراز سال 1383 از جمله جوایزی هستند که به موزه سینما اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاقمندان می‌توانند نمونه‌هایی از این جوایز را در ویترین جوایز سالن سوم موزه سینما ببینند.



نعمت حقیقی در سال1318 در تهران به دنیا آمد و در سال 1389 بر اثر عارضه قلبی درگذشت. حقیقی که به او لقب شاعر تصویر سینمای ایران را داده اند علاوه بر فیلمبرداری فعالیت‌هایی همچون کارگردانی، و تهیه کنندگی نیز داشته است.



حقیقی فیلمبرداری فیلم‌هایی همچون چشمه ساخته آربی اوانسيان،داش آكل ساخته مسعود كيميایی،غزل ساخته مسعود كيميایی، نفرين ساخته ناصر تقوایی، سفر ساخته بهرام بيضایی، گوزن ها ساخته مسعود كيميایی، واکنش پنجم ساخته تهمینه میلانی، تویی که نمی شناختمت ساخته ابراهیم سلطانی، سفیر ساخته فریبرز صالح و....... را بر عهده داشته است.   

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های مساجد انتخابات مجلس مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات انتخابات مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد نعمت حقیقی لیلی گلستان موزه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سینما، کارگاه آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به سامانه اینترنتی موزه سینما مراجعه کنند. این در حالی است که به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجموعه تلویزیونی، تئاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم «سه زن» و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم «مزرعه پدری» را به‌دست آورده است.

عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون «نسل سوخته»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «آلزایمر»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جاده قدیم»، «ساکن طبقه وسط»، «زندان زنان»، «قرمز»، «پرواز در نهایت»، «سریال مدار صفر درجه» را بر عهده داشته است.

کد خبر 6088956 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما