Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:55:35 GMT

کتاب مبانی حدیث‌شناسی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۹۱۲۸

کتاب مبانی حدیث‌شناسی منتشر شد

جدیدترین اثر حجت‌الاسلام طباطبایی با عنوان «مبانی حدیث‌شناسی» توسط انتشارات دارالحدیث روانه بازار کتاب شد. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی رئیس پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث مؤسسه دارالحدیث در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم درباره اثر جدید خود گفت: شناخت نظام‌مند حدیث و آگاهی از جایگاه آن در هندسه معرفت دینی، نیازمند آشنایی با مباحث بنیادین حدیث‌پژوهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این کتاب مباحثی به عنوان مبانی حدیث‌شناسی مانند: رابطه حدیث با قرآن و نیز سنت نبوی و سیره اهل‌بیت(ع)، اعتبار سنت و حدیث و تفاوت میان آنها، نیاز به حدیث، ویژگی‌های حدیث شیعه و سنی، کاربرد روایات در فهم قرآن، عدالت صحابه، دلایل حجیت خبر واحد، چرایی اعتبار سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکدۀ علوم و معارف حدیث خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات در مباحث اندیشه‌ای زیرساخت‌هایی است که موضوعات مرتبط با حدیث را تشکیل می‌دهد، مبانی احادیث شیعه و سنی مقداری متفاوت از هم است و لزوم شناخت آنها برای کسی که می‌خواهد مباحث حدیث‌شناسی را مورد مطالعه قرار دهد، امری ضروری است. این مباحث تاکنون به صورت یکپارچه مدوّن نشده و نیاز بود این کار برای محققان و حدیث‌پژوهان صورت بگیرد.

"بحارالانوارِ"مجلسی تلاشی جهت حفظ میراث حدیثی شیعه بودحدیثی که باید آن را با آب طلا نوشتشرح حدیث نقش‌بسته بر حسینیه امام خمینی در دیدار مسئولان با امام خامنه‌ایحدیث| رفع گرفتاری از مردم و ثواب بالای آن

انتهای پیام/

R1410/P/S4,35,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: گرامیداشت ٦ اردیبهشت، به‌عنوان سال‌روز نام‌گذاری سنندج در تقویم سالانه کردستان با یادآوری شکوه گذشته، میراثی ماندگار برای آیندگان است.

منصور مهرزاد افزود: در این روز فرهنگی، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد (عمارت آصف)، موزه باستان‌شناسی سنندج (عمارت ملالطف الله) و کاخ‌موزه خسروآباد از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب به‌صورت رایگان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی به‌مناسبت این روز در سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری سنندج در این روز اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا(ع) کتاب شد