Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی صبح امروز در حالی آغاز شد که از همان ساعات اولیه زمزمه‌های حضور چهره‌های شاخص سیاسی و استانی به گوش می‌رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آماری که ستاد انتخابات استان اعلام کرده تا پایان روز سوم، ۱۳۶ داوطلب برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌شرقی نام نویسی کرده‌اند که حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو با نام نویسی ۶۴ نفر بیشترین آمار را در استان دارد.

صبح امروز چهارشنبه، عشرت شایق نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم، اولین کسی بود که برای نام نویسی در فرمانداری حضور پیدا کرد.

او ابتدا به جمع خبرنگاران آمد و به سوالات آنها پاسخ داد. 

خانم شایق متولد سال ۱۳۴۸ است و ۲۷ سال سابقه اجرایی در سطوح مختلف دارد؛ او مدیریت دبیرستان دخترانه، فعالیت در علوم‌‌پزشکی تبریز، مسوول باشگاه خبرنگاران جوان، مسوولیت در بنیاد شهید استان، مدیر آموزش شمال‌غرب صدا و سیما و نماینده مردم تبریز در دوره هفتم و همچنین معاونت فرهنگی در شهرداری تهران را در کارنامه مدیرتی‌اش به همراه دارد.

او بعد از مجلس هفتم، موزه صلح و دوستی را راه‌اندازی کرد. 

عشرت شایق عضو جمعیت ایثارگران اتقلاب اسلامی است و به صورت مستقل و به عنوان یک نیروی انقلابی در انتخابات شرکت کرده است. او می‌گوید: انقلابی آمده‌ایم تا انقلابی‌گری کنیم و رجعت به اوایل انقلاب داشته باشیم زیرا این انقلاب پابرهنگان است و الان پابرهنگان هیچ سهمی ندارند. 

به باور خانم شایق، مجلس فعلی، مجلس خسران، ضعیف و بی‌اراده است که کارهای روتین انجام داده و کار خاصی در آن صورت نگرفت.

او همچنین معتقد است که واژه وکیل‌الدوله بودن برای نمایندگان فعلی مجلس بسیار بزرگ است. 

نماینده اسبق مردم تبریز، نمایندگان فعلی مجلس مانند لاریجانی را بی‌اراده می‌داند و می‌افزاید: تا دو ماه پیش که بوی انتخابات نبود نمایندگان چیزی نمی‌گفتند ولی الان حرف‌هایی می‌زنند که قبلا نمی‌گفتند و کاش نمایندگان فعلی مجلس اصلا ثبت‌نام نکنند.

خانم شایق در مورد پرونده زمین‌خواری ۷ هزار هکتاری در تبریز توضیح می دهد: این پرونده جزو پرونده‌هایی است که خبرش بایکوت شد چراکه با توجه به وسعت بیش از ۴ هزار هکتاری تبریز، قرار بود طی صورت جلسه ای غیرقانونی، تقریبا از سد شهید مدنی تا باباباغی که با وسعت ۷ هزار و  ۵۰۰ هکتار است را به سازمان غیرمصوب وابسته به شهردای واگذار کنند. 

او اضافه می کند: مجلس دهم مجلس خسران بود زیرا وقتی یک خانم ابتدای شروع مجلس را با نام خدای رنگین کمان شروع می‌کند یا جایگاه مجلس را نشناخته‌ یا تشکیلاتی آمده‌ و آن تشکیلات هم برایش نطق تعیین می‌کند. 

 شایق در رابطه با شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی‌اش می‌گوید: من هزینه‌ای آنچنانی نخواهم کرد زیرا اسپانسرهای من همان خود مردم هستند که با جان و دل همراهی می‌کنند و البته اگر هزینه‌ای می‌کردم دوره پیش به مجلس راه یافته بودم.

ادامه دارد..............

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تبریز مجلس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

به گزارش جماران؛ سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • اعلام اسامی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران