Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@15:29:09 GMT

ایده‌های خلاقانه در گیلان تجاری‌سازی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۹۳۶۳

ایده‌های خلاقانه در گیلان تجاری‌سازی می‌شوند

مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گیلان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، گیلان در حوزه تحقیقات پژوهشی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد به طوری‌که هم‌اکنون در حال حاضر چیزی حدود 51 شرکت‌ دانش‌بنیان با ماهیت انجام تحقیقات پژوهشی و کاربردی در استان گیلان وجود دارد که 80 درصد این شرکت‌ها در مجموعه پارک علم و فناوری گیلان مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته تلاش می‌کنند با فراهم آوردن ساختارهای انگیزشی و ترغیب پژوهشگران و فناوران برای پژوهش و تولید علم و از سوی دیگر با پیوند علم و ثروت، توسعه پایدار و رفاه اجتماعی را برای جامعه خود به ارمغان بیاورند که کشورمان نیز در همین راستا قدم‌ها و گام‌های مثبتی را برداشته است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفته پژوهش امسال با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید نامگذاری شده عنوان کرد: گیلان به عنوان استانی پیشرو دارای 20 مرکز تحقیقات دولتی و دانشگاه‌هایی، 2 هزار و 150 عضو هیئت علمی و 100 هزار دانشجو است.

عبور تجاری سازی روزانه محصولات ایران خودرو از مرز 2800 دستگاهحجم زیادی از پژوهش‌های تولیدی در لرستان تجاری سازی نشده استکمک به تجاری سازی محصولات استراتژیک خراسان جنوبی ضروری است

علی باستی با بیان اینکه استان گیلان از لحاظ تعداد مراکز تحقیقاتی خود هم‌اینک در رتبه دوم کشور قرار دارد تصریح کرد: پژوهشکده‌‌  گیلان‌شناسی، پژوهشکده حوزه آبی دریای خزر، مرکز تحقیقات چای و  برنج کشور، پژوهشکده بیوتکنولوژی و مراکز این‌چنینی از جمله برخی از نهادهای تحقزقاتی گیلان محسوب می‌شوند.

وی تعداد واحدهای فناور در سطح گیلان را برشمرد با بیان اینکه این استان موقعیت بسیار خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دارد ابراز داشت: هم‌اینک حدود 320 شرکت هسته فناور و مؤسسه در استان گیلان وجود دارد که نزدیک به هزار نفر در سطح این مراکز مشغول به کار و فعالیت در حوزه‌های مختلف پژوهشی هستند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این استان را 51 شرکت اعلام کرد و با اشاره به اینکه 80 درصد این شرکت‌ها در این نهاد مستقر هستند اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور برای تبدیل علم به ثروت و انجام پژوهش‌های بنیادین در کنار حفظ  و ارتقاء سیستم آموزشی باید برنامه‌ریزی کاملی داشته باشند.

باستی ابلاغ سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری را نقشه راهی برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان در کشور اعلام کرد و افزود: دانشگاه‌ها برای زمینه‌سازی جهت خلق ایده‌ها و تجاری‌سازی آن‌‌‌‌‌ها به صورت محصول آزمایشگاهی نقش به‌سزایی دارند و می‌توانند در فرآیند تولید ثروت از علم کمک شایان توجهی داشته باشند.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده اشاره کرد و با بیان اینکه در این بیانیه از جوانان به عنوان موتور تحقق نظام پیشرفته اسلامی نام برده شده است ابراز داشت: انتصاب مدیران جوان در حوزه‌های مختلف از جمله پارک‌‌‌های علم و فناوری نشان دهنده این است که ما به همین سمت در حال حرکت هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با تأکید بر اینکه تجاری‌سازی ایده‌ها در دستور کار مراکز تحقیقاتی استان قرار دارد اظهار داشت: طبق آمارهای موجود سالانه به طور متوسط چیزی در حدود 165 ایده تحقیقی و پژوهشی توسط پارک علم و فناوری استان گیلان به صورت نمونه محصول، محصول آزمایشگاهی و محصول نیمه صنعتی در می‌آید.

 انتهای پیام/614 / ت

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود، امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته‌اند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

وی بیان کرد: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده در سال جاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • رونمایی نخستین «موتور ۶ سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • فناوری شبیه سازی Voice Engine چه خطراتی دارد؟
  • شناخت توانمندی‌ها در حوزه آی‌تی در استان زنجان ضروری است
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴