Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:19:27 GMT

۲۸ روستای اسدآباد آب و فاضلاب ندارند

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۹۳۹۷

ایسنا/همدان مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد گفت: ۲۸ روستای اسدآباد تحت پوشش آبفار نبوده و باید کلیه تأسیسات آبرسانی این روستاها بهسازی و نوسازی شود.

احد احدی‌ایمان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد جمعیت روستایی اسدآباد شامل ۷۴ روستا تحت پوشش شرکت آبفار بوده که کمتر از ۲۰ درصد از تأسیسات آبرسانی این روستاها فرسوده است و نیاز به بهسازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فرسودگی تأسیسات آبرسانی روستاهایی که تحت پوشش آبفار نیستند را بیشتر از ۸۰ درصد برشمرد و افزود: این روستاها در اولویت اعتباری قرار دارند و پیگیر هستیم تا در  تأسیسات این روستاها تأمین، تجهیز، انتقال و توزیع ایجاد شود ضمن اینکه هر ساله این چرخش انجام شده است.

احدی‌ایمان با بیان اینکه کلرزنی آب در کلیه روستاهای تحت پوشش اسدآباد انجام می گیرد، تصریح کرد: کلرزنی برای روستاها شامل سه دسته گازی، مایع و نمک طعام بوده که با توجه به شرایط هر روستا برای کلرزنی آب روستایی از یکی از سه نوع کلرزنی استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه کلرزنی نمک طعام از جمله دستگاه های کلرزنی بوده که به تازگی برای این شرکت تأمین شده و مورد استفاده قرار می گیرد و در استان همدان شهرستان اسدآباد بیشترین استفاده را در کلرزنی آب روستایی از نمک طعام دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد مطلوبیت میکروبی آب شرب روستاهای تحت پوشش این شهرستان را در ۹ سال گذشته ۱۰۰ درصد برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر مطلوبیت کلرسنجی آب شرب روستاهای تحت پوشش اسدآباد نیز ۶۴ درصد است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی مردم در سطح روستاها اظهار کرد: متأسفانه به علت کمبود اعتبارات و مضایق بودجه ای، نرخ بالای فرسودگی تأسیسات آبرسانی، تورم و افزایش هزینه های اجرایی و بهره برداری از تأسیسات، توسعه و به روز نبودن تأسیسات آبرسانی همگام با تغییر سبک زندگی روستائیان انجام نگرفته و شکل فعلی، تحمل مردم درباره کمیت و کیفیت آب شرب در دسترس کاهش پیدا کرده که این امر یکی از عمده ترین مسائل درگیر امور آبفار این شهرستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب روستا آبرساني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان