Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل فرحناک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها در یک ماه گذشته بیش از ۱۶ هزار بیمار مبتلا به ویروس سرماخوردگی به بیمارستان شهید راثی این شهرستان مراجعه کرده و به صورت سرپایی مداوا شده اند.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت و درماه شاهین‌دژ جهت سهولت ارایه خدمات درمانی، ۲ پزشک عمومی را از ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب در اورژانس بیمارستان شهید راثی مستقر کرده که یک پزشک برای بیماران سرپایی و پزشک دوم نیز برای بیماران اورژانسی خدمات درمانی لازم را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شاهین‌دژ نسبت به شهرهای همجوار درمانگاه شبانه‌روزی و کلینیک‌های خصوصی فعال در شیفت بعدازظهر ندارد، اضافه کرد: شهروندان باید با رعایت مسائل بهداشتی به‌ویژه در فضاهای عمومی، از انتقال ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری کنند.

وی از جمله موارد ضروری برای پیشگیری از این بیماری را پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، شستن مکرر و مرتب دست‌ها با آب و صابون، فاصله‌گیری حداقلی ۲ متری از دیگران در صورت داشتن علایم احتمالی بیماری، خودداری از دست دادن و روبوسی با دیگران، استراحت در خانه و مصرف مایعات گرم در صورت داشتن علایم بیماری و مراجعه به پزشک در صورت تشدید بیماری ذکر کرد.

بیماری آنفلوانزا امسال زودتر از سال‌های گذشته در کشور شایع شده و تاکنون ۵۶ نفر از هموطنان را به کام مرگ فرستاده است اما حداقل تا سه هفته آینده همه‌گیری آن ادامه دارد.

ویروس آنفلوانزا یک ویروس غیرقابل پیش‌بینی است، مهمترین ویروسی که امسال عامل مرگ در کشور بوده ویروس «اچ ۱ ان۱» (H۱N۱ ) است که بیش از نیمی از موارد مرگ این بیماری به این ویروس مربوط است و ویروس آنفلوانزا «اچ ۳ ان ۲» (H۳N۲) نیز با میزان کمتر دومین ویروس شایع و مرگ آور در بین افراد مبتلا در کشور است.

علایم این بیماری با سرماخوردگی شباهت‌های زیادی دارد و به طور دقیق نمی توان علایم مجزایی برای آنفلوانزا ذکر کرد اما تب، درد عضلانی، اسکلتی و تهوع و استفراغ در بین افراد مشکوک به آنفلوانزا مشاهده شده است.

به گفته پزشکان بهترین روش پیشگیری از بروز آنفلوانزا رعایت اصول بهداشت فردی مانند شستن مداوم دست‌ها با صابون و آب گرم و استفاده از تهویه هوا در محیط‌های بسته، اجتناب از خودتجویزی و استفاده از آنتی بیوتیک و کورتن و تزریق واکسن در زمان مناسب است.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 

برچسب‌ها ویروس سرماخوردگی درمان سرماخوردگی بهداشت و درمان آنفولانزا شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس سرماخوردگی درمان سرماخوردگی بهداشت و درمان آنفولانزا شاهین دژ ویروس سرماخوردگی درمان سرماخوردگی بهداشت و درمان آنفولانزا شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟