Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@17:11:02 GMT

طرح تعاون از سیاست‌های برتر دانشگاه آزاد اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۵۹۴۸۷

طرح تعاون از سیاست‌های برتر دانشگاه آزاد اسلامی است

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: «طرح تعاون از سیاست‌های برتر دانشگاه است که در این طرح تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مجموعه دیده شده است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شاهرود، عبدالله خالصی‌دوست روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مسجدالنبی(ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی را قدرتمندترین مؤسسه خصوصی در کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بحران‌ها عملکرد مدیران مشخص می‌شود، افزود: «واضح است که دانشگاه آزاد اسلامی مشکلاتی دارد که البته بعضی از مشکلات درون‌واحدی، بعضی درون‌استانی و بعضی دیگر بیرون از استان و در سازمان مرکزی قابل‌حل است؛ اما به‌هرحال نباید ناامیدی ایجاد کنیم؛ اگرچه مشکلات وجود دارد اما به حل‌شدن مشکلات امیدواریم چراکه این را سابقه دانشگاه آزاد اسلامی نشان می‌دهد.»

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: «دانشگاه آزاد یک قطب در آموزش عالی کشور و یک برند جهانی است و کسی نمی‌تواند این دانشگاه را از صحنه حذف کند. دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد مردمی بسیار قوی با پشتوانه‌ای قوی یعنی مردم است. مردم ما اعتمادشان را به دانشگاه آزاد اسلامی نشان داده‌اند. در ایران هیچ بخش خصوصی با قوت و قدرت دانشگاه آزاد اسلامی نیست و نخواهد بود زیرا دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای نیرومند متشکل از 400 واحد در سراسر کشور است.»

خالصی‌دوست تصریح کرد: «دولت کاملاً مشخص است که با توجه به مشکلات خود به اجبار برخی کارها را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد و مردم هم حاضرند در زمینه آموزش از خوراک خود بگذرند؛ اما به آموزش فرزندانشان و خودشان بپردازند. همچنان که دیده‌ایم کسانی هستند که با سن بالا به دانشگاه می‌آیند و درس می‌خوانند و هستند کسانی که خرج عادی زندگی را ندارند؛ ولی برای آموزش کم نمی‌گذارند و این از نقاط قوت ماست. نکته بعدی در بحث قوت دانشگاه آزاد اسلامی نیروی انسانی زیاد و مجرب آن است که به این امید دارم.»

وی درباره تبعیت از قوانین دانشگاه گفت: «ما باید قانون را فصل‌الخطاب قرار دهیم؛ در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ فردی نمی‌تواند نظرش را به دیگران تحمیل کند بلکه ملاک قانون و تصمیم جمعی است. اما هیئت‌امنا حافظ منافع دانشگاه است، تصمیمی که می‌گیرد بر همین اساس است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: «مسئولان کشور باید از دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک سرمایه ملی حمایت کنند؛ ولی به‌هرحال جاهایی که تضاد منافع وجود دارد، ممکن است مقاومت‌هایی شکل بگیرد. تعداد دانشجو کم شده ولی ما برای آن راهکار پیدا می‌کنیم، همچنین هزینه‌ها و حقوق و دستمزد بالا رفته است؛ ولی مهم‌تر از این ایمان، اراده و همکاری شما عزیزان است که این عزم و اراده وجود دارد.»

خالصی‌دوست  یادآور شد: «اینکه شما از ما توقع دارید، با جان و دل قبول می‌کنیم؛ ولی باید توجه داشته باشید که توقعات و انتظارات دوجانبه است و ما هم از شما توقع داریم که در پیشرفت و آبادانی دانشگاه به ما کمک کنید؛ اکنون باید با راهکارهای جدید درآمد غیرشهریه‌ای کسب کنیم؛ البته همه ما می‌دانیم مشکلاتی هم برای ایجاد و پیاده‌سازی طرح‌ها در این راه وجود دارد.»

وی درباره طرح تعاون هم گفت: «طرح تعاون از سیاست‌های برتر دانشگاه است، در این طرح تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مجموعه دیده شده است و منافع کل مجموعه مدنظر قرار می‌گیرد؛ اگر همه کارکنان، استادان و مسئولان در اجرای این طرح حساب‌شده همت داشته باشند در آینده پیشرفت خوبی خواهیم داشت.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با ضروری‌دانستن به‌کارگیری طرح تعاون ابراز کرد: «طرح تعاون فقط منحصر به اعضای هیئت‌علمی نمی‌شود؛ این طرح هم برای اعضای هیئت‌علمی و هم برای کارمندان و هم برای امکانات و تجهیزات تعریف شده است. اگر یک وسیله و دستگاه در یک واحد استان مازاد باشد و همان وسیله در واحدی دیگر موردنیاز باشد؛ باید طبق این طرح جابه‌جایی صورت گیرد چون همه واحدهای یک استان در قالب یک مجموعه هستند و حتی کل واحدهای کشور باید به پیشرفت و توسعه این مجموعه بزرگ علمی کمک کنند.»

خالصی‌دوست در مورد دورنمای دانشگاه اظهار کرد: «سیاست دانشگاه آزاد اسلامی بر این است که تا سال 1404 دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست دانشگاه‌ها در کشور شود و دانشگاه‌های دولتی را پشت سر بگذارد و این اتفاق به حول و قوه الهی خواهد افتاد؛ چون درآمد ما به نفت و بودجه کشور وابستگی کمتری دارد و به توان خود ما وابسته است. همچنین حرکت به‌سوی دانشگاه‌های نسل 3 و نسل 4 و کاهش تکیه بر درآمد شهریه راه برون‌رفت از شرایط فعلی است.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان خطاب به استادان و کارکنان حاضر در جلسه تأکید کرد: «یک دست صدا ندارد و هیئت‌رئیسه دانشگاه به‌تنهایی نمی‌توانند بار مشکلات را به دوش بکشند بلکه با وجود این انبوه امکانات و تجهیزات اگر همه شما تلاش کنید و از امکانات دانشگاه و ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف دانشگاه استفاده کنید، می‌توان شاهد رشد و شکوفایی واحدهایی بود که اکنون با مشکل کمبود دانشجو دست و پنجه نرم می‌کنند.»

انتهای پیام/4103/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان طرح تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با حضور محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از روسای واحد‌ها، معاونین و مسئولان حراست در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این نشست ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم و تقدیر از استادان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به سخنام مقام معظم رهبری که می‌فرماید: «تشکیل هویت نسل جدید به دست معلم است»، گفت: شرافت معلم بخاطر علمی است که کسب کرده، با اخلاق ترکیب می‌کند و به دیگران عرضه می‌دارد. روز معلم، روز ارج نهادن به مقام علم و تقدیر از ارزش‌هاست؛ ارزش‌هایی که در وجود معلم تجلی یافته و شاهد آن هستیم.

مجتبی ملکی چوبری با محکوم کردن حمله ددمنشانه پلیس آمریکا به دانشجویان مطالبه‌گر، افزود: شاهد گسترش موج اعتراضات دانشجویی در کشور ایالات متحده آمریکا هستیم و در اقصی نقاط کشور امریکا از تگزاس که مهد جمهوری خواهان است تا کالیفرنیا که به آشیانه دموکرات‌ها معروف است شاهد اعتراضات دانشجویی هستیم و روز به روز این اعتراضات در حال گسترش است و ما این حمله وحشیانه پلیس آمریکا به دانشجویان مطالبه‌گر و آزادیخواه امریکا را محکوم می‌کنیم.

وی تبیین کرد: امروز شاهد راه افتادن موج جدیدی در فضای آموزش عالی کشور ایالات متحده خوب شاهد هستید و این اتفاقات توسط بسیاری از تحلیلگران در سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شد و نامه‌ای که مقام معظم رهبری در چند سال گذشته به جوانان اروپا و امریکا نوشت بذری بود که کاشته شد و شاهد رویش این بذر در روز‌های اخیر در کشور‌های اروپایی و آمریکا بودیم.

رئیس بسیج استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: دستگیری بیش از چند یکصد دانشجو، ورود پلیس به فضای دانشگاه که با هیچ پروتکل دانشگاهی و جهانی همخوانی ندارد، استفاده از گاز‌های اشک‌آور و مواد محترقه به جرم اینکه دانشجویان آزادیخواه ندای آزادی را در آمریکا سر دادند و مبارزه با صهیونیست و امپریالیسم غرب را خواستار هستند، امروز روایتی که دولت‌های غربی از وضعیت دموکراسی در فضای کشور خودشان دارند با آن چیزی که در واقع در دنیا حاکم است، متفاوت است، بنابراین ما در روز‌های آتی و در ماه‌های آینده هم شاهد گسترش این موج اعتراضات خواهیم بود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی، با برشمردن مطالبات دانشجویان آزادیخواه آمریکایی، تأکید کرد: دانشجویان آزادیخواه دو مطالبه را دنبال می‌کنند، نخستین مطالبه خواستار نابودی رژیم صهیونیستی و محاکمه سران صهیونیست که به نسل‌کشی در غزه می‌پردازند و مطالبه دوم قطع رابطه سیاسی اقتصادی و دانشگاهی کشور ایالات متحده با رژیم صهیونیستی است که اکنون با این هجمه از اعتراضات، امروز شاهد شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم هستیم.

ملکی چوبری، خواستار اجرای دقیق بخشنامه حجاب و عفاف دردانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان شد و افزود: ضمن عرض خدا قوت به سربازان مقتدر نیروی انتظامی در اجرای طرح نور در کشور، توجه به مقوله عفاف و حجاب در دانشگاه بسیار مهم بوده و در دانشگاه نیز توسط مسئولان دانشگاه بار‌ها تأکید بر موضوع رعایت آراستگی و شئون رفتاری شد و اگر ما به مباحث دینی به عنوان یک فرد که اگر هیچ اعتقادی هم نداشته باشیم باید در چارچوب قانون و مقررات، پوشش و عفاف و حجاب را در کشور رعایت کنیم.

در پایان این نشست هریک از روسای واحد‌ها و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • جشنی به بلندای عشق به فرزندان این مرز و بوم/ عاشقانی که سوختند و هنر آموختند
  • جشنی به بلندای عشق به فرزندان این مرز و بوم/ عاشقانی که سوختند تا هنر بیاموزند
  • پیگیری سوپر لیگ کاراته با تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد