Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پیشین کمیته ژیمناستیک هنری گفت: فدراسیون ژیمناستیک در یک بلاتکلیفی عجیبی قرار دارد و اگر تخلفات این فدراسیون ثابت شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد

منصور رازی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که این روزها صدای انتقاد مربیان، داوران و پیشکسوتان ژیمناستیک از عملکرد ضعیف رئیس فدراسیون درآمده موضوع چیست،‌ اظهار داشت: دیگر حرف جدیدی برای گفتن در مورد ژیمناستیک باقی نمانده، متأسفانه در این فدراسیون روند، حذف منتقدان و بی‌برنامگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان فدراسیون مسیری را در پیش گرفته‌اند که هر کدام از پیشکسوتان، مربیان و داوران تا کوچک‌ترین انتقادی را از مسئولان فدراسیون می‌کنند،  حذف می‌شوند. دوستان برای اینکه جایگاهشان در فدراسیون محکم شود، رؤسای هیأت‌های استان‌ها را جایگزین نفرات حذف شده می‌کنند. رئیس هیأتی که وظیفه کار اجرایی دارد، با تصمیم اینچه درگاهی کار ستادی در فدراسیون را هم برعهده می‌گیرد. از طرفی وقتی فدراسیون مجمع برگزار می‌کند به خاطر پستی که به روسای هیأت‌ها داده شده، دیگر کسی از عملکرد مسئولان فدراسیون انتقاد نمی‌کند. فکر می‌کنم درگاهی نزدیک به 300 حکم صادر و به افراد مختلف مسئولیت داده. در واقع پست‌های کلیدی فدراسیون را به رؤسای هیأت‌های استان هدیه کرده است.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود به خاطر تخلفات زیادی که در فدراسیون رخ داده، بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرده، گفت: طبق قانون؛ بازرسی کل کشور به تمام اداره‌ها و فدراسیون‌ها وارد می‌شود و اسناد و مدارک  مالی را بازرسی می‌کند. البته این روند در نهایت 4 یا 5 روز طول می‌کشد، اما نمی‌دانیم که در فدراسیون ژیمناستیک چه اتفاقی رخ داده که بازرسی کل کشور نزدیک به 4 ماه در این فدراسیون حضور داشت. این موضوع باعث شد تا اذهان عمومی نگران ماجرا باشند که در فدراسیون چه اتفاقی رخ داده. به هر حال وقتی تخلفی صورت گرفته باشد، این تخلف به سه مرجع قانونی ارسال می‌شود، اولی قوه قضائیه، دومی بازرسی ریاست جمهوری و سومی هم وزارت ورزش و جوانان است که در حال حاضر تخلفات به این سه مرجع ارسال شده است.

رئیس پیشین کمیته ژیمناستیک هنری، گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی فدراسیون ژیمناستیک قوی‌ترین هیأت رئیسه را داشته است. هاشمی طبا با آن سوابق مدیریتی که در ورزش دارد و رمضانیان‌پور از رؤسای سابق فدراسیون و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی از نفرات اصلی هیأت رئیسه بودند. مجتبی قاسمی آخرین  پست قائم مقامی امور مناطق در شهرداری تهران را داشت. این نفرات جزو هیأت رئیسه بودند، اما آرام آرام ما متوجه شدیم که در جلسات حضور پیدا نمی‌کنند. زمانی که موضوع را جویا شدیم آنها اعلام کردند به خاطر تخلفاتی که در فدراسیون صورت می‌گیرد، دیگر حاضر نیستند در جلسات هیأت رئیسه شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده می شود وزارت ورزش و جوانان خواستار برکناری دبیر و خزانه‌داری فدراسیون ژیمناستیک شده، اما این روزها دبیر فدراسیون همچنان حکم صادر می‌کند آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: ما هم شنیده‌ایم که همچنان دبیر فدراسیون حکم ها و نامه ها را امضاء می‌کند. این در حالی است که گفته می شود وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده باید دبیر و خزانه‌دار برکنار شوند.

راضی‌نژاد، خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون با حضور در رسانه ملی فرافکنی می‌کند. او مدعی است قهرمانان فعلی دسترنج تلاش مدیریت فدراسیون است اما همه جامعه این رشته می‌دانند احمد کهنی و کیخا که فدراسیون به آنها تکیه کرده، دسترنج تلاش 17 تا 18 سال کار کردن مدیران مختلف روی این نفرات است. ژیمناستیک رشته دیربازده‌ای به شمار می رود و روی این نفرات 15 سال کار شده و آنها چندین سال است که مدال‌آوری می‌کنند. همین نفرات حداقل 4 رئیس فدراسیون و چند سرپرست را دیده‌اند، پس نباید دوستان فرافکنی کنند.

رئیس پیشین کمیته ژیمناستیک هنری در پاسخ به این سوال که گویا حقوق ملی‌پوشان هم منظم پرداخت نمی‌شود و برخی‌ها از این موضوع گلایه‌مند هستند،‌گفت: کیخا ماهی یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرد. رئیس فدراسیون مدعی است اگر کیخا 6 ماه اول سال را حقوق دریافت نکرده به خاطر این است که مدال نگرفته است. این چه استدلالی است که دوستان می‌آورند؟ وقتی ورزشکاری که صبح و شب در اردوهای تیم ملی حضور دارد حقوق دریافت نمی‌کند، پس ما چه انتظاری از او می‌توانیم داشته باشیم؟

وی با اشاره به تاسیس شرکت در فدراسیون گفت: فدراسیونی که باید همه کارهای این مجموعه را انجام دهد، یک شرکتی را تأسیس می‌کند و رئیس و دبیر فدراسیون هر کدام 20 درصد سهام را برای خود برمی‌دارند و به دنبال منافع مالی خودشان هستند. چرا وقتی فدراسیون مدال نمی‌آورد، باز هم آن سود 20 درصد را دوستان دریافت می‌کردند؟ به هر حال با این رفتارها نباید انتظار داشته باشیم که قهرمانان‌مان مدال کسب کنند. دوستان با بهلول‌زاده که در تاریخ ژیمناستیک ایران افتخارآفرینی کرد چه کار کردند؟ او الان کجاست؟‌

وی افزود: واقعا فدراسیون ژیمناستیک در یک بلاتکلیفی عجیبی قرار دارد و اگر تخلفات این فدراسیون ثابت شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. تمام رؤسای هیأت‌ها برای اینکه چراغ سالن تمرین‌هایشان روشن باشد، از زمین و زمان کمک می‌گیرند حالا حساب کنید با این تلاشی که رؤسای هیأت‌ها می‌کنند، اگر دادگاه ثابت کند که در این فدراسیون تخلفی صورت گرفته، بدون شک همه رؤسای فدراسیون‌ها مقابل رئیس فدراسیون می‌ایستند. امیدواریم که مسئولان ورزش ایران برای این رشته تصمیم جدی بگیرند و این رشته را حمایت کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشی فدراسیون ژیمناستیک مربیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر مجید درویشی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور و با موضوع انتخابات برگزار شد، طی سخنانی گفت: گفت :۴ مؤلفه مقام معظم رهبری سرلوحه کار هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات ۱۱ اسفند در سطح شهرستان ورامین بود که به صورت کامل اجرا شد.

وی افزود: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در دشت ورامین ۴۲۰ شعب اخذ رأی با حدود ۱۲ هزار عامل اجرایی نظارتی حضور داشتند که در دور دوم بر اساس ابلاغ وزارت کشور تعداد شعب به ۳۰۷ شعبه کاهش و تعداد عوامل اجرایی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات ورامین با اشاره به برگزاری جلسات هیأت اجرایی گفت: بیش از ۱۸ جلسه هیأت‌های اجرایی مرکز حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ایام انتخابات برگزار کرد و برای اولین بار در سطح استان تهران از تمامی ۹۸ نامزد ثبت نام کننده مصاحبه انجام داد که ۴۴ نفر آنها شروع به فرایند رقابت کردند.

وی افزود: برای اولین بار سه جلسه توجیهی برای نامزدها و نمایندگان آنها برگزار شد و این جلسات منتج به تخلفات کمتر در ایام تبلیغات انتخابات شد.

درویشی در پایان گفت: با همان دقت و همت انتخابات ۲۱ اردیبهشت در دشت ورامین برگزار می‌کنیم

کد خبر 6088189

دیگر خبرها

  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو