Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف سعودی افزون بر ادامه حملات هوایی و زمینی خود علیه یمنی‌ها کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی آن‌ها را هم در توقیف نگاه داشته است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ائتلاف سعودی در حالی از تمایل خود برای آتش‌بس با یمن سخن می‌گوید که با ادامه جنگ و تشدید فشار بر یمن، رویکردی خلاف مواضع سیاسی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک مسئول در بندر الحدیده در غرب یمن گفت، ائتلاف سعودی سیزده فروند کشتی حامل مشتقات نفتی و مواد غذایی را با وجود اینکه از طرف سازمان ملل مجوز دارند توقیف کرده و اجازه تخلیه بار به آن‌ها در این بندر را نمی‌دهد.

این منبع در گفتگو با شبکه المسیره تاکید کرد: نیرو‌های ائتلاف به توقیف کشتی‌ها مقابل بندر جیزان ادامه می‌دهند در حالی که این کشتی‌ها مجوز سازمان ملل را دارند.

شرکت نفت یمن هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود اینکه فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارش تازه خود به شورای امنیت از ورود کشتی‌های سوخت به بندر الجدیده و رفع مشکل در این زمینه سخن گفت، اما ائتلاف سعودی هنوز پنج کشتی حامل سوخت بنزین و دیزل را با وجود داشتن مجوز ورود به به بندر الحدیده در توقیف نگاه داشته تا رنج مردم را بیشتر کند.

در این بیانیه آمده است: مقادیر موجود سوخت در کشتی‌های توقیف شده به ۸۴ هزار تن بنزین و ۵۳ هزار تن دیزل می‌رسد.

مخالفت ائتلاف با خروج کشتی‌ها از آب‌های یمن

سرتیپ «زید الوشلی» رئیس گارد ساحلی بخش دریای سرخ یمن هم گفت: ائتلاف سعودی دست به اقدامات خودسرانه در قبال کشتی‌ها می‌زند از جمله اینکه مانع خروج آن‌ها از آب‌های یمن می‌شود یا آن‌ها را مجبور می‌کند به بندر الحدیده بازگردند بدون اینکه هیچ دلیل یا توجیهی داشته باشد.

الوشلی در نشست روز سه شنبه در استان الحدیده که برای بررسی پیامد‌های مقابله غیرقانونی ائتلاف با خروج کشتی‌های شرکت‌های حمل و نقل دریایی ازآب‌های یمن برگزار شد، از سازمان ملل متحد خواست با پذیرش مسئولیت خود ائتلاف بین المللی را به توقف این رفتار‌های مغایر با قوانین بین المللی کشتیرانی وادار کند چرا که با این اقدامات خودسرانه رنج و مشقت معیشت یمنی‌ها را بیشتر می‌کند.

الوشلی گفت: هنوز ۹ کشتی شرکت‌های حمل و نقل دریایی در توقیف ائتلاف سعودی هستند و ما همچنان منتظریم آن‌ها بتوانند آب‌های یمن را ترک کنند.

ادامه بی‌وقفه حملات توپخانه‌ای و راکتی مزدوران ائتلاف به الحدیده

در همین حال نیرو‌های ائتلاف سعودی شب گذشته با پانزده گلوله توپخانه و رگبار سنگین منطقه الجبلیه در شهر التحیتا را بار دیگر هدف گرفتند.

خانه‌های شهروندان در شهر محاصره شده الدریهمی هم توسط نیرو‌های ائتلاف سعودی گلوله باران شد.

پنج کودک بر بر اثر گلوله توپ جنگی ائتلاف کشته شدند

از الدریهمی همچنین خبر رسیده است که بر اثر انفجار یک گلوله توپ جنگی باقی مانده از حملات نیرو‌های ائتلاف به مناطق مختلف الحدیده در روستای «المنقم» الدریهمی پنج کودک کشته و یک کودک دیگر هم زخمی شد.

از این کودکان یکی دختر بچه هفت ساله و بقیه پسر بچه بین هفت تا سیزده ساله بودند.

جمعه گذشته هم حمله نیرو‌های ائتلاف سعودی به خانه یکی از شهروندان یمنی در منطقه الجاج الاعلی شهر بیت الفقیه در الحدیده با کشته شدن یک دختر بچه و زخمی شدن چهار عضو دیگر یک خانواده یمنی همراه بود.

جنگنده‌های ائتلاف ۱۸ بار یمن را بمباران کردند

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن هم سه شنبه شب تاکید کرد: کشور‌های ائتلاف سعودی-آمرکایی همزمان با تشدید بی وقفه حملات خود در جبهه‌های مرزی و داخلی یمن در بیش از هجده نوبت هم یمن را بمباران کردند.

به گفته سریع، نیرو‌های ائتلاف با وجود اینکه در بیش از هجده نوبت جبهه‌های مرزی را در روز سه شنبه بمباران کردند تا نیرو‌های زمینی آن بتوانند پیشروی کنند، اما به هیچ پیشرفت ملموسی دست نیافته و بالعکس متحمل تلفات سنگینی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ائتلاف سعودی سوخت بنزین و دیزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۵۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی نظامیان آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای در ایکس(توئیتر پیشین) اعلام کرده است که بعد از ظهر (به وقت صنعا)۳۰ آوریل، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت یک قایق سطحی بدون سرنشین (USV) را در مناطق تحت کنترل نیروهای یمنی در یمن منهدم کردند.

سنتکام در ادامه ادعای خود افزود: مشخص شد که قایق سطحی یک تهدید قریب الوقوع برای ایالات متحده، نیروهای ائتلاف و کشتی های تجاری در منطقه است. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.

دو هفته پیش نیز، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در ایکس اعلام کرد که در ۱۶ آوریل بین ساعت ۱۰:۵۰ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت با دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در یمن درگیر شدند و آن‌ها را سرنگون کردند.

سنتکام در ادامه ادعا کرده بود است که هیچ تلفات یا خسارتی توسط کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است و مشخص شد که پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری در منطقه هستند. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.

پیشتر نیز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که یک موشک بالستیک یمنی را منهدم کرده است. سنتکام ادعا کرد که نیروهای آمریکایی ساعت ۱ عصر روز پنجشنبه به وقت صنعا یک موشک بالستیک ضد کشتی یمنی را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده بود: گزارشی در خصوص آسیب جانی یا زیان مالی در کشتی‌های آمریکایی، کشتی‌های ائتلاف یا کشتی‌های تجاری گزارش نشده است.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 6093681

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • حمله به یک کشتی در بندر «المخا» یمن