Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری همایش تجلیل از طلاب رزمنده گیلانی در دهه فجر امسال به منظور تجلیل از مقام روحانیت در دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس بایرامی صبح امروز در بیست و دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما هفت کمیته داریم که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند حرکت بنیاد حفظ آثار گفت: هیئت‌امنای موزه دفاع مقدس راه‌اندازی شده و روند موزه روند رو به جلویی در پیش داریم و در حوزه دانش‌نامه نیز با زحمات کمیته‌های علمی روند مناسبی رسیده و برخی از پرونده‌ها تکمیل‌شده و تبدیل به مقاله علمی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به بحث تاریخ شفاهی افزود: حجم عظیم ناگفته‌های دفاع مقدس در سینه رزمندگان  یادگاران جنگ وجود دارد که امیدواریم به‌زودی اثرات خوبی را در این حوزه داشته باشیم و بتوانیم قطرات این اقیانوس خاطرات را گرد هم آوریم.

بایرامی با بیان اینکه اسناد دفاع مقدس از تعداد سه هزار و 169 رزمنده به 18 هزار نفر رسیده و امیدواریم این تعداد تا پایان سال به 50 هزار نیز برسد، تصریح کرد: ناگفته‌های مردم گیلان در دفاع مقدس نیز در جمع دانشجویان محقق خواهد شد و «محافل خودمانی» رزمندگان را برای انتقال این فرهنگ به دانش آموزان و دانشجویان برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال آینده دفاع مقدس وارد 40 سالگی خود می‌شود، بیان کرد: در مهرماه آینده 40 سالگی دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و تقاضا داریم جلسات برنامه‌ریزی این برنامه نیز برگزار شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر نقش سازمان‌ها، ادارات و سایر نهادها گفت: ما نیاز داریم مثل دفاع مقدس، تمام ادارات، دانشگاه‌ها و کارخانجات برای تکمیل دانش‌نامه و موزه دفاع مقدس نقش خود را ایفا کنند تا بتوانیم در حوزه مسائل علمی موزه به تکامل رسیده و آثار خوبی ارائه کنیم.

بایرامی با اشاره به عقب‌افتادگی جمع‌آوری خاطرات رزمندگان در گیلان افزود: گنجینه‌ای از اسرار ناگفته‌های رزمندگان دفاع مقدس به دلیل اینکه بسیاری از این عزیزان را به‌تازگی ازدست‌داده‌ایم در حال از بین رفتن هستند که باید برای این کار عزم جدی داشته باشیم تا این خاطرات همراه شهادت این افراد از بین نرود.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزش غیرحضوری کارکنان دولت در خصوص دفاع مقدس بیان کرد: قبلاً به‌صورت حضوری 17 درصد از کارکنان این آموزش را دیده‌اند و اکنون این موضوع را به‌صورت غیرحضوری مطرح کرده‌ایم که متأسفانه حتی 10 نفر نیز شرکت نکردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اذعان به اینکه بچه‌های سپاه رشت در زمان جنگ جزو نخستین‌ها بوده و امروز مظلوم واقع‌شده‌اند، تصریح کرد: بیشترین نقش را در حوزه فرماندهی و اداره لشکر بر دوش رزمندگان گیلانی بوده و امروز باید نقش گیلانی‌ها در لشکر 25 کربلا بیشتر تبیین و گفته شود.

بایرامی با بیان اینکه در گیلان بیش از 340 زن رزمنده و 400 روحانی رزمنده دفاع مقدس وجود دارند، گفت: نقش روحانیت گیلانی و بانوان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده و امیدواریم نخستین همایش طلاب که بیش از 400 نفر در جنگ بوده‌اند را در دهه فجر امسال برگزار کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری شب‌شعر در هشت شهرستان گیلان در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نمایشگاه کتاب با حضور استاندار افتتاح شد و بخش‌های مختلفی در حوزه دفاع مقدس در این نمایشگاه عرضه شد.

فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس در 9 شهرستان گفت: در 6 شهرستان نیز فیلم‌های دفاع مقدس اکران و نمایش‌های خیابانی نیز در چند شهرستان در هفته دفاع مقدس برگزار شد.

وی از برگزاری محفل لاله‌های سرخ در 31 آبان در شهرستان‌های گیلان خبر داد و افزود: چاپ 14 عنوان کتاب که صفرتا صد چاپ آنان در استان گیلان انجام می‌شود از دیگر اقدامات ارشاد گیلان در هفته دفاع مقدس امسال بود.

انتهای پیام/84007

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس گیلان مقام معظم رهبری دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۶۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در همایش  حکمت مطهر گفت: وعده صادق ابهت و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را در هم شکست.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز جوانان انقلابی با درس گرفتن از مکتب شهید مطهری در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تفکر ایستادن در برابر ظلم برگرفته از آثار و اندیشه‌های شهید مطهری است.

حجت الاسلام سرایی افزود: شهید مطهری به عنوان روحانی انقلابی درس آموخته مکتب امام خمینی (ره) و تنها نویسنده‌ای است که امام راحل به مطالعه و تامل در آثار این عالم مجاهد تاکید کرده بود.

وی افزود: قاطعیت، شجاعت و ایستادگی در برابر منافقان از ویزگی‌های بارز شهید مطهری است.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز گفت: تبیین اندیشه‌ها و افکار شهید مطهری برای انتخاب درست مسیر یک ضرورت است.

سرهنگ حیدری افزود: آثار این استاد بهترین الگو و تقویت کننده اعتقادات دینی و مذهبی جوانان در جامعه است و جوانانی که وعده صادق را محقق کردند درس آموخته مکتب علمای دین و شهید مرتضی مطهری هستند.

در پایان این همایش از مربیان و هادیان عقیدتی سیاسی مراغه تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است